906 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
"Slaskelyd" fra motor ved acceleration? "Slaskelyd" fra motor ved acceleration?
Jeg har en RF 600 med en gsxr 750 motor lagt i stellet.
Opsætningen kører fint, men nu er den begyndt at komme med en træls lyd ved acceleration.
Det lyder næsten som en kæde der slasker.
Der er intet at høre i tomgang.
Jeg har tjekket knastkæden og den er fint stram. Forreste tandhjul samt kæden er også helt ok.
What to do?
0 synes godt om
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.654
balljoints på de originale suzukistyrdæmpere er ikke topklasse , de kan vibrere så det lyder som om at knastkæden kan lappe dig en over løgene hvornår det skal være
jun 2004
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 167
Der er ingen styrdæmpere på og, det er tydligt at høre at det kommer fra motoren.
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.654
havde bare en grim oplevelse med min gixxer fra 1990 , troede den var ved at detonere under mig men det var bare styrdæmperen der gik i selvsving
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.929
jun 2004
De er en anelse forskellige i dimensionerne, men ikke meget, så det var nok at ligge en ekstra toppakning, og så spillede det bare.
Det havde selvfølgelig været optimalt at smide en ekstra (eller tykkere) pakning på blokken, men jeg gad simpelthen ikke at skille det mere ad.
Men den har også holdt tæt siden.
Kan det tænkes at være et leje der er problemet nu?
Jeg har lige skilt den ad for at tjekke knaster, kæde og strammer og de var fine.
Jeg samlede den og startede den op igen, og man kan ikke høre noget i tomgang eller ved gas.
Men når den får lidt belastning ved acceleration så er den gal..
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 778
jun 2004
"Slaskelyd" fra motor ved acceleration?