5.372 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
43 Svar
Bæltekøretøj Maskinmester projekt !! Video Bæltekøretøj Maskinmester projekt !! Video
hej alle sammen vil lige dele en video af det projekt vi har gået og fiflet med de sidste 8 uger. vi er to der går på Simac i svendborg og er i gang med at afslutte vores værkstedskoleforløb.
dyret er hydraulisk og køre ca 12 km/t og klatre over næsten hvad som helst!
http://www.youtube.com/watch?v=pn9iPEuNWjQ
Del gerne med jeres venner ! spørgsmål er også velkommende
10 synes godt om
dec 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 151
Men hvis i er på værkstedsskole, så går i endnu ikke på maskinmesterskolen?
mar 2012
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 13 Svar: 53
jo det er en del af uddanelsen når man kommer fra gymnasie siden af
mar 2012
apr 2011
Følger: 13 Følgere: 162 MC-er: 1 Emner: 230 Svar: 1.299
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 8 Svar: 1.565
nov 2006
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 654
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.691
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.929
aug 2011
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.929
Off-shore har vi masser af maskin"mestre" og det er meget tydelig at mærke hvem der har en uddannelse og hvem der bare har kurset.
Og nej jeres kravlegård og metalsløjd er ikke nok til at danne en håndværker.
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 60
aug 2011
Der er så mange jobs derude hvor erfaring er en ting der kommer af sig selv og ikke et krav fra starten. Man kan jo altid tage udgangspunkt i det sværeste, men generelt set mener jeg at vi er bedre på det faglige område, en dem fra teknisk-skole, og det kan så benyttes andre steder, hvor den håndværksmæssige erfaringen kan skabes.
Det er en ommer Glenn..
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 9 Emner: 40 Svar: 1.062
dem af jer der vælger at bruge uddannelsen til at sejle kommer så ved selvsyn til at se hvordan maskinmester uden ret mange håndværksmæssig evner er
Men igen kommer det meget an på hvad man vil med sin maskinmester eksamen, men til søs/offshore er det ikke nogen ulempe at have en håndværksmæssig uddannelse inden man læser til maskiunmester
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 12 Svar: 1.323
Problemet med at mange tager maskinmesteren uden håndværksmæssig baggrund er at den er ved at blive udvandet, fra at være en af danmarks ubetinget bedste og bredeste overbygning for håndværkere til at blive en konsulent / mellemleder uddannelse for skoletrætte gymnasie og htx elever.....
I min verden og med det jeg ser rundt omkring på danske virksomheder, burde det være et krav at man havde håndværksmæssig bagrrund / erfaring til alle tekniske / mekaniske ingeniør uddannelser og maskinmester uddannelsen i Danmark!
Det er jo lige netop denne type ingeniører og maskinmestre Danmark er verdenskendte for - ikke dem der er gået skolevejen!
Ikke at de andre ikke kan bruges til noget.
Generelt set er de bare i en helt anden liga...!
jan 2008
Følger: 15 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 9 Svar: 844
Det er altså ikke så nemt at opstille generelle regler for hvad der skal til for at være god maskinmester, for der er bare enorm spredning på hvad man laver...tror dog de fleste finder en type arbejde som passer til deres evner...
Og den ene type er ikke bedre end den anden, medmindre man kun ser dem i det ene felt!
jun 2009
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 5 Emner: 48 Svar: 760
Jeg har selv gennemført maskinmesteren og installatøren og de elever der havde de største problemer med at gennemføre uddannelsen (højest dumpe procent)var dem med håndværker baggrund. En væsentlig del af uddannelsen er bygget op omkring matematik og fysik på mellem højt niveau, for at kunne forstå varmebalancer, fyr/vand/damp, elektriske maskiner osv. osv. Så det er altafgørende at man har det boglige på plads, helst inden start.
Efter min mening er det ikke så vigtigt hvilken baggrund man har, det vigtigste er at man evner at tilegne sig ny viden, og så efterfølgende få det omsat i praksis. Maskinmester uddannelsen berører rigtig mange emner.
Jeg har sejlet omkring Grønland/Island og i det meste af Europa, og der er ikke nogen der kan komme og hjælpe dig når du ligger helt alene i søen med et stort problem. Det er jo det der gør jobbet så spændende.....
Hvordan man agerer som leder har ikke noget med ens faglige baggrund at gøre, det er helt op til personen bag. Jeg har set kollegaer der er blevet udnævnt til 'overmontører' og pludselig skal de ikke have beskidte fingre. det er helt individuelt.
Så pøj-pøj med uddannelsen Mikkel, du har nogle spændende og hårde år foran dig......
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Hvis ikke i har plads til at have den stående, så sig til. Jeg finder gerne et hjørne
aug 2011
mar 2009
Følger: 9 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 110
Med hensyn til uddannelsen synes jeg det er fint at den generelle opfattelse er ved at ændre sig, er træt af at man som maskinmestermester bliver mødt af den generelle holdning at man er en slags udvidet smed.
De fleste arbejdsgivere foretrækker maskinmestre med håndværksmæssig baggrund (rigtige maskinmestre) hvilket jeg synes er forkert da det kommer helt an på hvilken stilling man skal besidde.
Jeg er selv maskinmester og maskinarbejder, og har ofte gavn af min håndværksuddannelse og det specielt som leder, da det er nemmere at forstå de forskellige problemstillinger de kommer ud for da man selv har stået der.
Jeg vil også godt lige pointere at man ikke bliver håndværker af værkstedsskole og slet ikke af at gå på HTX.
