{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.183 visninger | Oprettet:

Motor gik ud under kørsel {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Da jeg kørte til arbejde i formiddags fra Odense til Vordingborg, fik jeg pludselig motorstop midt på Storebælt.

Jeg kørte omkring 110 ved 5-6.000 omdrejninger, da min mc pludselig begyndte at tabe kræfter. Der var en lille halv tank tilbage, men jeg drejede alligevel tankhanen til reserve, men det hjalp ikke. Så drejede jeg den til Pri, men heller ikke det hjalp.

Jeg kørte ud i nødsporet på lavbroen, og koblede ud for at se, hvordan motoren gik, men der gik den helt ud...

Så kunne jeg ellers stå der og hygge mig, for geden ville ikke starte! Efter et par minutter prøvede jeg igen, og så startede den!?

Resten af turen kørte den fint som om intet var hændt. Har I en idé om, hvad hulen den har haft gang i?

Bonusinfo: Jeg havde kørt i en halv times tid. Den har kortvarigt været oppe på 140+ under et par lange overhalinger, men ellers har jeg holdt mig til en 110-120 det meste af vejen. Jeg fyldte tanken op i går aftes og havde kørt 140 km siden da og har ikke kørt på reservetank.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motor gik ud under kørsel
  • #1   29. apr 2014 vakum i tanken måske.

  • #2   29. apr 2014 Kan den ligefrem gå ud af det? I aftes da jeg havde parkeret i garagen, kunne jeg høre, at den pev fra tankdækslet i et minuts tid, så der burde være hul igennem smiley

  • #3   29. apr 2014 Kunne godt være vakuum i tanken. Lyder meget som at din(e) kaburator(er) ikke fik benzin.
    Alternativ så kan det være tændingen der er blevet for varm og skabte sig. Nu ved jeg ikke hvilken maskine der er tale om. Er det med flere cylindere, så er det mest sandsynligt at det er den elektroniske tænding og ikke tændrørene.


  • #4   29. apr 2014 Hvis den piber fra dækslet et minut efter du har sat den fra dig, så lyder det da til at den ikke har hul nok, og derfor ikke kan få luft nok igennem!?

  • #5   29. apr 2014 Det er en Kawasaki ZR550 (4-cylindret). Jeg vil da lige prøve at lette på låget næste gang. Det er da bare noget bøvle, at man skal gøre det under sådan en tur ... Hvis det var tændingen, ville den så ikke skulle have brugt mere tid på at køle af end de par minutter, jeg brugte?

  • #6   29. apr 2014 Jacob: det troede jeg faktisk var helt normalt og tegn på at trykudligningen virkede ... Men så har jeg da styr på det smiley Så må jeg lige gøre det til en vane at give den lidt luft før de længere ture smiley

  • #7   29. apr 2014 Eller se om ikke du kan få renset hullet til udluftning, således at den kan følge med?

    Jeg er selv ret ny indenfor MC teknik, så måske jeg tager fejl, men min antagelse er: Hvis den skal suge i et minuts tid ved stilstand før der er udlignet, så må det betyde at den ikke kan følge med (ellers vil der jo ikke komme vakuum i tanken i første omgang)?


  • #8   29. apr 2014 Uden og have nogen anelse om hvorvidt det er det, men så kan jeg da selv fortælle om dengang ensretteren gik på min. Jeg kørte en stille og rolig tur og lige pludselig var der ingen saft, det var simpelthen fordi den ikke ladede. Og de første par gange det skete, der kunne jeg godt få den startet igen efter lidt tid, men batteriet døde langsomt helt ud.
    Du kunne eventuelt måle om den lader, det den skal over batteriet?
    Igen, ingen anelse om hvorvidt, det kan være det, men blot et forslag smiley


  • #10   29. apr 2014 Genialt! Det burde løse problemet. Jeg finder straks en boremaskine. Skal jeg bore i tanken eller dækslet?

  • #11   29. apr 2014 Mads: Det virkede som om, at der var masser af strøm til at starte - var der også det på din? Jeg prøver lige at måle på den i weekenden smiley

  • #13   29. apr 2014 Neej, muligvis den første gang det skete, men du har ikke oplevet det siden? Eller du har måske ikke være ude og køre siden. Men ud fra det du siger så kan det godt være jeg tager det i mig igen, derfor kan det ikke skade at måle om den lader som den skal smiley

  • #14   29. apr 2014 Hej min gør det samme når tanken er ved at være kørt ned til kvart tank hvergang det tror jeg er snavs i tanken smiley

  • #15   29. apr 2014 Leif L: Pis! Nu kom jeg til at bore i bunden af tanken >:-|

    smiley


  • #16   29. apr 2014 Mads: Nej, den har kun gjort det den ene gang, men nu skete det på vej på arbejde, så vi må lige se, om den gør det på vej hjem til Odense om en times tid. Jeg bruger ca en tank om dagen, og den har indtil i dag ikke slået en forkert prut ... :-|

  • #17   29. apr 2014 Jeg har prøvet det der med vakuum i tanken. Det lyder som om det er fejlen på din. Kik efter om der er slanger som er knækket sammen så der ikke er gennemgang til udluftning af tank. Der kan dannes et rimeligt kraftigt vakuum i tanken hvis den mangler udluftning. Min gav et ordentligt svup da jeg åbnede tanken fordi jeg troede den var tom smiley

  • #19   29. apr 2014 Indtil videre tror jeg, at jeg satser på at det er vakuum i tanken, der drillede mig i morges. Jeg har kørt godt 140 km her til aften, og prøvede at hive geden lidt i øret undervejs, og den kørte perfekt. I skal have tak for hjælpen, og så skal jeg nok pippe løs, hvis det viser sig at problemet skyldes noget andet smiley

    Jeg må i øvrigt lige dele noget, der har overrasket mig, efter at jeg er begyndt at bruge den til langtur: Efter et besøg ude hos Midtfyns i efteråret går den nu over 24 km/l ved fornuftig kørsel på både motor- og landevej (22 ved kørsel som ovenstående) - den gik 17-18 før og står til 16 på papiret. Jeg er imponeret over hvad man kan opnå med lidt karburatortrylleri! smiley

    God aften til jer smiley


Kommentér på:
Motor gik ud under kørsel

Annonce