{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
793 visninger | Oprettet:

Ombyg original udstødning? {{forumTopicSubject}}

Hey drenge!!

Jeg står og vil gerne have lidt mere lyd på cyklen og kigger efter alternative former for løsninger. ( se evt profil - xj6)

Jeg er lidt for nærrig (og broke) til at bruge 3500-4500 på et komplet nyt system og de der fesne slip-on potter til min xj6 fra 2010 er der ikke meget spræl i!

En kammerat (som er mekaniker) foreslår et "alternativ".. At skære udstødningen til lige efter forrørne og så svejse noget nyt rør-værk på efterfuldt af en potte af en art.

Teoretisk set lyder det jo fint nok, men vil det teknisk kunne lade sige gøre?

På billedet er der vist hvor der skal skæres fra. Det er selvølgelig forrørne som skal bruges.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ombyg original udstødning?
  • #1   7. feb 2014 Det er for dumt at skære i originale stumper hvis du ikke har et xtra sæt, tænk på syn og vidresalg.
    Den billigste løsning er at købe et andet


  • #2   7. feb 2014 Men jeg har faktisk fundet et ekstra sæt da jeg, er enig med dig, i at det vil være dumt at skærer i original udstødningen.

  • #3   7. feb 2014 Fuck videresalg hvis du er glad for cyklen, go for it! Der jo masser af reservedele, nye som brugte til den!

    Simon


  • #4   7. feb 2014 Det kan nemt lade sig gøre, og der er flere der har gjordt det før.
    Her har du så MIN mening om det, da jeg synes det faktisk er en ting folk glemmer i deres iver for at få lidt mere lyd.

    1:
    Det er utroligt dumt - efter min mening da regler for syn, og ligende ting bliver mere og mere stramme, panserne bliver "bedre" og "bedre" til at tage folk og kalder dem til syn, efter de har givet en, en "dejlig" bøde.

    2:
    Din genslags værdi på din mc bliver dårlige hvis du ikke har din org. potte med i handlen, sådan så køber ikke render ind i syns bøvl, osv.

    3:
    Mens du ejer den - Kan du få svært ved at få din mc synet hvis den bliver kaldt ind.

    4:
    Hvis din potte er lavet med meget modstand fra fabrikken og lydddæmpning/milijø hensyn osv. kan du rolig regner med at din mc kommer til at få flere døde områder hvis du åber dens potte så meget at den bare få frisk udblæsning. Dette betyder du skal have rullet den ind - ellers er det eneste du får ud af det en mc der larmer og køre af røv til, Især hvis det er en moderne mc med sprøjt og nye miljøkrav, da de er rimlig udpint i blandings forhold i forvejen.

    5:
    Tjek lige hvad en brugt org. potte koster, og hvad den koster fra ny. De er ret dyre.

    Dette er bare min mening, og du skal gøre hvad du mener er smart for dig, men du skal bare huske at det ikke er altid at de hurtige og "smarte" ideer er så smarte når det kommer til stykket.
    Køb en slip-on og lev med det den giver, da det tit er ganske fint - og hvis man har all for åben potter er ens mc sku ikke til at holde ud at rulle rundt på når den larmer så meget. (eller bag ved hvis i er flere der rulle sammen)


  • #5   7. feb 2014 Fenris

    Ideen med det er at få "lidt" mere lyd ud og ikke voldsomt meget. Jeg er ikke selv fan af dem som køre med en udstødning som lyder som torden bare de snitter gassen!..

    Men nu er det sådan fra fabrikkens side af at de har udstyret XJ6 med verdens mindste udstødning ever, og dertil så også verdens mindste lyd. Motoren larmer mere når den kommer op omkring de 600 omdrejninger eller mere.

    Tjek evt min video, der er ikke meget lyd i den.


  • #6   7. feb 2014 Ved det godt - det gør mange. Men gør du det nummer der, bliver du noget så træt af det. Har set det gjordt på flere Hornet 2007+ - da de minder om den potte.
    Og de var simpelhen så højre og larmende (ja LARM - IKKE lyd) at de ikke var til at være i nærhenden af - og det var ikke engang med en god gang gas.
    Men de lyder faktisk fint med en god slip-on på. Og vil man kan man bare tage DB killeren ud af dem, eller købe end er ikke har.
    Ikke at der er den store forskel med eller uden når det er den type potte med så meget modstad.
    Hvis du vil have mere sprød lyd så smid en slip-on på og et K&N filter.Vil mener at selv med det set-up giver det ikke engang så ringe blandings forhold som hvis du bare åbner den total. smiley


  • #7   7. feb 2014 Damn. Jeg synes bare ingen af det slip ons man kan få til min lyder af noget særligt. Det samme vræl der kommer ud af dem.
    Men hvordan får jeg decibel-killeren ud af min? For min er godt nok pakket grundigt ind?


Kommentér på:
Ombyg original udstødning?

Annonce