Det er rigtigt at der er et større frafald af fagligt uddannede på uddannelsen, dengang jeg læste var frafaldet på 78%, men dem der gennemførte var med bravour, på min årgang var vi 5 og pudsigt nok var vi dem med det højeste karaktergennemsnit og jeg selv fik maskinmesterforeningens legat.
Ved Alborg Industries (Alfa Laval) er næsten alle ledere, general managers osv. maskinmestre
Maskinmestre leder ingeniører og tjener væsentligt bedre
http://shippingwatch.dk/Rederier/article6369073.ece
aug 2009
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 474
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 72 MC-er: 9 Emner: 154 Svar: 2.173
Fed maskine men det ser nu alligevel ud til at ham på "græsslåmaskinen" har det sjovere
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 60
nov 2006
Det er vel den samme snæversynede holdning der mener at man kun er maskinmester når man har været til søs.. Få nu noget ilt til hjernen eller gå på pension, der sker jo også udvikling inden for uddannelses området. Men jeg betrakter det som dumsmart, at skyde på de studerende, hvis det er uddannelsens sammensætning og indhold man er utilfreds med.
Det kunne være at den del af virkeligheden man selv ser, ikke afspejler den øvrige virkelighed.
I øvrigt træls at skulle ødelægge sådan et fint projekt, hvis det er tilfældet.
feb 2013
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 151
Går selv med tanken om maskinmesterskolen engang, dog skal jeg har skravet lidt penge sammen først, Er selv uddannet i håndværkerfaget og er af den indstillling at jeg som person har fået den bedste indgang til det som jeg kan få..
Er uddannet køleteknikker med sølvmedalje og en DM tittel, og er skarp nok boglig også... derfor ser jeg mig med en udd. som både har masser automatik, og mekanik med også fysisk knokkel arbejde godt rustet
Dog vil jeg mene er det er en individuel sag og det afhænger jo også meget af hvad man vil med uddannelsen bag efter
Jeg er i alt faldt glad for at have 5 år på arbejdsmarkedet med tingene i hænderne
Vild fedt projekt i har lavet
jan 2008
jan 2008
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
Alt det her med håndværkerbaggrund vs gymnasiebaggrund er da dog noget underligt noget? Jeg har altid haft den indstilling at jeg bare hopper ud i problemerne.
Hver gang jeg har et problem med min motorcykel, så ryger den heller ikke bare til en mekaniker. Hvis pakning er gået, en leje skal skiftes, eller motoren hakker af uransagelige grunde, så kaster jeg mig bare ud i det- også selvom jeg ingen anelse har om hvordan det skal fikses. Ja det går da galt til tider, men en fejlhandling er også en god erfaring.
Jeg har kun min HTX og derfor ingen papirer på noget som helst teknisk. Men giv mig enhver defekt motor og så kan jeg skille den ad, finde fejlen og fikse den.
Pt er jeg ved at selvlære mig til at programmere mikrochipper. Jeg har allerede planer om at ombygge min lille XT250 til direkte indsprøjtning og lave alt elektronik og programmering selv - Ikke fordi at jeg ved hvordan man gør eller at jeg har papir på at jeg kan lave elektronik og programmere, men fordi at hvis det lykkedes, så har jeg en kæmpe indsigt i hvordan det virker, hvilket jeg kan tage med videre i min uddannelse og karriere.
Min pointe er at hvis det er den indstilling man har så er jeg overbevidst om at man kommer langt. Hvor god en maskinmester man bliver er ikke et spørgsmål om hvilket papirer man har inden man går igang - det er et spørgsmål om hvad man rent faktisk lærer igennem uddannelsen, og at man ikke lærer mere end hvad man ønsker at lære - skole eller ej.
En gymnasieelev kan sagtens lære at svejse så godt som en smed og en smed kan sagtens lære at regne så godt som en gymnasieelev.
Så stop da diskutionen med håndværker vs gymnasieelev. En maskinmester bliver ikke bedre end han/hun ønsker at være - uanset baggrund.
Og til trådstarter: Fed maskine!
mar 2012
PROJEKTET BLIVER IKKE SKILT AD !! DEN KOMMER MÅSKE TIL SALG
men det er ikke afgjort endnu. da vi selv har smidt så mange penge i det vil det da være totalt ondsvagt at skille den ad og smide væk. vi ved bare ikke lige hvor vi skal have den stående endnu.
men tak for alle de fine ord, der kommer løbende flere videoer og billeder af den på youtube.
apr 2009
mar 2012
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
Jeg er da godt nok glad for, at vi ikke skal skille vores projekt ad igen og smide det ud....
apr 2009
dec 2012
Følger: 19 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 84
Kenneth, bm5
aug 2011
Desuden må dem der har lavet 2 gokarts ikke prøve dem! Fordi de ikke er type godkendt eller forsikret... vi har ellers en stor parkeringsplads, og godt græsareal men nej, de for en advarsel hvis de prøver den, det har vores leder sagt... bum bum
Forresten Kenneth??! Hvordan kan du allerede være M5'er når du er 21? bare nysgerig
dec 2012
Har en htx som baggrund, men har også i perioder haft daglig gang på både byggeplads og smedevirksomhed.. Men aldrig i en grad til at få papirer på det
aug 2011
sep 2011
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 665
dec 2012
aug 2011
aug 2009
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 474
dvs. AK'er hopper direkte ind på 4 semester efter de 6 måneders adgangskursus
nov 2006
aug 2008
Følger: 20 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 53
mar 2012
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10152132041184965.1073741835.8099404964&type=1
Bæltekøretøj Maskinmester projekt !! Video