Hjælææælp! strømføring {{forumTopicSubject}}
Hej MG,
Jeg har et kæmpe problem. Min ombyggede Suzuki gs750 fra 1977 vil ikke starte. Det er helt klart noget med strømføringen at gøre. Når jeg drejer nøglen tænder alt lys både i display og hvor det nu skal, men når jeg så trykker på en hvilken som helst knap, går alt amok. Hvis jeg trykker på starter knappen, slukker alt lys i displayet, hvis jeg sætter lang lys på blinker displayet osv osv.
Jeg kørte en tur for 14 dage siden, og der var ikke noget, men nu er den gået helt kold. Jeg har selv ombygget den men har ikke forstand på denne del.
Hvis der er nogen herinde der bor i nærkeden af København eller kender nogen der gør, som kan hjælpe mig. Jeg giver gerne en skilding så vil jeg meget gerne høre fra jer? Jeg har ikke så mange muligheder for at flytte den så det ville være super hvis i kunne komme til mig.
mvh
Thomas
apr 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
aug 2012
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 38
Tak for dit svar.
Jeg går ud fra at der er masser af strøm, da både lys og display blinker og lyser fint derudaf.
Hvordan kontrollere jeg om der er stelforbindelse? Bør der være forbindelse eller ikke?
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 533
aug 2012
apr 2013
Følger: 12 Følgere: 27 Emner: 51 Svar: 304
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.769
Startkabler på fra en hvilken som helst bil/mc/batteri, hjælper det så er dit batteri dårligt.
Ellers prøv at sæt et startkabel fra minus på dit batteri også på noget rent metal på cyklen (motoren eller stellet) hjælper det, så er det din stelledning der er dårlig et sted.
apr 2013
Følger: 12 Følgere: 27 Emner: 51 Svar: 304
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.553
aug 2012
Men kan i forklare mig hvordan det kan være batteriet, når der er lys på alle lygter og i displayet?
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 533
aug 2012
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 13 Svar: 233
Start med startkabler på dit batteri eller skift det ud med nyt hvis du har et og prøv så igen... hvis det ik virker, Så prøv at find dig et godt tykt kabel gerne 4-6 kvadrat og lav en ny stel forbindelse fra - (minus) på batteriet til stellet eller motoren, bare et sted hvor der er rent og gerne ingen maling.
Hvis det heller ikke virker er det formentlig dit starter relæ... men igen sådan en GS´er kan lave uhyggeligt meget vrøvl... har lige haft en slåskamp med min i påsken ( GS750´er årg 77 med bigbore kit ) der ikke ville starte på alle 4 cylindre... det var styringen til den elektroniske tænding (eftermonteret) der lige skulle pilles lidt i så kom den igen
Men go fornøjelse med fejl søgningen... der findes nogle rigtig gode engelske forums for gs ejere....
aug 2012
aug 2012
Jeg prøvede med starterkabel, og den starter fint og kører som en drøm
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.769
Men når du så har fået et nyt batteri på, så check spændingen på batteriet når maskinen kører, den skal ligge over 14, ellers har du også et problem med din ensretter eller generator, typisk så er det ensretteren der går til på motorcykler.
aug 2012
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 13 Svar: 233
Men tilbage til dit problem.... hvis den starter fint med kabler, men ikke uden, så kan du prøve at lade batteriet op, men jeg vil næsten med garanti sige at dit batter er færdigt og trænger til udskiftning, men det nu heller ikke den største udgift
Hjælææælp! strømføring