546 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Olietapning Olietapning

Hej alle
Mit vinterprojekt er ved at nå dertil at jeg ska ha malet mine motordeksler.
Men så kom jeg til at tænke på at motoren jo kommer til at stå uden olie og åben i ihvertfald en uge,
Tror i der kan ske noget ved det, cyklen står i opvarmet værksted ca 18 grader

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olietapning
  • #1   24. jan 2014 Det burde der ikke ske noget ved, olie filmen skal nok beskytte den, læg evt et rent klæde over " hullet " så der ikke er fri adgang for skidt !!!

• #2   24. jan 2014 Regner med at fra ca 10 cm, og opefter på min motor, er der IKKE olie i 3 mdr af gangen, sååå hvis du ikke er 10 år om at male dit dæksel, så sker der INTET ved at der ikke er olie.
    Så bare der ikke kommer fremmedlegemer i, så intet problem.
    T

• #3   24. jan 2014 Tak for de hurtige svar. Så kan jeg godt komme igang:)

• #4   24. jan 2014 Nu er det jo ikke sådan at en motor bliver knastør når du tapper olien af den. Der sidder en lækker oliefilm og beskytter. Så du tapper bare.

• #5   24. jan 2014 Nej motoren tager ingen skade medmindre du selvfølgelig sætter den ud i frost, vind og regnvejr med diverse huller ikke dækket til.

Det eneste jeg plejer at gøre er at når jeg så har fået samlet motoren igen og startet den, så lader jeg den stå og tøffe i tomgang i en 5-10min for at være sikker på at der er blevet hevet rigeligt med olie rundt til diverse lejer, kæder osv. Det er måske lidt overtro, men det giver mig en god mavefornemmelse og koster ingenting smiley

Kommentér på:
Olietapning

Annonce