2.753 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

Sv1000 vil ikke starte.. :0( Sv1000 vil ikke starte.. :0(

Endelig er dagen kommet og sv'eren skal ud af vinterhi.. MEN! Cyklen vil fandme ikke starte.. Der er strøm på batteriet og lys i displayet - samt en FI fejl...

Indsprøjtningen kører ca.1 sek og herefter ingenting..

Alarmen reagere ikke, selvom jeg trykker på knappen.. Umiddelbart er alle stik og sikringer kontrolleret - uden fejl.. Når sikringen til alarmen bliver sat i, klikker det i alarmboksen..

Det skal lige siges, at cyklen kørte fejlfrit inden hi og at der ikke er gjort andet end at pille batteriet ud, opladet det og sat det i igen..

Umiddelbart mistænker jeg at problemet ligger hos alarmen - men kan den sådan bare dø vinteren over??
What to do?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sv1000 vil ikke starte.. :0(
  • #1   9. mar 2014 ved ikke hvad din f1 fejl betyder,

men sæt start kabler på, og prøv at start igen.

ellers kontakt denne unge mand, han ved alt om sv .

mvh

http://www.motorcykelgalleri.dk/bruger/530-sajmon_

• #2   9. mar 2014 Dødmandsknappen?

• #3   9. mar 2014 Men det kan måske også være, at selvom der er strøm, er det ikke sikkert der er spændning nok på batteriet.

• #4   9. mar 2014 Ej dødemandsknaponen n - har heldigvis kigget på dette inden indlægget.. smiley Og batteriet er fuldt opladet, så umiddelbart ikke et strømproblem...

• #5   9. mar 2014 Ej dødemandsknappen

• #7   9. mar 2014 Marcus B .
    grunden til jeg spørger er, at det er sket før folk efter vinter tror der er masser af strøm på, og så der faktisk ikke en skid, også selv om der er lys i det forskellige.

tænd fx alt lys og hold horn knap inde, og tænd så blink lys, hvis den dykker meget i lyd og lygte , så mangler du strøm..

men kan meget vel være som de andre skriver, at fx alarm der er blevet glemsom .

mvh

• #8   9. mar 2014 Uha, hvis man søger på netter er der mange, som har oplevet dette.
    http://www.google.dk/#q=sv+1000+fejl+f1

• #9   9. mar 2014 Benny - ja FI fejl er desværre ikke ukendt - men er jo egentligt også bare et signal om en eller anden form for fejl...

Busa C - det har du ret i.. Har også selv prøvet det før, så den vinkel er der styr.. smiley Men ellers fint tænkt og takker for svar.. smiley

• #10   9. mar 2014 aner ingenting om noget men nyt batteri i nøglen ku sagtens være et hit. Hvis alarmen heller ikke virker er der stor sandsynlighed for det startspærren.

Så noget stads har jeg slet ikke på min veterancykel smiley lidt æter og så kørte vi.

• #11   9. mar 2014 Sorry Emil - jeg glemte at nævne at jeg også skiftede batteri i nøglen idag - havde samme tanke som dig omkring den nøglemonterede knap.. smiley smiley

• #12   9. mar 2014 Vi prøvede det lige på naboens. Ingen strøm og derefter samme med sprøjt kun kørte kort tid, han hentede reservenøglen og startkabler på fra en startet bil. Så virkede skidtet smiley

• #13   9. mar 2014 Vi prøvede det lige på naboens. Ingen strøm og derefter samme med sprøjt kun kørte kort tid, han hentede reservenøglen og startkabler på fra en startet bil. Så virkede skidtet smiley

• #14   9. mar 2014 har du puttet noget booster i benzinen eller nyt benzin på?
    benzin kan jo også blive for gammelt og gøre at den får start problemer
    evt prøv og smid noget octane booster i eller tøm tanken og giv den nogle nye liter

når du trykker på start knappen tørner motoren rundt eller hvordan?

• #15   9. mar 2014 var også det første jeg gjorde på min faktisk. 5 liter frisk benzin er altid en god start. samme gælder for græsslåmaskinen.

• #16   9. mar 2014 Mike - nix.. Den køre netop slet ikke rundt. Den giver ca.1 sekunds indsprøjtning og standser - normalt køre den 2,5 sek hvor man kan høre benzinpumpen arbejde.
    Så umiddelbart tror jeg det er startspærren som ikke vil slå fra.. Jeg må prøve at "nulstille" alarmen eller høre den lokale mekker imorgen??!?!

