1.201 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Udskiftning af Xenon pære? Udskiftning af Xenon pære?

Godaften. smiley

Jeg har et xenon-kit på min Fz1-n, Men har intet langt lys, så ville derfor udskifte pæren. men hvis jeg ny vælger en 8k istedet for en 6k som jeg mener der sidder i nu. skal jeg så også skifte xenon boksen eller kan man bare smide vinkensomhelst xenon pære i lige fra 4k - 12k ?

på forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Miele vaskemaskine W1 selektion aktive - fejlkode 138. 1.000 kr.
  • Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • levering og skift af gasslange til Weber Q300 gasgrill 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udskiftning af Xenon pære?
  • #1   12. feb 2014 Hmm... Er ikke sikker på jeg forstår dit spørgsmål men...

For hver pære du vil have som Xeon uanset om det er nærlys eller fjernlys skal du have en ballast (boks). En ballast kan mig bekendt tage/understøtter hvilken som helst farve af Xeon-pærerne.

8k og 6k osv er farven på lyset som måles i grader kelvin, og har intet at gøre med hvor kraftig pæreren er/hvor langt den lyser.

• #2   12. feb 2014 Okay. tak, ja det var det jeg mente om man "bare" kunne skrifte til vilken som helst pære, eller om der var en anden form for spænding i pæren. men tak for svaret. har bare ikke kunne finde det smiley

• #3   12. feb 2014 Pæren skal selvfølgelig passe til sættet, men at sætte en 8K i er lige så godt som at sige til Politiet: Her kommer jeg. Fang mig.
    Den er alt for blå i farven.

• #4   12. feb 2014 Okay. men er der nogle steder hvor der står hvor høj kelvin den må have før det er ulovligt? smiley

Og har overvejet om jeg skulle skifte til almindelig pære sæt. men syntes bare xenon giver så meget bedre lys om aftenen/natten når man bor ude på landet smiley

• #5   12. feb 2014 Xeon er ulovligt uanset hvad medmindre det er fabriksmonteret, og på en bil skal der også være lygtevask og aut. højdejustering af lyset. Så om du sætter en 8K eller 6K i er begge ulovligt... Men som Matthias siger så er 8K mere blå og derfor mere opmærksomhedsfangene.
    6K er den mest hvide du kan få...

Men ja, vi er slet ikke uenige om at Xeon lyser 100 gange bedre end alm. Halogen.

• #6   12. feb 2014 Har for kort tid siden lavet en test på jobbet. Xenon lyser ikke 100 gange bedre, men ca 3 gange på 50 meter smiley

• #7   12. feb 2014 Hvis du ikke vil udøve alt for meget opmærksomhed, så gå ned på 4300 K
    Det giver mindst lige godt lys.

• #8   12. feb 2014 @Per M
    Det var bare en talemåde.. smiley smiler

• #9   12. feb 2014 Ved jeg godt.. smiley og jeg huskede forkert. Det var en 60 m måling og ca dobbelt lysstyrke... Bemærk dog vi snakker om en 75w halogen og 35w xenon....

Ma°leopstilling:
    De to lamper er sat op lige ved siden af hinanden i et fixtur. De to lamper kan tændes hver for sig, forsynet fra den samme strømkilde, sa°ledes at spændingsforsyningen ikke har indflydelse pa° ma°lingerne. Begge lamper er helt nye, og har sa°ledes ikke været udsat for vind og vejr eller andre. Derved sikres det at begge lamper giver den maksimale lysstyrke. Der ma°les gennem en mørklagt gang.
    Fixturet med de to lamper er sat op 60 meter fra en rødmalet væg, som bruges som ma°lepunkt. Ma°leinstrumentet stilles op ad denne væg, med sensoren pegende direkte mod lyskilden.

Halogenlampen har visuelt et gulligt skær.
    I 60 meters afstand fra lyskilden ma°les 1,24 candela og 8,3 lux.

Xenon-lampen har visuelt et meget rent/hvidt skær.
    I 60 meters afstand fra lyskilden ma°les 2,64 candela og 22,5 lux.

• #10   12. feb 2014 Interessant eksperiment.

Jeg synes også Xeon har en væsentligt effekt at køre med om vinteren når der ligger sne. Så bliver alt ligesom lyst mere op pga. sneen reflektere det klare/hvide lys.

Og så er der jo også en grund til at ambulancer og udrykningskøretøjer køre med det kan man sige.. Det lyser jo bare bedre. Godt nok er det fabriksmonteret, men.

• #11   12. feb 2014 Det var faktisk overraskende at se på, specielt fordi vi kunne switche mellem de to lygter. Der er altså knald på en xenon. På en cykel vil jeg gætte x3 lysstyrke, da vi brugte en 75w halogen som ikke er lovlig på gaden.

• #12   12. feb 2014 Ønsker mig også xenon i min bil, men et par lygter og xenon kit, så er vi oppe på 5k, også er det stadig ikke lovligt :/, det er noget skiværk når man opdager der er ting der er bedre end det man har smiley

• #13   12. feb 2014 Hvorfor købe nye lygter? Hvilken bil drejer det sig om og årg?
    Et xeon kist koster cirkus 700 bananer hvis du bestiller fra ebay i England.

• #14   12. feb 2014 Rigtigt som Thunder siger. Du kan få rigtig godt lys med eksisterende lygteglas. Det bedste er selvfølgelig lygter designet til xenon ( til nørderne, ja der er forskel), men du vil min. opnå x2 med hvid lys. ( lad være at vælge blå bare fordi det ser smart ud) Problemet med det hvide er selvfølgelig at det kan virke blændende, så lygterne skal være top dollar justeret, ellers får du det lange lys fra modkørende hele tiden..
    Man kan få bi-xenon (langt og kort i samme pære), det må være at foretrække....

• #15   13. feb 2014 Jeg har 4300k i min og det lyser bare så åndsvagt meget bedre end de højere kelvin. Det er ren dagslys når jeg kører med mit om aftenen/natten. Virkelig lækkert. og chancen for at blive stoppet er også meget mindre da det mest ligner nogen gode halogen pærer.
    Det er jo også derfor det er 4300k der sidder std. i biler. Det er der hvor du får absolut mest lysudbytte.

• #16   13. feb 2014 Mange tak for svarene ... leder mig bedre hen af hvad jeg skal købe. smiley

• #17   13. feb 2014 nye lygter fordi jeg ikke vil montere xenon i en parabol lygte, og skal det være helt godt, så skal jeg have 2 xenon kits da min bil kører med seperart lygte til kort og lang lys

Kommentér på:
Udskiftning af Xenon pære?

Annonce