{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.315 visninger | Oprettet:

Endeløse startproblemer {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har de sidste par dage, forgæves, forsøgt at starte min yamaha SZR 660. Jeg ved at modellen har svært ved at starte efter længere tids stilstand, og at en elektrisk benzinpumpe kan afhjælpe problemer med den dårlige brændstof tilførsel til karburatoren. Jeg har skiftet benzinen, eftersom det formegentlig var blevet for gammelt(kuløren og klarheden havde i hvert fald ændret sig). Jeg ved at der, på trods af at jeg ikke har en elektrisk benzinpumpe, er tilført benzin til karburatoren. Tændrøret gnister ikke når jeg ruller på starteren, men har testet samme tændrør på plæneklipperen hvorefter den gnistede. For mig at se virker det som om tændrøret(når det sidder på motorcyklen) ikke for forbindelse. Jeg har kontrolleret tændspolen og tændrørs-hætten efter service manualen og disse virker.
Men hvor ligger fejlen så?
Den har stået stille i 3½ måned. I mellem tiden har jeg skiftet blinklys og baglys på cyklen, men jeg har ikke rørt de ledninger eller andet der har med tændspolen at gøre. Derfor kan jeg ikke forstå hvorfor tændrøret ikke gnister når jeg ruller på starteren...

Håber i kan hjælpe!

Vh. En meget fustreret motorcykel ejer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endeløse startproblemer
  • #2   2. mar 2014 Jeg har tjekket sikringerne, og de er ok. Får spolen strøm hele tiden eller først når jeg ruller på starteren?
    Skal tændrøret gniste kraftigt på en motorcykel?


  • #4   2. mar 2014 Okay.
    Nej den er ikke aktiveret. Starteren slår ikke til når den er aktiveret.


  • #5   2. mar 2014 hvordan tjekker du gnisten ? soklen af tændrøret skal have stel forbindelse. ellers prøv at afmonter tændrørshætten og se om du kan lave gnist mod stel med ledningen

  • #6   2. mar 2014 Jeg sætter bunden af tændrøret på et ikke lakeret område på motorblokken. Det vil jeg lige prøve så.



  • #7   2. mar 2014 Hvis der er lav spænding på batteriet kan det også give problemer. Prøv at måle på spændingen, mens starteren er aktiveret.

  • #8   2. mar 2014 Men jeg har ladet batteriet helt op to gange nu, så det burde ikke være problemet.

  • #9   2. mar 2014 batteriet kan godt være færdigt selvom du kan lade det op, så tror man at der er fuld knald på men , det dør efter et par forsøg. prøv at låne en booster og sætte til.
    og tøm karbu for gammelt benzin via drænskruen i bunden .


  • #10   2. mar 2014 Men batteriet kan godt holde til at starte i ca. 3 minutter. Det er vel ok? Det skulle være forholdsvist nyt.
    jeg har tømt karburatoren for gammelt benzin.


  • #11   2. mar 2014 Jeg venter på dit svar til #5 ..,

  • #13   2. mar 2014 Den ville ikke gniste alene med ledningen, og jeg kunne ikke måle nogen strøm over tandspolen.

  • #14   2. mar 2014 Nu er jeg ikke lige en ørn på området. Hvad vil det sige at udmåle sin stator? smiley

  • #16   2. mar 2014 Okay, jeg må give det et forsøg i morgen så. Tak for de hurtige svar.

  • #17   3. mar 2014 Jeg har nu skiftet tændrør, samt fundet strøm på tændspolens + side. Derudover er der strøm på minus-siden når der ikke er tænding på motorcyklen. Strømmen fra både + og minus siden kan måles direkte fra tændspolen uden ledningerne er forbundet. Hvordan kan det hænge sammen at jeg kan måle strøm over plus siden hvis der ingen ledninger er forbundet. Og hvad kan så være problemet nu hvor tændspolen får strøm?

    Jeg har som nævnt skiftet tændrør og heller ikke nu gnister den ved test. Når jeg piller tændrøret ud af motorcyklen efter startforsøg, er tippen fugtig af benzin. Det værner vel tilmed om at heller ikke dette er problemet...


  • #18   3. mar 2014 Tilmed undrer det mig hvis startproblemet fremkommer af elektroniske årsager eftersom jeg som sagt kun har skiftet blink- og baglys.

  • #20   3. mar 2014 Jeg tror jeg har fundet svaret på problemet. Det er tilsyneladende CDI-modulet der er brændt af. En ledning i et stik havde ikke nogen låse mekanisme og var gledet halvvejs ud. Jeg kan tilmed se at boksen har været åbnet før, så den tidligere ejer har sikkert haft samme problem.
    Det bliver vidst en halv dyr omgang.


  • #23   3. mar 2014 Jeg har haft den sat i efter jeg opdagede det. Intet hjalp det. Jeg har dog siden læst at en løs ledning kan brænde boksen af. Som bekræftelse har jeg netop snakket med en erfaren der siger det samme.
    Jeg skal nok komme med løsningen. Hvis den vel og mærke kommer til at køre igen smiley
    Og tak for linket. Jeg smutter nok alligevel forbi en forhandler i morgen for at få bekræftet mine formodninger.


  • #25   4. mar 2014 Den har nu kørt 2000 km siden den har været skilt så det vil jeg ikke mene. Jeg har også tjekket at alle stik sidder korrekt, hvilket det ser ud til.


  • #27   5. mar 2014 Men jeg har jo forsøgt både med nyt benzin og med nyt tændrør. Den starter ikke, og tændrøret gnister ikke.
    Jeg har lige haft et måleinstrument på pick-up'en og jeg har som tidligere nævnt også kontrolleret tændspolen og tændrørs-hætten. I følge min manual betyder det, såfremt alle andre stik sidder korrekt, at CDI enheden er defekt. Jeg har ikke rørt de andre stik, siden sidste sommer og eftersom problemet er opstået over vinteren eller måske under de første startforsøg hvor en ledning havde løs forbindelse til CDI enheden, da må det vel være den der er brændt af. Jeg har læst og fået at vide at løse forbindelser til CDI enheden kan brænde systemet af.
    Det forekommer mig derfor logisk at dette er problemet.


Kommentér på:
Endeløse startproblemer

Annonce