Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olie??
  • #1   7. mar 2014 Motul 5100 eller Motul v300 smiley

• #2   7. mar 2014 Hvorfor motul?? smiley

• #3   7. mar 2014 Hvorfor fravælger du castrol ??

• #4   7. mar 2014 har god efaring med motul.. deres 5100 som en en delsyntetisk easter olie er til og betale..
    bruger ikke castrol fuldsyntetisk da det er Hydrocracked gruppe 3 billig olie..
    gruppe 4 er den rigtige fuldsyntetiske olie...

motorex har jeg kørt på .. men blevet for dyrt... vs motul..
    men ikke en dårlig olie...
    jeg dræner en liter efter 3000km dufter og ser og mærker hvordan olien er .
    og efterfylder... det er min efaring.

• #5   7. mar 2014 kører med motul nu på min b-king , på min forrige mc en gsx 1400 kørte jeg 42000 km udelukkende på motorex ganske fin olie kan jeg godt anbefale

• #6   7. mar 2014 Hvorfor fravælger du castrol ?

• #8   7. mar 2014 Motorrad lavede en olietest. De dyre delsyntetiske var ikke bedre end de billige delsyntetiske.

• #9   7. mar 2014 ???????

• #10   7. mar 2014 Har valgt Castrol fra af 2 årsager.

1. som Tue Skriver i indlæg 4: " bruger ikke castrol fuldsyntetisk da det er Hydrocracked gruppe 3 billig olie..
    gruppe 4 er den rigtige fuldsyntetiske olie... "

2. Snakkede med Bike Shoppen i Viborg, og de har haft enkelte cykler inde med motorskader, hvor der har været påfyldt Castrol. Om det er tilfældigt, skal jeg ikke kunne sige, men de to ting sat sammen, så har jeg ikke råd til at tage chancen, og så hellere giver 250kr mere og være på den sikre side.

Jeg vil KUN have ful/hel -syntetisk olie på, da der er foreskreven at den skal køre med ful/hel -syntetisk 10w-40 olie. smiley

• #11   7. mar 2014 Henrik Ålborg - Jeg ved det ikke, og derfor spørger jeg, hvad folk ville vælge, og rigtig gerne, HVORFOR.. smiley

• #13   7. mar 2014 Øh.....hvad skriver de i din manual?????

• #15   7. mar 2014 castrol laver ganske få group 4 systetisk olier..
    og derfor meget dyre... det castrol i køber i thansen og ladbjerg eller hvad det hedder
    som de kalder fuld systetisk er en gruppe 3 olie.. lavet på en Hydrocracket rafinering
    disse 2 her fra castrol må ikke forveksles
    http://www.landberg.dk/shop/castrol-power-1-726p.html group 3 oil

http://www.castrol.com/castrol/sectiongenericarticle.do?categoryId=9045375&contentId=7079435 group 4 olie (Rs)

• #16   7. mar 2014 Pro HONDA GN4 or HP4 4-Stroke oil (USA and Canada ) or Honda 4-stroke oil (Canada Only), or equivalent motor oil API service classification SF or SG

Viscosity: SAE 10W-40

• #17   7. mar 2014 Vidste ikke det med Castrol RS og Power Racing 1 smiley

• #18   7. mar 2014 Hvor køber i jeres Olier??

• #20   7. mar 2014 fuchslubricants/silkolene
    er også et af de gode mc olier...
    på højde med Motul og Motorex -
    Mobil 1 http://www.autozone.com/autozone/accessories/Mobil-1-qt-SAE-10W-40-MX4T-motorcycle-oil/_/N-255s?itemIdentifier=153231
    også gruppe 4 . mange i Gsxr forum der roser den

• #21   7. mar 2014 Jeg har kørt med motorex før jeg købte castrol, og der var kæmpe forskel i både lyd og ydeevne. Så mine erfaringer er at castrol er rigtig godt, bruger det både i vores bil og på samtlige mcer jeg har haft.

• #22   7. mar 2014 Jag køber som regel den der opfylder specs, og så er den billligste jeg kan finde!

Det er meget forskelligt fra gang til gang - nogen gange er det Shell eller Duckhams i Bilka, nogen gange er det Castrol fra Louis, nogengange er det en OEM vare fra Biltema......

• #23   7. mar 2014 kør forbi en MC forhandler... de plejer og ha lidt og vælge i mellen..
    og sjovt nok har de ikke castrol på hylden... mange af dem...

