1.285 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

ZZR600D: Død i optræk i alper ZZR600D: Død i optræk i alper

Her i sommers var jeg nede i alperne på min zzr600d fra 91. turen gik også fint derned, men da den skulle til at lave noget i alperne og varmenålen kom op på midten. Normalt når jeg kører kommer den slet ikke derop, men bliver næsten i bunden, det har jeg hørt er normalt for dem. hvis den bare står i tomgang går den op på midten og blæser starter, så instrumentet fejler ikke noget.
Nå men tilbage til alperne, da kom den op på midten medens jeg kørte og så blev den bare helt vildt sløv. Så snart den fik lov til at stå og køle lidt af kørte den fint igen!
Er det et dyseproblem??

Undervejs hjem igen begyndte den også at ryge helt vildt, dog var det fordi at der dryppede olie ned på udstødningen. Så ved Kassel var det så slemt at nu måtte jeg hellere finde ud af hvor det kom fra. Fik taget ploven af og fandt ud af at der var en mikroskopisk revne i oliefilteret, der kom kun olie ud når den fik lidt at leve af. Jeg elsker lois butikkerne, der lå en under 10km fra restepladsen, fik den skiftet. og resten af turen gik uden problemmer. nice for en gammel Kawa med over 100.000km på klokken.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ZZR600D: Død i optræk i alper
  • #1   20. dec 2013 tror det var pga motoren blev meget varm , at den gik sløvt .

mvh

• #2   20. dec 2013 Varmen:
    Da jeg var dernede på den Honda CB1300 SA du ser på mit billede, 2007 model, da blev den også afsindig varm, men der var også mindst 35 grader i luften hver dag, op til 38.

Dysen:
    Få den på et rullefelt, så kan de hurtigt sige dig om det er det ene eller det andet, men skift selv luftfilter og tændrør inden testen.

• #5   20. dec 2013 Der var lavet service på den lige inden afrejse, motorolie, forgaffel olie/pakninger. oliefilter luftfilter, tændrør, kølervæske, stillet ventiler, ny kobling, nyt fordæk, renoverede kaliber og nye klodser foran. baghjuls ophæng fik af fedtsprøjten. og ellers blev den godt gået igennem af mig selv.
    Den fik andre karburatorer der ikke havde gået så langt for 2 år siden.
    Men nej de er ikke blevet kørt ind af mig med den potte, tog dyserne fra de gamle karburatorer.

• #6   20. dec 2013 hov glemte at skrive at jeg købte den med den potte på. standart sider der jo 2 potter på.

Troels b. Vil ikke sige at den blev FOR varm. den kom op på midten af skalaen, men jo den blev varmere end normal. men slet ikke noget kritisk.

• #8   20. dec 2013 Hvem siger din temperatur måler passer? Men mon ikk den løber lidt magert, det kunne godt tyde på det. At du har byttet dyserne rundt, er jo heller ingen garanti for at den får nok

• #9   20. dec 2013 husk der også er olie temperatur .

mvh

• #10   20. dec 2013 Dannie:
    Det var et tilsvarende nyt filter jeg satte på. tændrørene havde korrekt elektrodeafstand. Tror også det er et dyse problem, men ville bare lige høre om det var noget andet jeg havde overset.

Peter Modvind:
    Det siger JEG smiley For hvis den står i tomgang stiger den op til midten og blæseren går i gang. Derefter falder den lidt og blæseren stopper, når jeg så kører så falder den næsten ned i bunden. Sådan gjorde den også på min kammerats zzr600d og har også læst på nettet hvor folk spørger om det er normalt den er så langt nede når man kører.

• #11   20. dec 2013 karburatorerne blev også afbalanceret efter ventilerne blev justeret. Men må nok bare bide i det sure æble og sende den på rullefelt.

• #13   21. dec 2013 for varmt ???? normal vandkølet temperatur er 89 grader, altså 35 graders varme i luften har ingen betydning ??

• #14   21. dec 2013 Den er i hvertfald ikke for varm hvis nålen står ca midt i... Blæseren starter når nålen når lidt over midten.

Tror mere det er pga den ikke er dyset ind til de potter... De giver lidt mindre modtryk, og så bruger motoren lidt mere luft, og så er dyserne mange gange for små.

• #15   21. dec 2013 Troels B: når den kommer op i mindre ilt, burde den da ikke komme til at gå mere magert? Mindre ilt til samme mængde brændstof burde dag give en federe blanding???
    Bodie B: vandkøleren er jo en varmeveksler, som er afhængig af luft temperaturen, for at holde vand temperaturen nede, og da luft har en meget lavere specifik varmekapacitet end vand, skal der meget luft til at trække varmen ud af vandet og luft temperaturen har meget at sige, for dens evne til at holde vandtemperaturen nede (der skal ikke ret store temperatur stigninger til, før kølingsevnen forværres drastisk). Vandet skal jo også holdes nede på 85-100 grader, selvom der, under forbrændingen er over 600 grader i forbrændingskammeret - det er med andre ord meget energi der skal trækkes ud af motoren og derfor af vandet.

• #18   24. dec 2013 husk at der køres paris -dakar på vandkølede mcer, og der er der en smule varmere end i alperne

• #19   24. dec 2013 De er også konstrueret specifikt til formålet, med meget størrere kølere osv.
    Og så er det jo også helt anderledes motorere, der går med meget færrere omdrejninger... på alle de racer-cykler jeg har prøvet, kan man mu godt mærke, at den skal arbejde noget mere for at holde sig nede i temperatur, på en varm sommerdag. ..og ligger man konstant at presser den, vil den stige i temperatur. ..

Kommentér på:
ZZR600D: Død i optræk i alper

Annonce