1.053 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Evt Karburator Problem? Evt Karburator Problem?

Hej MCG

Min GSX er begyndt at drille. så vil høre om nogle her kan dele lidt viden med mig smiley

Nå men det den gør er at når man køre så lige pludselig slår den "en lille skid" (Et rimelig lille Puf, ud af udst) og så "Dør"/Slukker den bare. hvis jeg så lig venter 10 sec så starter den igen med det samme og køre fint de næste x antal km (Enten køre den så fint derfra, ellers gør den det igen.. det variere)

Jeg tænker det kan være karb eller ventilerne der trænger til just.

Havde tændrørne op af den (Det var lidt af en oplevelse og komme derind til.)
Cyl 1: Tændrør ser fint ud, Pænt "Nødebrunt"
Cyl 2: Tændrør Ser underernærret ud (Rimelig Hvidt)
Cyl 3: Tændrør er lidt sort / Soddet
Cyl 4: Tændrør er Sort / rimelig tilsoddet.

(Har renset tændrør men den gør det stadig)

Så er her nogle der evt kender til problemet og kan give lidt feedback.

Jeg selv tænker det kan være karb eller ventiler (den's opførsel kunne være lidt ala den bar lig siger stop mht benz tilførsel)

Er ik selv så meget for at rodde med Flercylindret maskiner så vil gerne høre lidt fra de mere erfarrende først.
Inden den ryger til evt MC mekker.

PS. det drejer sig om en Suzuki GSX 400 XS / "Impulse" fra 89

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Evt Karburator Problem?
  • #1   31. mar 2014 Det kan være den ikke kan trække vejret.

forstået på den måde du har vakuum i din tank. muligvis pga snavset ånde rør .
    men det er nemt at tjekke.

kør en tur med åben ( på klem ) tankdæksel og se om problemet er væk .

mvh

• #2   31. mar 2014 Er prøvet. og det var ikke det.

• #3   31. mar 2014 pis.

• #4   31. mar 2014 Ud fra dine tændrør så ser det ud til at dine kaburatorer trænger til rensning og indstilning, men jeg tror ikke at det er dit problem.

Hvis kaburatorerne var problemet så burde du have et konstant problem. DU burde ikke kunne køre fint x antal kilometer, gå i stå, vente 10 sek og så køre x antal kilometer igen, for så kun måske at gå i stå.
    Desuden så ville det også kræve at alle dine kaburatorer ville stoppe til på 1 gang - helt synkront. Det ville være meget underligt.

Det er det samme med ventiler. For det første så burde motorcyklen stadig kunne køre selvom ventilerne stod meget dårligt. For det andet så sætter de ikke bare lige pludselig ud. Ventiler holder ikke bare lige pludselig op med at virke og selv hvis de gjorde, så ville det igen være meget usandsynligt at alle 16 ventiler pludselig holder op med at virke(hvilket de som sagt ikke bare kan).

Nej enten så er det benzin tilførsel fra benzintank ligesom Busa foreslår eller også så er det tændingen du skal kigge på. Og med tændingen så tænker jeg især dit batteri, som måske er slidt og ikke altid smider så meget power som motoren har brug for.
    Ellers så dine spoler. De kan være færdige.

Det er et lidt mystisk problem du har. Hvis du ikke har megen erfaring eller lyst til at rode med det, så kan en mekaniker være en god ide. Det kan være at det bare er en lille simpel fejl, men problemet er at finde den smiley

Men under alle omstændigheder, så ville jeg have de basale ting på plads. Nye tændrør, af med kaburatorne, rense dem og indstille dem. Viser det sig at det som forventet ikke havde noget med kaburatorer og tændrør at gøre, så har du i det mindste en sundere motor med potentielt flere originale hk, da kaburatoerer er renset og tændrør skiftet ,)

• #5   2. apr 2014 Ny fik jeg så karb'erne af dem.

og de var MEGET beskidte, nærmere sagt brune invendigt.

bemærkede også dyser. Hullerne i hoveddyserne er i hvert fald ik runde længere -.-

samt Cyl 1 og 2 bruger #98 og Cyl 3 og 4 bruger #94

Kan regne ud det en god idé og skifte hoveddyserne, Men vil det være smartest og bruge samme Nr' eller burde jeg give til 3 og 4 #98 også. (eller burde jeg starte med samme Nr/Størrelse og se hvad resultatet bliver derefter)

(det var cyl 1 og 2 der var Værst mht beskidt karb)

Kommentér på:
Evt Karburator Problem?

Annonce