• #25   7. mar 2014 Har prøvet både castrol fuldsyntetisk og Motul 5100 på min sv1000 og må sige at den skiftede mærkbart bedre gear med motul olien, så derfor bruger jeg Motul fremover.

• #26   7. mar 2014 Det handler også meget om, hvordan de enkelte tackler interessekonflikter med deres leverandører!!!!

• #27   7. mar 2014 Er der nogen af jer der har en CBR hvor i føler at gearene skifter "blødere" så at sige, med én olie fremfor en anden? For jeg syntes at min er meget kontant når jeg skifter gear, og specielt når jeg skifter fra N - 1.

Forhandleren Frankies MC Center i Randers som jeg købte cyklen af, bruger selv motorex, så tror jeg vil prøve en anden olie i år.

• #28   7. mar 2014 Er der nogen af jer der har prøvet bel ray? Overvejer at prøve den ved næste skift smiley

• #29   7. mar 2014 Danni gør alle mcer ikke det ? Har aldrig prøvet en der ikke sagde klonk når den sku første.

• #30   7. mar 2014 Tror jeg vil prøve Castrol RS gruppe 4 olien, hvem forhandler den, og hvor mange millioner skal man af med for den?? Gerne en der har åbent imorgen, da jeg ikke når at hente det idag.

Bor forresten i Randers området, ca. 8km nord for Randers. smiley

• #31   7. mar 2014 Karsten - Jo det gør alle MC'er, men min fætters gsxr 750 siger ikke så højt KLONK som min. smiley

• #32   7. mar 2014 Tue.
    De 2 Castrol olier du linker til / sammenligner er det samme !
    Den ene er i USA emballage den anden i EU emballage.
    Jeg skal ikke gøre mig klog på "Hydrocracked" eller ej det ved jeg ikke noget om.
    Hvis man bruger det som motorcykelfabrikanten anbefaler, så går det nok ikke helt galt !

• #33   7. mar 2014 Danni K så skal du bare bestille den i USA !

• #34   7. mar 2014 Danni: honda har haft et sammenarbejde med Castrol i over 40 år. Så må ikke det er godt nok til din mc hvad end så Lars j end siger

• #35   7. mar 2014 Bp der ejer castrol.
    castrol er bare et mærke de sælger på

• #37   7. mar 2014 Meget enig med Henrik.
    Én olie kan måske føles godt(bedre gearskift etc) på en sv´er, hvorimod den på en cbr600 føles helt anderledes, og måske anderledes igen på en helt 3. mc.
    Find den du synes fungerer bedst til din mc, og drop mærke-snobberiet, så længe den overholder specs, så er du sikkert i land.

Derudover, så nægter jeg at tro på, at Bikeshoppen har haft flere cykler inde, hvor Castrol direkte har været skyld i motorhavari. Hvis du køber en ny Triumph anbefaler de ligefrem Castrol, så mon ikke det er ok.
    Og nej, jeg har ingen aktier i Castrol, nærmere tværtimod. Jeg kører på al slags olie, så længe den er billig og overholder specs. 73000 km...still going strong...

• #39   7. mar 2014 Helt generelt giver tykkere olie en mere lydsvagt og blødt skift end tyndere. På vore breddegrader kan 10-40 og 10-50 nærmest bruges i flæng. Det kan dog være så koldt om vinteren, at 50 bliver for tyk!!!!

Det her har som oftest meget mere med viskositet end producent at gøre:-)

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #40   7. mar 2014 Ingen oliesnobberi her.

Silkolene Pro 4 10w40 hælder jeg på baneraceren - og 15w50 på Enduro geden.

Jeg har gode erfaringer med det, det overholder alle mine cyklers specs, og så giver jeg ikke alverden for det, når jeg bare køber nok ad gangen. smiley

• #41   7. mar 2014 Jeg hælder bare olie på. Det er lige før jeg kunne finde på at tage ned til den lokale grill og hente noget fritureolie(lidt sarkasme kan være forkommet).

• #42   7. mar 2014 Er der egentlig nogen der kender et sted at købe olie i trumler? Måske bare 25L?

• #44   7. mar 2014 Har kørt med Motul 300v i mange år, min erfaring er at min gearskift blev mærkbart bedre på min yamaha SZR, på min nuværende honda cbr, har jeg kun kørt på Motul, så kan ikke svare om det samme melodi her. Lige købt 4 L/ 520 kr hos billigbilpleje. Lidt biligere end hos diverse mc forhandlere.