Surt når man endelig skulle ud og køre.. smiley

• #17   9. mar 2014 1. der er ikke start spærre i nøglen på en sv'er, og hvis der er alarm plejer den at vågne 1.gang der kommer tænding på, noget med dvale for at spare strøm, hvis det er en spybal som på min, og der skal trykkes på alarmen når der er sat tænding på, den står bare og bipper. Benzin pumpen kører lige et par sekunder når der kommer tænding på, sådan skal det være. Hvis dødemand er aktiveret skriver den chek i displayet, kan det være støttebens kontakten eller koblings kontakten, hvis ikke den registrerer du har trukket koblingen vil den så vidt jeg husker ikke noget som helst. Det kan også være en powercommander der driller, hvis der er sådan en på

• #18   9. mar 2014 hvis du kan komme til at lave en lus på dit starte relæ kan du udelukke batteriet... der kan du tage en skruetrækker og få den til at røre begge poler (kan man på min honda cbr 900 1995) http://www.ebay.com/itm/Starter-Solenoid-for-Honda-CBR-900-RR-Fireblade-CBR-1000-CBR-1100-Blackbird-/200910521761
    så skal den bare røre de 2 små skruer så kører starteren rundt

det kan prøves for at udelukke batteriet det kan også være dit batteri er så tappet den ikke kan trække din benzin pumpe nok?

• #19   9. mar 2014 Jeg kan ikke lige gennemskue om du fik det løst eller ej, men hvis ikke ville mit gær være at din fjenbetjening og alarmen lige skal synkroniseres igen. Forudsat altså at du har en alarm på som også kan virke som startspærre.

Hvis du har alarm på, hvilken model er det så?

• #20   9. mar 2014 Thomas - nej der er ikke startspærre i nøglen, men knappen til den eftermonterede alarm med startspærre sidder på nøglens hoved.. Jeg ved den går i dvale - det gør den efter en uges stilstand.. Men den reagere ikke, selvom jeg sætter tændingen på og trykker på alarm-knappen.. Det virker som om alarmen er død og ikke vil registrere senderen på nøglen.. Der er desværre ikke pc på - og den skriver FI i displayet, desværre ikke chek!! smiley

• #21   9. mar 2014 David - problemet er desværre ikke løst endnu.. Men jeg tror du har ret i at de skal synkroniseres.. Ved faktisk ikke hvilken alarm der sidder på - men den er monteret hos F.A. Motorsport da den blev købt..

• #22   9. mar 2014 ja det er ikke altid de efter monteret alarmer, start spærre er så flinke .

har du prøvet at tage stel fra på batteriet en times tid.

og så sætte den på igen.
    ved jeg flere har prøvet med det til følge, at den virket igen .

mvh

• #23   9. mar 2014 Har du checket kontakten på koblingsgrebet

• #24   9. mar 2014 Ja det er derfor at man bare har en kickstarter og intet behov for batteri osv. Min "startspærre" er at man skal kende den helt rigtige teknik for at spare dyret igang - ellers sparker den gnavent tilbage - HÅRDT.

Nå men mere til sagen. Er det ikke muligt at omgå den startspærre? Især hvis den er eftermonteret?

• #25   9. mar 2014 Hvis det er alarmen som jeg mistænker, så se om du kan finde ud af den soecifikke model (se på nøglen eller alarmen) og søg på nettet.

Jeg kan hjælpe dig lidt med denne side, der er ihvertfald brugsforvirringer til en del. Der skan du læse hvordan du synkroniserer den.
    Der er sikkert nogle som kender til andre sider også (btw. jeg leder selv efter en manual til min Cobra 8712 alarm).

http://www.lp.dk/support_usermanual.php

Mvh

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.714
    #26   9. mar 2014 Er fjernbetjeningen sådan en lille blå en her?

Gummifætter med 2 knapper på...

profilbillede
  • #27   10. mar 2014 http://www.cobra-es.com/documents/DUM/06DE3248A.pdf paragraf 2,1

• #28   10. mar 2014 Nej.. Alarmen er sådan en her:

profilbillede
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.714
    #29   10. mar 2014 Den kender jeg ikke, men jeg kan godt finde ud af at pille den fra. Jeg er rimeligt stiv ud i SV ledningsnet. Det kræver bare du kan få cyklen transporteret til Roskilde, så sig til hvis alle andre muligheder er opbrugte...

Det lyder sim noget alarm relateret, som flere af de andre siger.

Har du ikke en manual til den?

• #30   10. mar 2014 Jo jo.. Har en manual - og der er også en "reconnect" kode man kam lave.. Den prøver jeg formodentligt lidt senere idag.. Ellers vender jeg nok tilbage til dig Sajmon.. Og tak for tilbuddet - det er sku god stil!!! smiley

• #31   10. mar 2014 Nice Thomas R!

Modelnummeret passer ikke, men udseendet ligner godt nok ikke, men udseendet passer til min fjernbetjening.

Mvh.

• #32   10. mar 2014 Update!

Efter et kort besøg af min gode mekaniker-kammerat blev sv'erens alarm demonteret og den startede ved første tryk! Alarmen var brændt sammen og nægtede derfor at slå startspærren fra. Tak for alle de fine og hurtige svar!! Go' vind og ses i svinget! smiley

• #33   10. mar 2014 Kanon godt du fik løst problemet .

mvh

• #34   10. mar 2014 lækkert

Kommentér på:
Sv1000 vil ikke starte.. :0(

Annonce