718 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
Cylinder sætter up under acceleration Cylinder sætter up under acceleration
Hej MCG.
Min FZR er begyndt at smide den ene cylinder under acceleration, så den går på 3 cylindre efter 4.000 omdrejninger. Når den står i tomgang er der ingen problemer, og der er gang i alle fire cylinder, men som sagt mister jeg den ene når jeg accelererer.
Nogle ideer til hvad der kan være galt?
- Steffen.
0 synes godt om
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 533
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
Kontroller (mål igennem) forbindelser, tændkabler, og tændspoler... og lad også en visuel kontrol af dine tændspoler - det er klassisk FZR problem at tændspolerne bliver mærkelige med alderen, de revner også nogle gange..kontroller også tændrørnes mellem (spark plug gab) og det er rigtigt..
og kontroller alle stik og forbindelser, for ir, dårlige og løse forbindelser..
Og kontoller også dine karburtorer, det kan nemt skyldes dårlig benzintilførsel til den ene cylinder, eller bare smule skidt der går op og blokerer en dyse, når flowet bliver højt nok, eller en revnet membran..
jun 2007
Følger: 20 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 185 Svar: 799
Jeg har læst på nettet at karburatorerne er et svagt punkt på FZR'erne, så jeg prøver at starte det. Tændrørerne er ca. Et halvt år gamle, så det burde ikke være dem - håber jeg.
Men tak for rådet (:
dec 2003
jul 2009
Men hvis nu han lige havde skiftet tændrør så kunne han jo også bare lige smide en "det har jeg lige gjort"
Hvis det var 4 år siden han havde skiftet, så er det i min bog ikke et dårligt råd men et rigtig godt råd...
Men ak ja du virker så klog Thore så gi du den bare gas. Jesus. C.
dec 2003
.. og 4 år gamle tændrør er ikke nødvendigvis et problem - faktisk sjældent - det er rent hysteri at folk render og skifter tændrør som de skifter undertøj.. prøv at kigge i en servicemanual, der er skift af tændrør ikke den hyppigste øvelse..
jul 2009
MEN du får ret og jeg får fred - du er en konge.
Som sagt kør en tur på knallerten, du virker til at ha brug for det.
Happy days.
jul 2009
MEN du får ret og jeg får fred - du er en konge.
Som sagt kør en tur på knallerten, du virker til at ha brug for det.
Happy days.
jun 2007
Følger: 20 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 185 Svar: 799
Jeg læser maskinmester til dagligt, så jeg har tilgang til et rimelig stort arsenal af alverdens former for værktøj, dog intet der har med karburatorer at gøre. Jeg har været henne og kigge den efter, og har desværre ikke kunne finde fejlen, så jeg måtte sende den til mekanikeren. Tror det har noget med karburatoren at gøre, da det var det eneste jeg ikke kiggede efter. Jeg har desværre ingen forstand på CV-karburatorer ( tidligt på studiet ) så jeg ville ikke rode i noget der hurtigt kunne gå galt. Nu bliver det spændende hvad han så siger til den.
Cylinder sætter up under acceleration