{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.207 visninger | Oprettet:

Suzuki GSX F 600 91 - Nybegynder råd {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har det sidste stykke tid haft nogle problemmer med at få min Suzuki GSXF 600 fra 91 til at starte. Har lige fået den og har derfor stort set ingen erfaring med rep. af MC'er, jeg undskylder derfor på forhånd for det nok ret tåbelige begynder spørgsmål. Jeg har fået besked på af et par makanikere at jeg skal prøve at skifte tændrør. For at få adgang til disse bliver jeg nødt til at fjerne tanken. Jeg har læst i manualen at man skal fjerne benzin samt vacum kabel samt sætte tank ventilen om til "ON". Jeg syntes at det er lidt mærkeligt at den skal sættes til "ON". Hvis den er på on og man fjerne tanken løber der så ikke benzin ud? Det mest logiske ville være hvis den skulle sættes på "OFF", men da der kun er "RES", "PRE" og "ON" så er det ligesom udelukket.

Vil der løbe benzin ud hvis den er på on og jeg bare hiver benzin kablet ud?

Jeg ved godt at jeg bare kan tage chancen og gøre det, men ville lige høre om der var nogle som kendte noget til det inden. Undskylder endnu engang begynder spørgsmålet.

Tak for hjælpen.

Hilsen Nicolas.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki GSX F 600 91 - Nybegynder råd
  • #1   26. jul 2006 Den skal stå på ON eller RES idet det er en vaccum hane, den åbner først ved sug fra kaburatoren.

    Hvis en står på PRI, er den åben, denne er ikke påvirket af vaccumet. Det bruges hvis den har stået længe og der ikke er benz i svømmehuset, så fyldes de så man ikke behøver at lade starteren køre indtil vaccum systemet har fyldt svømmehuset !!! ;o)

    (SQU svært hvis det ikke må lyde for teknisk ;o)


  • #2   26. jul 2006 Du skal pille venstre del af kåben af. Der efter tanken. Der kommer ikke benzin ud så lang tid den står på ON. Grunden til at der ikke gøre det, er at moteren selv suger når den er startet... Når du har gjort dette, sidder der en stiver på stillet hen over tændrørerne. Denne skal også fjernes og vupti, så er det til at komme til.. Held og lykke.

  • #3   26. jul 2006 Nu ved jeg ikke med en suki, men på min cbr er benzinhanen vacumm styret, det vil sige, at når motoren er slukket, er der ikke vacumm til hanen, og er derfor lukket!! Men når du tager benzinslangen af, vil der altid løbe lidt benzin ud af slangen! Håber du kan bruge dette til noget:-)

  • #4   26. jul 2006 Det er helt kanont! Det svarede på mit spørgsmål 100%. Så vil jeg se om jeg ikke lige kan få tid til at afmontere og fikse den i dag, så jeg kan komme ud og køre lidt.

    God sommer til jer alle, og endnu en gang tak for hjælpen. smiley


Kommentér på:
Suzuki GSX F 600 91 - Nybegynder råd

Annonce