613 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

FZ 750 bremseskiver 4mm istedet for 8mm FZ 750 bremseskiver 4mm istedet for 8mm

Hej

Jeg har sådan en gammel svend fra 1987 hvor bremseskiverne er 8mm i stedet for 4mm som de er på de nyer årgange indtil de går over til flydende skiver.

Mit spørgsmål er. Kan jeg på nogen måde sætte de 4mm på istedet for.
De 8mm er næsten umulig at drive op, uden de koster en formue.

Hvis man skifter til 4mm vil man jo rende i et problem med større vandring for bremse stemplerne.

Kan man evt ligge en 2mm shims bag ved hver bremse klods?

Er der forskel på kaliberne fra en med 8mm skiver til 4mm skiver?

Eller skal man skife forgafler, fælge og kaliber for at få det til at virke?

Håber der er nogen der ligger inde med nogle gode forslag.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne plantesten ud til fortorv. 2.200 kr.
  • Sætte basic gardinstang op fra IKEA og sætte en lampe op på børneværelse 1.000 kr.
  • Spejlophængning 700 kr.
  • Reparation udskiftning af hoveddørs lås, da den binder 1.280 kr.
  • Skift af karburator og service på havetraktor uden klippebord 1.650 kr.
  • Hækkeklipning 1.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  FZ 750 bremseskiver 4mm istedet for 8mm
  • #1   5. feb 2014 Du skal ihvertfald glemme alt om shims, det eneste der hører hjemme i kaliberne er klodser.

• #2   5. feb 2014 Den havde jeg også mere eller mindre droppet, da den helt sikkert ikke er lovlig.

Men andre ideer?

• #3   5. feb 2014 Vandring på bremse stemplerne?? Ved godt det lyder groft, men har du fintænkt den udtagelse? Stemplerne bliver pumpet ud til skodsen møder skiven og du bremser, trækker sig lidt tilbage når du slipper grebet, om skiven er 4-8 eller 15mm er sq da fløjtende lige meget på den konto, jeg ville da hellere bekymre mig om de popper ud af kaliberen nu du sætter en tyndere skive på, og klodserne bliver slidt.

• #4   5. feb 2014 Er vi ikk enige om der der sidder stempler inde i kaliberne.
    Men vi kan da også kalde dem kaliber stempler, du har jo tydeligvis forstået hvad jeg mener.

Og grunden til jeg spørge er nemlig om de popper ud (Tror det ikke).
    Men det er derfor jeg spørge om nogen har et "Godt" svar på dette.

• #5   5. feb 2014 Der er vel ikke andet at gøre end at lægge en plade i midten, trykke spemplerne så langt ud de kan, mødes på midten, måle hvor meget af stemplet der er ude, hive ét helt ud og se hvor meget du har tilbage i kaliberen. Hvis de kan mødes på midten og der stadig er noget stempel tilbage i kaliberen burde der ikke være nogle problemer i det, der er jo som minimum det plade klodsen er monteret på (x2) samt skiven når du har det hele monteret.
    Jeg misforstod vist bare din stempel vandring og at stemplerne er for langt ud i kaliberen smiley

• #6   5. feb 2014 I min bog er dæk og bremser ikke et sted hvor jeg ville tá chancer...

Det kan godt være din løsning vil virke ganske fint... Men hvad hvis det nu går galt når der virkelig skal tages hold...

Mit råd... Op med muldvarpen og betal det de originale koster..:-)

• #7   5. feb 2014 prøv event at skrive en mail til SANDY BIKE SPARES i UK, de plejer at have gode priser på dele til gamle cykler, har selv gode erfaringer med deres Kagizume skiver

• #8   5. feb 2014 lige til info så er det 4,5mm(fik synet i mandags)de min skal være til syn ikke at det har så meget at sige mht den ombygning men ville da helt klart vælge at skifte min kaliberene også mindre kan ikke gøre det

• #9   5. feb 2014 Ebay, 760kr for et sæt skiver foran... det er da ikke i nærheden af dyrt, 2 nye til min i et kendt mærke kostede 2000kr

• #10   5. feb 2014 Hej morten.
    Har du et link for 90% af dem man kan finde derinde er fra den model med 4,5mm skiver.

Nicky. Er enig med dig At man ikke skal slække på kvalitet der. Men hvis der nu var en mulighed for at komme over til de andre skiver. Er det bare meget mere tilgængelig..

• #11   5. feb 2014 Havde engang en 87er XJ 750 hvor dette nummer var lavet.
    Jeg tænkte egentlig ikke over om det var et problem, dengang.
    Det kørte uden problemer, men de åd den ikke i synshallen.

• #12   5. feb 2014 Nu er det så sådan at min også er en 87 og den gik da Igennem med andre fælge og 4 stemplede monoblokcaliper og 320 mm Flydende skiver begge var Ca 4,9mm

• #13   6. feb 2014 http://www.ebay.co.uk/itm/Front-Rear-Brake-Discs-Rotor-For-Yamaha-XJ600-FZ750-GENESIS-87-88-FZX750-FAZER-/171094093667?pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item27d600af63 < dem fx, men de skriver ikke noget om tykkelsen, men der står årgang 87-88

Kommentér på:
FZ 750 bremseskiver 4mm istedet for 8mm

Annonce