{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.887 visninger | Oprettet:

Neo m
Neo m
Tilmeldt:
9. mar 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Problemer med gear-skift {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er den lykkelige ejer af en CBR600 fra 91 dyret har lige rundet de 45000. I går var det så årets første tur. Her opstod så et lille problem, når jeg når frem til et stop kan jeg ikke få den ned i gear, det er dog værst at skulle have den ned i først gear.. Jeg kan ved at trille lidt tilbage få den ned. Men jeg har aldrig haft problemer med gearskift. Jeg skifte oile lige inde sæsonstart, jeg påfyldet Castrol Power 1 Racing 5W40 (Fuldsyntetisk) hurtig kig på nette ser jeg at det er beder med en Mineralsk oile til ældre maskiner så i dag har jeg udskifte oile med et Honda anbefalede oile 20W50..

Er det så bare at trille nogle ture ind til det hele har været rundt..?
Er det noget andet jeg kan gøre..?
Nogle andre svar..!

På forhånd tak..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med gear-skift
  • #1   28. mar 2014 Sæt den i 1 geer, inde du holder helt stille.

    problem løst .

    mvh


  • Neo m
    Neo m Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   28. mar 2014 Nej for problemet er der stadig, jeg undgår det bare.
    Nu leder jeg efter mere konstruktive løsninger..


  • #3   28. mar 2014 Det er ikke et problem, sådan er en mc gearkasse altså bare. Du skal skifte ned i gear efterhånden som du tænker farten. Du kan jo ikke gøre som i en bil og gå fra 6. til 1. gear stillestående.


  • Neo m
    Neo m Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #5   28. mar 2014 Dejligt med lidt mere forklaring smiley

    Søren P --> ikke en fuld brugervejling i hvodan man skifter en neutral fjeder, men en kort forklaring i hvad man gør eller hvor den sidder..!


  • #6   28. mar 2014 Hmm, hvilken olie var der på før? ?? Skift til den igen... Måske

  • #8   28. mar 2014 ja en flot forklaring.

    sælger du mange af de fjeder..

    og
    den vil stadig være besværlig at få i 1.

    og det ved du ikke noget om på din HD . raket .
    slut .

    lol lol


    smiley smiley


    ps.
    neo .
    det klær dig ikke at være næsvis, når man prøver at hjælpe dig .

    smiley
    smiley


  • #9   28. mar 2014 Jeg bøvlede også førhen med at få den i første. Men som der bliver skrevet, så skift ned inden du holder stille. Alternativ lad en anden prøve geden for at sikre at det er en fejl 40 inden du skruer maskinen fra hinanden.

  • #11   28. mar 2014 Skal vi ikke gå tilbage til square one! Masser ef skolecykler er blevet ødelagt i gearkasserne fordi eleven skulle knalde dyret i frigear eller første efter at have standset det i femte eller sjette!

    Regel nr, 1:

    Man kører aldrig stærkere end man kan nå at reagere inden for det stykke overskuelig vej man har!

    Regel nr. 2:

    Man skifter gear så man er i det gear man vil køre i, hvis man kobler til!!!!!

    med andre ord - skift ned mens du tager farten af.

    Og lad os så høre om ikke tingene virker for dig uden at foretage ret store og omfattende reparationer!

    Alle gearkasser kan stå for tand- især usynkroniserede sekventielle gearkasser med lige fortanding!!!!!!


  • #12   28. mar 2014 Med helt andre briller:

    Du KAN have et problem med gearkassen, men det er lige så sandsynligt, at du har et problem med at bruge den.

    Det her er ikke en rar melding at få, men den er velment!


  • #13   28. mar 2014 smiley smiley

  • #14   29. mar 2014 Har lært at man skal skifte gear i forhold til den fart man har, især nedad, har prøvet det samme som dig, ikke sjovt at holde stille i 6 gear og ikke kunne skifte, så det gør jeg bare fra nu af....


  • #16   29. mar 2014 Du kunne også prøve at stramme dit kabel op så den trækker koblingen lidt tidligere.. Vil næsten garantere det er det hvis det ikke er fordi du stopper ved lyskrydset i 6 gear og så begynder at høvle derned af i gearene..

  • #17   29. mar 2014 Brian en 10W/50 er da på intet tidspunkt tyndere end en 10W/40???

  • #18   29. mar 2014 Næ, jeg fattter det heller ikke. Under vore temperaturer er de fleste MC-er helt ligeglade med om man anvender 10/50, 20/50 eller 10/ 40. Sidstnævnter er bedst som vinterolie til nyere japanere. De første er gode til veteraner altid og somerolier til resten. De kan for øvrigt rimeligt problemfrit anvendes året rundt!

    Det er næppe her trådstarter her sit problem


  • #19   29. mar 2014 Jeg havde selv problemer med at få kværnen i første de første par gange vi var ude og kører på vejen da jeg tog kørekort. Fandt så ud af at "krikken" skal "rulle" før at der egt kan skiftes gear.

    Fik at vide at hvis at man nu IKKE havde nået at få den i første eller deslige inden man stoppede, så kunne man lige slække lidt på koblingen så at dyret rullede og derefter vippe den et gear ned. Dette skulle man så gøre PER gear til at man var nede i første.

    Efter dette var jeg mere opmærksom på altid at forsøge at nå at få den i første mens at jeg rullede hen mod stoplinien eller deslige hvor der skulle stoppes.

    Men det er så noget skidt hvis at du ikke rigtigt kan få den i første til trods for dette....


  • #20   29. mar 2014 kobling kobler ikke helt fri eller nok fri er mit bud især hvis du kan høre et lille klask når du endelig får den til og skifte når den holder stille.

Kommentér på:
Problemer med gear-skift

Annonce