• #45   7. mar 2014 tror simpelhen ikke der er nogle der kan mærke forskel fra olie til olie, sålænge det er de rigtige specs, der skal nok være forskel på slid på langt sigt.
    og alle de folk der anbefalder dit og dat og har kørt så mange km og der er ikke sket noget. osv. det holder bare ikke.
    og ham fra viborg der sagde det med castrol olien er da dybt uprofessional og fyld af lort.
    slid på en motor er 99,9 procent med hvordan den bliver behandlet og får den rigtige type olie på og 0,01 procent hvilket mærke der står på dunken, dog skal det lige siges der skal nok være nogle kina olier der smøre af røv til, men af anerkendte mærker!

• #46   7. mar 2014 alle de eks. folk kommer med er rent ud psykologisk og/eller fordi det er frisk olie der kommer på!

• #47   7. mar 2014 Skal ikke prædike olie-religion.. Men fakta er jeg står ved at jeg syntes at kunne mærke en forskel på gearskiftet når jeg køre med Motul. Og det er jeg åbenbart ikke ene om. Og tråd starter spørg til erfaringer!!

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #48   7. mar 2014 Jakob (Århus) - Det er det samme som at sige al olie er ens og opfører sig ens - det ved du jo udmærket godt ikke er tilfældet...

Naturligvis kan man mærke når man skifter fra brugt til ny olie, men der er også masser af eksempler på folk der kan mærke forskel fra olie til olie.

Der er også masser af eksempler på forskelle i mekanisk støj fra olie til olie.

At du så mener noget andet, er din egen sag. smiley

• #49   7. mar 2014 smiley
    Det olie bliver der brugt meget tid på, på div forum. Jeg ved ikke hvad der er bedst, men håber, at når jeg køber det næstbedste i min mc butik, så er det godt nok.
    Men kan huske, at når en makker kørte på, motul eller motorex så stank den ene volsomt, når man kørte bagved. Bevars hans mc, brugte også en del olie, men føj det ene fabrikat stank

• #51   7. mar 2014 det lugtede bare ikke sådan, da han skiftede mærke. og det ved jeg, for min zx10 nåede aldrig forbi, ret lang tid af gangen smiley

• #52   8. mar 2014 Nogle der fylder Royal Purple på?

• #54   8. mar 2014 Thomas:

Alle Der har kørt nogle km, med en oliebrændende maskine, ved at det sjældent lugter ret godt, og den specifikke lugt er næppe et kvalitets tegn:-)

• #56   8. mar 2014 Gu fanden ved jeg da godt, at lugten ikke fortæller, om kvaliteten på olien. Skrev bare, at den ene af dem lugtede (mere grimt)
    Håber så i nu kan forstå hvad jeg mener. Kvaliteten ved jeg godt, at man ikke bedømme på duften.
    Sådan er det jo også med kvinder, bare fordi de dufter godt, er det ikke = at de er gode smiley

• #58   9. mar 2014 har haft en cbr 600 f4i sport jeg har altid kørt på shell advance ultra 10w40 full synthetic og det bruger jeg også til min cbr 954 rr der har aldrig vært problemer

• #60   10. mar 2014 Tak for svar allesammen, og er det ikke forfriskende med en svag diskution om "religion" smiley

Jeg har nu købt motorex topspeed 10w-40 fulsyntetisk, og hældt det på. smiley
    - Ikke fordi jeg ikke ville køre på Castrol, men Landberg har udsolgt indtil sidst i næste uge, og det ville jeg ikke vente på, så gav lidt ekstra for olien, og nu er jeg sæson klar. smiley

Skønt at komme ud og køre igen. smiley

• #61   10. mar 2014 Fandt også en stor dunk, motorex topspeed 10w-40, smiley inde bag en værktøjskasse i dag, så det ryger også på min mc smiley

• #62   11. mar 2014 Meld lige tilbage hvordan det går med motorex på din f4. På min gamle f3 gik det ikk godt.

• #64   11. mar 2014 Motorex fungere ganske udemærket syntes jeg. Syntes den køret og lyder som den skal. smiley

Hvad var der med din F3??

• #65   12. mar 2014 Den gik meget trægt i gearene og fik en skarp metallisk lyd fra motoren, skiftede det efter 2 tur, til castrol og alle prob forsvandt.

