{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
990 visninger | Oprettet:

FZ6 Ruller i tomgang ved koldstart. {{forumTopicSubject}}

Jeg har sådan et svin fra 2005 med indsprøjtning osv.
Når man starter den, står den og ruller op og ned i omdrejninger, men det høre op efter et par minutter.
Men synes det er lidt træls. Det er noget den hele tiden har gjort mens jeg har haft den. Ham jeg købte den af, mente det kunne være pga udstødningen.
Der sidder komplet ixil system på, og kunne måske tro at der skulle være en lamdasonde, som måske ikke var sat til, da der ikke altid er gjort klar til det i sportsudstødninger.

Nogen bud?
Ellers køre den perfekt, men kan dog godt pludre/knalde lidt i potterne, når man leger med gassen, og slipper den igen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FZ6 Ruller i tomgang ved koldstart.
  • #1   24. mar 2014 Hvis den ikke er kørt ordentlig ind, vil det være et rigtig godt sted at starte..

  • #2   24. mar 2014 Hvis jeg pillede db killeren ud af mit leovince sæt på FZ6'en faldt den langt ned i omdrejningerne i tomgang, og kunne godt "rulle" i omdrejningerne. Jeg kørte dog altid med db killer, det var længe nok lyd, så gjorde den det ikke. Ved ikke om det er det du oplever?

  • #3   24. mar 2014 Lambda sonden sidder forresten foran katten, så selvom den forsvinder vil sonden ikke vide det.

  • #4   24. mar 2014 Den går nemlig rimelig lavt i tomgang. Der er simpelthen ikke modstand nok i udstødningen, til at standard map kan hitte ordentlig ud af det. Og tror ikke at den er kørt ind overhovedet.
    Kan der ændres bare lidt i den originale styring?
    Har desværre ingen db killer at prøve med.


  • #5   24. mar 2014 Du kan teste det ved at holde en hånd på udstødningsafgangen mens den står i tomgang. Stiger den i tomgang, eller holder med rulle, så har du årsagen. Min ZX10R rullede helt vildt i tomgang efter der kom anden udstødning på og powercommander. Selv FV-motor kunne ikke justere det væk. Kom der DB-kiiller i så forsvandt det...

  • #6   25. mar 2014 De fleste 4 cyll vil rulle når der er helt åben udstødning, min x´s FZ6 gjorde det også da vi fjernede catén selvom FV justerede den med PC3

  • #7   25. mar 2014 Super, tak for svarene. Er glad for at det "bare" er det smiley
    Ja den med hånden havde jeg sgu ikke lige tænkt på.


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #8   25. mar 2014 Det er hvad der sker når der ikke er modstand i udstødningen, og en mapping har jo ligesom ikke noget med tomgang at gøre, men det kan dog hjælpe at give den en federe blanding i tomgang, og hvis man kan give den lidt tidligere tænding, hjælper det også, dog max 4 grader.

Kommentér på:
FZ6 Ruller i tomgang ved koldstart.

Annonce