ZZR600D: Død i optræk i alper ZZR600D: Død i optræk i alper
Her i sommers var jeg nede i alperne på min zzr600d fra 91. turen gik også fint derned, men da den skulle til at lave noget i alperne og varmenålen kom op på midten. Normalt når jeg kører kommer den slet ikke derop, men bliver næsten i bunden, det har jeg hørt er normalt for dem. hvis den bare står i tomgang går den op på midten og blæser starter, så instrumentet fejler ikke noget.
Nå men tilbage til alperne, da kom den op på midten medens jeg kørte og så blev den bare helt vildt sløv. Så snart den fik lov til at stå og køle lidt af kørte den fint igen!
Er det et dyseproblem??
Undervejs hjem igen begyndte den også at ryge helt vildt, dog var det fordi at der dryppede olie ned på udstødningen. Så ved Kassel var det så slemt at nu måtte jeg hellere finde ud af hvor det kom fra. Fik taget ploven af og fandt ud af at der var en mikroskopisk revne i oliefilteret, der kom kun olie ud når den fik lidt at leve af. Jeg elsker lois butikkerne, der lå en under 10km fra restepladsen, fik den skiftet. og resten af turen gik uden problemmer. nice for en gammel Kawa med over 100.000km på klokken.
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.454
mvh
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Da jeg var dernede på den Honda CB1300 SA du ser på mit billede, 2007 model, da blev den også afsindig varm, men der var også mindst 35 grader i luften hver dag, op til 38.
Dysen:
Få den på et rullefelt, så kan de hurtigt sige dig om det er det ene eller det andet, men skift selv luftfilter og tændrør inden testen.
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 17 MC-er: 5 Emner: 15 Svar: 127
Den fik andre karburatorer der ikke havde gået så langt for 2 år siden.
Men nej de er ikke blevet kørt ind af mig med den potte, tog dyserne fra de gamle karburatorer.
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 17 MC-er: 5 Emner: 15 Svar: 127
Troels b. Vil ikke sige at den blev FOR varm. den kom op på midten af skalaen, men jo den blev varmere end normal. men slet ikke noget kritisk.
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 93 Svar: 1.084
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.454
mvh
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 17 MC-er: 5 Emner: 15 Svar: 127
Det var et tilsvarende nyt filter jeg satte på. tændrørene havde korrekt elektrodeafstand. Tror også det er et dyse problem, men ville bare lige høre om det var noget andet jeg havde overset.
Peter Modvind:
Det siger JEG
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 17 MC-er: 5 Emner: 15 Svar: 127
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.808
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 28 Svar: 640
Tror mere det er pga den ikke er dyset ind til de potter... De giver lidt mindre modtryk, og så bruger motoren lidt mere luft, og så er dyserne mange gange for små.
jul 2004
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 59 Svar: 436
Bodie B: vandkøleren er jo en varmeveksler, som er afhængig af luft temperaturen, for at holde vand temperaturen nede, og da luft har en meget lavere specifik varmekapacitet end vand, skal der meget luft til at trække varmen ud af vandet og luft temperaturen har meget at sige, for dens evne til at holde vandtemperaturen nede (der skal ikke ret store temperatur stigninger til, før kølingsevnen forværres drastisk). Vandet skal jo også holdes nede på 85-100 grader, selvom der, under forbrændingen er over 600 grader i forbrændingskammeret - det er med andre ord meget energi der skal trækkes ud af motoren og derfor af vandet.
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.808
jul 2004
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 59 Svar: 436
Og så er det jo også helt anderledes motorere, der går med meget færrere omdrejninger... på alle de racer-cykler jeg har prøvet, kan man mu godt mærke, at den skal arbejde noget mere for at holde sig nede i temperatur, på en varm sommerdag. ..og ligger man konstant at presser den, vil den stige i temperatur. ..
ZZR600D: Død i optræk i alper