• #66   12. mar 2014 Det vil jeg lige lægge ekstra mærje til, men umiddelbart er der ingenting. smiley

• #68   12. mar 2014 Ja henrik det mente jeg jo osse. Men der var ikke desto mindre tydelig støj fra de indre organer da der var motorex i. Så jeg købte castrol og hældte på da jeg vidste af erfaring at det er godt til honda(og til opel smiley ) og lyden var væk. En af grundene til at jeg kører honda er jo netop at de lyder meget rent fra motoren så jeg bemærkede hurtigt den gale lyd.

• #70   12. mar 2014 Det gør det smiley proppede castrol magnatech på vores astra h og de første par ture måtte jeg rulle vinduet ned i lyskrydsene for at høre om den var igang smiley

• #72   12. mar 2014 Kan man høre motorlyden for udstødningen på en Harley ?? smiley Jeg mente osse lyden var fornuftig på vores så jeg blev lidt chokeret over den kraftige forbedring smiley

• #74   13. mar 2014 Så længe det overholder specifikationerne, kan jeg ikke se at der skulle være nogen risiko. Desuden er der jo også nogle der kører deres mc så hårdt, at de lige så godt kunne sætte sig og tæve løs på deres motor med en hammer. Jo flere klø - Jo større risiko for motor havari. smiley

Fik engang et tip fra én herinde og har købt dér siden:

http://www.mgcenter.dk/pl/Millers_Oils_Motorcykler_314.aspx

Glimrende olie - Fabelagtig pris. Og gratis levering v. køb af 5 - 20 ltr.

I bund og grund er det jo et spørgsmål om smag og behag. Det er lidt det samme som at spørge hvorfor nogle hellere vil køre Honda end BMW eller Yamaha eller Aprillia o.s.v. - smag og behag.. smiley

• #75   13. mar 2014 BMW spek'er min K1200R med Castrol Power 1 Racing SAE10w-40 / SAE5w-40 / SAE10w-50.
    Så skal den fandme ha Power 1 Racing!
    Køber sædvanligt et par dunke på ebay.de af gangen.
    Magnatec til bilen (30kr/L) Power 1 til kværnen (50kr/L)

• #76   13. mar 2014 Man bør sætte sig lidt ind i specifikationerne på olien. Nettet er en god ven i den forbindelse. De mange koder og tal er afgørende - ikke prisen.

• #77   13. mar 2014 Har en makker, hvis CB600 begyndte at glide i gearene. Han skiftede fra Motul 5100 til Silkolene med samme specifikationer, og der har ikke været problemer siden, ihvertfald ikke nogen jeg har hørt om! Der er selvfølgelig små forskelle på olier, og ved motorcykelolie er det, efter min mening mere udtalt end til bilmotorer, idet motorolien samtidig fungerer som smøring af gearene, modsat bilmotorer! Derfor er der også forskel på hvilken olie man benytter til hvilken type motorcykel... Man kan ikke skære alle typer motorcykler over samme kam, idet eksempelvist omdrejningstal osv også er meget afvigende, imellem de forskellige modeller! Håber, det gav en smule mening! Er heller ikke ekspert, men har haft emnet vendt både hos AJ-racing og Kok MC, i tidens løb. Dette svar er så hvad jeg fik ud af det...

• #78   13. mar 2014 Royal purple det duer!

• Erik K
    Erik K Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
    #79   13. mar 2014 Olie er jo nærmest en religion.
    Har set mange, som har ofret en formue på olie, fyre den af inden olien er driftsvarm og har opnået sin bæreevne. Det er i høj grad vigtigt. Har set i Motorrad at man mener at en motor er varm efter 50 sekunder. Glem det.
    Jeg har kørt må adskillige forskellige olie. Hvis man anvender et anerkendt fabrikat som overholder maskinens specifikation, er man godt kørende. På motorer med kobling i oliebad, kan man opleve skridende kobling ved anvendelse af forkert specifikation.
    Det er nævnt at BP sælger under Castrols navn. Det er ikke helt korrekt. BP ejer Castrol, men de har hver sine olier.

• #80   13. mar 2014 Har købt motul hos Billigbilpleje.dk
    Det spiller.

