Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mat Forlygte
  • #1   30. dec 2013 Hvis det er plast kan man få noget poler middel der kan klare det, men det bliver satme ikke nemt at få lapperne ind i lygten smiley

• #2   30. dec 2013 hvis det er plastik glas kan man købe et poleringskit. Tror det fåes bl.a. hos biltema, t-hansen, og diverse netbutikker. Hvis det er rigtig glas, så ved jeg faktisk ikke om du kan gøre andet end at prøve og vaske skidtet.

• thomas J
    thomas J Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #3   30. dec 2013 Tak - Det er rigtig glas

• #4   30. dec 2013 kan det ikke være fedt der sidder, tror du skal se om du kan adskille også vaske i noget stærk sæbe. Det kan jo også være glaspest (kalk der sætter sig i de porer der er i glasset)... men jo mest noget man ser ved vandglas i opvaskemaskiner der skyller med kold vand.

• thomas J
    thomas J Tilmeldt:
    okt 2012

#5   30. dec 2013 Det er forsøget værd, inden jeg kaster mig ud i et køb af ny.

Tak for hjælpen

• #6   30. dec 2013 Hvis glasset er glas og ikke plast, kan følgende lille opgave gøre en kæmpe forskel:

Lygten afmonteres, pæren fjernes og der hældes en smule kogesprit ind i lygten.
    Fordel spritten rundt på glasset i et lille minuts tid og lad det derefter trække et par minutter. Inden spritten hældes ud roteres lygten let, så alt skidtet kommer med ud.

Herefter skylles lygten 2-3 gange med demineraliseret vand, inden den til slut tørres, enten på en radiator, på fyret eller med en forsigtighed en hårtørrer.

Jeg har brugt ovenstående metode flere gange med held, og den skulle modsat mange andre kemikalier netop ikke skade den meget ømtålelige parabolbelægning.

• #7   30. dec 2013 Tag evt. en kvart opvaske tabs og opløs den i kogende vand og hæld den varme blanding i den liggende lygteparabol og lad det virke et stykke tid. Bare lige sørg for, at opløsningen kun kommer i forbindelse med glasset / så lidt i berøring med parabolen som muligt, da den godt kan tage skade af den stærkt basiske opløsning! Skyl efter med rent vant bagefter og tør godt ud med hårtørreren.

• thomas J
    thomas J Tilmeldt:
    okt 2012

#8   30. dec 2013 Fornemt med den gode hjælp.
    Så er der lidt at arbejde med smiley

• #9   30. dec 2013 Ingen tvivl om tabs kan gøre ting og sager ved skidtet i lygten.

Men jeg ville alligevel være meget påpasselig med den meget basiske opløsning, specielt ift de meget skrøbelige parabol belægninger.

Jeg er også bange for at alt for varmt vand kan resultere i revnet glas pga den store temperatur forskel.

Men lad os høre endelig høre dine erfaringer. Måske i en how to do tråd, du så kan linke til i denne tråd smiley

Kommentér på:
Mat Forlygte

Annonce