Evt Karburator Problem? Evt Karburator Problem?
Hej MCG
Min GSX er begyndt at drille. så vil høre om nogle her kan dele lidt viden med mig
Nå men det den gør er at når man køre så lige pludselig slår den "en lille skid" (Et rimelig lille Puf, ud af udst) og så "Dør"/Slukker den bare. hvis jeg så lig venter 10 sec så starter den igen med det samme og køre fint de næste x antal km (Enten køre den så fint derfra, ellers gør den det igen.. det variere)
Jeg tænker det kan være karb eller ventilerne der trænger til just.
Havde tændrørne op af den (Det var lidt af en oplevelse og komme derind til.)
Cyl 1: Tændrør ser fint ud, Pænt "Nødebrunt"
Cyl 2: Tændrør Ser underernærret ud (Rimelig Hvidt)
Cyl 3: Tændrør er lidt sort / Soddet
Cyl 4: Tændrør er Sort / rimelig tilsoddet.
(Har renset tændrør men den gør det stadig)
Så er her nogle der evt kender til problemet og kan give lidt feedback.
Jeg selv tænker det kan være karb eller ventiler (den's opførsel kunne være lidt ala den bar lig siger stop mht benz tilførsel)
Er ik selv så meget for at rodde med Flercylindret maskiner så vil gerne høre lidt fra de mere erfarrende først.
Inden den ryger til evt MC mekker.
PS. det drejer sig om en Suzuki GSX 400 XS / "Impulse" fra 89
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.454
forstået på den måde du har vakuum i din tank. muligvis pga snavset ånde rør .
men det er nemt at tjekke.
kør en tur med åben ( på klem ) tankdæksel og se om problemet er væk .
mvh
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 98 MC-er: 15 Emner: 138 Svar: 707
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.454
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
Hvis kaburatorerne var problemet så burde du have et konstant problem. DU burde ikke kunne køre fint x antal kilometer, gå i stå, vente 10 sek og så køre x antal kilometer igen, for så kun måske at gå i stå.
Desuden så ville det også kræve at alle dine kaburatorer ville stoppe til på 1 gang - helt synkront. Det ville være meget underligt.
Det er det samme med ventiler. For det første så burde motorcyklen stadig kunne køre selvom ventilerne stod meget dårligt. For det andet så sætter de ikke bare lige pludselig ud. Ventiler holder ikke bare lige pludselig op med at virke og selv hvis de gjorde, så ville det igen være meget usandsynligt at alle 16 ventiler pludselig holder op med at virke(hvilket de som sagt ikke bare kan).
Nej enten så er det benzin tilførsel fra benzintank ligesom Busa foreslår eller også så er det tændingen du skal kigge på. Og med tændingen så tænker jeg især dit batteri, som måske er slidt og ikke altid smider så meget power som motoren har brug for.
Ellers så dine spoler. De kan være færdige.
Det er et lidt mystisk problem du har. Hvis du ikke har megen erfaring eller lyst til at rode med det, så kan en mekaniker være en god ide. Det kan være at det bare er en lille simpel fejl, men problemet er at finde den
Men under alle omstændigheder, så ville jeg have de basale ting på plads. Nye tændrør, af med kaburatorne, rense dem og indstille dem. Viser det sig at det som forventet ikke havde noget med kaburatorer og tændrør at gøre, så har du i det mindste en sundere motor med potentielt flere originale hk, da kaburatoerer er renset og tændrør skiftet ,)
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 98 MC-er: 15 Emner: 138 Svar: 707
og de var MEGET beskidte, nærmere sagt brune invendigt.
bemærkede også dyser. Hullerne i hoveddyserne er i hvert fald ik runde længere -.-
samt Cyl 1 og 2 bruger #98 og Cyl 3 og 4 bruger #94
Kan regne ud det en god idé og skifte hoveddyserne, Men vil det være smartest og bruge samme Nr' eller burde jeg give til 3 og 4 #98 også. (eller burde jeg starte med samme Nr/Størrelse og se hvad resultatet bliver derefter)
(det var cyl 1 og 2 der var Værst mht beskidt karb)
Evt Karburator Problem?