{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.034 visninger | Oprettet:

Lys i begge pærer? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Denne lygtemaske er monteret med 2x halogenpærer 20w 12v.

På sådan en pærer er der 1 minus og 1 plus ledning pr pærer.

Men hvis jeg skal ha' sat den på min mc der har en h4 pærer nu, kan jeg så:

1. få lys i begge halogenpærer samtidig, så den ene IKKE kun er nærlys, og den anden fjernlys?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lys i begge pærer?
  • #1   1. maj 2014 her er den:

    profilbillede
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.649
    #2   1. maj 2014 Altså du skal jo være opmærksom på at der INGEN lyskegle er i sådan en forlygte uanset hvad du gør.

    Det er bare 2 halogen pærer fra sådan et byggemarked sæt med wirer man skruer op under loftet, og derfor er den heller ikke E mærket.

    Det betyder så også at den blænder, da lyset er spredt i alle retninger.

    Uden at overdrive, tror jeg faktisk du ville være bedre tjent med 2 cykellygter...

    Men man kan sagtens - det er bare at sætte begge plus og begge stel i et spadestik som du sætter i den originale fatning.


  • #3   1. maj 2014 Sjovt du siger det sajmon "Det er bare 2 halogen pærer fra et byggemarked"

    Tænkte jeg også først selv.. haha..

    Mon ikke jeg bare sku finde en anden. Godtnok kører jeg sjældent når det er mørkt, men virker sku for plastik agtigt og som noget billigt noget.


  • #4   1. maj 2014 Det er en ukristelig skidt ide efter min mening!

  • #5   1. maj 2014 ....du skal ikke have lys i to adskilte lygter. Det er at bede om en ulykke. Om aftenen kan kun få bilister hurtigt adskille to tætsiddende men adskilte lygter på en MC tæt på fra to adskilte lygter på en bil langt væk - Jeg har selv været lige ved at påkøre en MC-betjent en gang. Jeg overskred endda ubetinget vigepligt, og han havde kunnet snuppe mit kørekort uden videre.

    Imidlertid indså han problemstillingen - og kørte meget forsigtigt videre! Jeg har stadig mit kørekort!

    Og kom så bare med kommentarer om gammelmandssyn - hvor mange bilister over 50 tror I egentlig der er derude????


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.649
    #6   1. maj 2014 Jeg ville finde en anden.

Kommentér på:
Lys i begge pærer?

Annonce