Virago tank problemer Virago tank problemer
Hej folkens.
Jeg søger efter en med godt kendskab til en Yamaha Virago 535 fra 89' hvor der originalt sidder en 'Dummy' tank ovenpå.
Da jeg fik cyklen var der eftermonteret en "Mustang" tank som var koblet til den originale tank under sædet. Det var noget være fusk værk og valgte derfor at fjerne alt så den kun er koblet til originaltanken.
Nu er jeg så kommet i tvivl, fordi mit håndtag kan jeg tænde for en "reservetank" som starter en pumpe som trækker benzinen op til karburatoren. Det er fint nok, men det kan da ikke passe at den skal kører konstant for at min cykel kan få benzin. Det skal lige siges at tankdækslet har været voldtaget lidt med en skruetrækker så det holder ikke 100% tæt.
I mit hovede skulle det fungere således:
Man starter cyklen med pumpen til at få benzinen i systemet og derefter slår man den fra igen for så kommer benzinen frem i systemet af sig selv via vakuum.. Eller hvad ?
Kan det være fordi at tankdækslet ikke er tæt eller skal man finde en læsning et helt andet sted?
Giv gerne lige et hint for vil gerne igang så maskinen kan blive klar til foråret
- Tak !
jun 2013
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 11
jun 2013
Altså !
Cyklen vil kun kører hvis den står på res fordi pumpen kun bliver aktiveret der.
Og det er med fuld tank. Pumpen kører de der 5-15 sekunder indtil der er tryk
jun 2013
Sidste spørgsmål
- kan man godt bruge en tank som sidder over karburatoren og sætte en slange direkte ind til karburatoren? Altså med de rigtige slanger og storhaner som skal til. Ville være lækkert hvis man kunne smide hele det der pumpe system af H... til og så bare have den traditionelle måde hvor tyngdekraften ordner det hele.
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 18
Tankene vil den altid blive utæt i tanken undet sædet. Både jeg og mc mekanikker har prøvet alt. Jeg tror ikke dækslet skal være tæt i tanken under sædet. For jeg købte både sprit nyt original dæksel og alting. Men deb spyttede bare altid benzin ud. Min havde også samme problem som din med den kun virkede på res. Det skulle efter sigende være en kendt fejl. Det koster vidst 2500 og få det udbedret.
jul 2012
jul 2012
jun 2013
Jeg har lige hurtigt prøvet at tegne et forslag men er det realistisk ?
jun 2013
Er den ide helt umulig?
jul 2012
jun 2013
jun 2013
jun 2013
jun 2013