5.479 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Virago tank problemer Virago tank problemer

Hej folkens.

Jeg søger efter en med godt kendskab til en Yamaha Virago 535 fra 89' hvor der originalt sidder en 'Dummy' tank ovenpå.

Da jeg fik cyklen var der eftermonteret en "Mustang" tank som var koblet til den originale tank under sædet. Det var noget være fusk værk og valgte derfor at fjerne alt så den kun er koblet til originaltanken.

Nu er jeg så kommet i tvivl, fordi mit håndtag kan jeg tænde for en "reservetank" som starter en pumpe som trækker benzinen op til karburatoren. Det er fint nok, men det kan da ikke passe at den skal kører konstant for at min cykel kan få benzin. Det skal lige siges at tankdækslet har været voldtaget lidt med en skruetrækker så det holder ikke 100% tæt.

I mit hovede skulle det fungere således:

Man starter cyklen med pumpen til at få benzinen i systemet og derefter slår man den fra igen for så kommer benzinen frem i systemet af sig selv via vakuum.. Eller hvad ?

Kan det være fordi at tankdækslet ikke er tæt eller skal man finde en læsning et helt andet sted?

Giv gerne lige et hint for vil gerne igang så maskinen kan blive klar til foråret smiley

- Tak !

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Virago tank problemer
  • #3   5. jan 2014 Så må den være gal med enten pumpen eller kontakten - for står knappen på ON sker der intet men står den på RES så pumper den indtil den får fyldt op

• #6   5. jan 2014 Det er også noget af en mundfuld - sorry smiley

Altså !

Cyklen vil kun kører hvis den står på res fordi pumpen kun bliver aktiveret der.
    Og det er med fuld tank. Pumpen kører de der 5-15 sekunder indtil der er tryk

• #9   5. jan 2014 Det må jeg undersøge

Sidste spørgsmål

- kan man godt bruge en tank som sidder over karburatoren og sætte en slange direkte ind til karburatoren? Altså med de rigtige slanger og storhaner som skal til. Ville være lækkert hvis man kunne smide hele det der pumpe system af H... til og så bare have den traditionelle måde hvor tyngdekraften ordner det hele.

• #11   5. jan 2014 Jeg vil lige som et sidespring fortælle jeg har været det samme igennem. Når man bygger dem sammen i r
    Tankene vil den altid blive utæt i tanken undet sædet. Både jeg og mc mekanikker har prøvet alt. Jeg tror ikke dækslet skal være tæt i tanken under sædet. For jeg købte både sprit nyt original dæksel og alting. Men deb spyttede bare altid benzin ud. Min havde også samme problem som din med den kun virkede på res. Det skulle efter sigende være en kendt fejl. Det koster vidst 2500 og få det udbedret. smiley

• #14   5. jan 2014 Det skulle være pumpen som koster 2500 org og ny.

• #16   5. jan 2014 Næ jeg løb også så sur i min jeg solgte den. Jeg har fortrudt lidt og den er ret driftsikker ellers. smiley

• #17   5. jan 2014 Så det måske pumpen der driller?

Jeg har lige hurtigt prøvet at tegne et forslag men er det realistisk ?

profilbillede
  • #20   5. jan 2014 Min tanke var nu at bruge den øverste tank som hovede tanken og så når den er ved at være tom, lukke den af og sætte pumpen igang så den hiver benzin fra den nederste tank

Er den ide helt umulig?

• #21   5. jan 2014 Den mulighed ville være en god ide. Dog tror jeg stadig det løber over når ikke den er tændt. Men min plan var at sløjfe org tank og bare bruge den nye.

• #22   5. jan 2014 Håber virkelig at den kan klare sig med benzin hvis den kan klare at benzinen selv kommer ned til karburatoren - ville elske at smide den undertank og alt med ud i hækken.. Den eneste gode ved denne ide et at den så ville have små 15 liter så der ville gå langt mellem tankstationerne smiley

• #24   5. jan 2014 John - den har nemlig en anden undertank som er lukket når Yamaha kommer en rigtig tank ovenpå. Så sender den bare benzinen ned til tanken under sædet og så op igen... Virkelig et mærkeligt system de har lavet

• #26   6. jan 2014 Haha den du linker til er præcis den jeg har på nu:D

profilbillede
  • #28   6. jan 2014 Jeg må prøve at bruge den øverste tank istedet .. smiley

Kommentér på:
Virago tank problemer

Annonce