• #81   13. mar 2014 Royal Purple olie er det bedste du kan bruge til din motor har set demonstrationen selv tæt på og jeg var chokeret over forskellen ifht andre olier
    https://www.youtube.com/watch?v=8dEFGJqpCMY

• #82   13. mar 2014 Jeg har brugt Motul siden 1996 og har været tilfreds. Jeg har brugt Motul 300V som er i deres topserie. Dog brugte jeg efter anbefaling Motul 5100 på en GSX1100F. Dette pga. at den var svær at få i frigear når man holdt stille. At skifte til Motul 5100 hjalp rigtig meget på koblingen. Ingen tvivl om at Motul er i den dyrerer ende, men er så til gengæld tilgængelig hos mange forhandlere. Sikkert overkill på mange cykler. Til den pris skifter jeg også kun olie til de anbefalede kilometer interval og ikke hvert forår/efterår. Der er sandsynligvis andre olier som er lige så gode til billigere penge uden at være branded lige så godt.

• #83   13. mar 2014 Den lå da osse lige til højre benet henrik smiley

• #84   13. mar 2014 har også god efaring med ders 5100 motul
    heller 5100 og skifte lidt tiere v300 er lidt peperet..

• #85   13. mar 2014 Bruger selv "Castrol Power1 4T 10W-40" det er fint nok til min Blade, så mon ikke din også kan bruge det, eller er der her en link til en artikel fra Magacin.
    http://www.magacin.dk/motorcykler/hvilken-olie-til-motorcyklen/ar4196/

• #86   13. mar 2014 Crecke

Selvfølgelig er royal purple bedst i deres egen test!?

Det er jo let at sammenligne med 2 olier uden fabrikant. Desuden er der heller ikke nogen steder der står noget om viskøsitet (staves???) det har også en stor rolle i sådanne tests.

• #87   13. mar 2014 Øét skal såmænd baare være et O

• #88   13. mar 2014 Jubiii en olie tråd smiley

Jeg bruger Harald-Nyborgs det bedste til min gamle CB'er - CBR'en får Silkolerne
    Jeg har ingen dårlige erfaringer med noget af det. Har nogle kammerater der sværger til Castrol, andre der sværger til Sunco. I mine øjne er det lidt bare at tage det man tror mest på (eller har den pæneste bøtte), bare det er den rigtige type olie.
    Det CB'eren får er godt nok bil olie, men tror som det stadig overgår det olie man havde da den blev bygget, så ser ingen grund til at fodre den med et eller andet hitec fuldsyntetisk sprøjt. Som side note døjer jeg aldrig med at koblingen skrider - den blev faktisk bedre efter den fik sådan en omgang 15W-40 smiley

• #89   13. mar 2014 Enig - det her diskussion er efter min mening helt ude af proportioner;.)

• #90   13. mar 2014 Både og...
    der er stadig forskel på kvalitet ved systetisk olie om det er gruppe 3 eller 4 ..

• #91   13. mar 2014 Altså kigger man i sin manual og sikrer sig at API specs og viskositetskrav er opfyldt, så kan det sgu være det samme:-)

• #92   13. mar 2014 det er det samme og sige at alt motor olie bliver rafifneret ens...
    og måden de systetiske olier er lavet på...
    gruppe 3 er stadig en hydro cracked olie gruppe 4 er chemisk behandlet..
    ala den gamle sytetisk olier der dukkede op før man startede på hydrocraked systetisk olie i 00erne. du kan ikke sammenligne kvaliteten på de 2
    det er det samme som og sige en kineser cykel er lige så god kontra en japansk.. da den dækker ens behov

• #93   14. mar 2014 Min gamle Guzzi Mille fra 88 er sgu ligeglad med hvad olie jeg hældet på, den "klunker" i alle gearene alligevel.

• Erik K
    Erik K Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
    #94   14. mar 2014 Gruppe 3 kaldes del-syntetisk. Kun i Nordamerika går de som syntetisk. Det er vrøvl at Castrol er gruppe 3. Deres fuldsyntetiske MC olier er gruppe 4. smiley F.eks. Power Racing. Alle har en mening om olie og dæk. Følg jeres maskiners specifikation for olie, og find jeres egne bedste dæk. Der er himmelvid forskel på maskiner, kørere, vejr osv, så der er ikke to som har samme behov.

• #95   14. mar 2014 Hej. Brug Sunoco 10-40 el synt. 5-40 mc racing så er du godt på vej. Jeg har kørt på denne olie og det bliver brugt meget extremt på min Dragracer motor og ingen skader de sidste 3 år, så det duer. Hvis du ikke ved hvor det købes så ring til mig 27302776. Mvh. Sven

Kommentér på:
Olie??

Annonce