{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
759 visninger | Oprettet:

Importeret fireblade med begrænsning {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har kig på en CBR 900 sc33 fireblade som er importeret fra Tyskland.Men den er begrænset til 72 kW hvilket også fremgår af registreringsattesten.
Kan jeg bare sådan uden videre fjerne begrænsningen, for i så fald har cyklen jo mere effekt end der står i papirene?
Eller hvordan foregår det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Importeret fireblade med begrænsning
  • #1   8. maj 2014 ja .

hvis du kan finde begrænseren, så kan den fjernes .

mvh

• #2   8. maj 2014 Du fjerner bare begrænsningen som alt andet lige sidder ved indsugningen til karburatorerne.

• #3   8. maj 2014 Det skulle gerne fremgå af papirerne hvad den yder inden den blev droslet

• #4   8. maj 2014 OU812 .

min gode mand,

hmm.
    hvor ved du fra at det er på den måde den er droslet på .

mvh

• #5   8. maj 2014 Ja jeg kan sagtens fjerne begrænsningerne, men det jeg spørger om er, om den skal synes efter de er fjernet eller der på anden måde en nogle regler omkring det.
    Jeg har svært ved at forestille mig at det er lovligt at køre på en cykel som er opgivet til 96 khkmen som rent faktisk har 128 hk.

• #6   8. maj 2014 den er jo fra fabrikken xxx hk.
    og er derefter blevet begrænset, og synet .

nu bringer du den tilbage til det den fra farbrikken blev lavet som i xxx hk .
    og syner den .

kan ikke se noget problem i det .

men det er ikke altid lige nemt at finde ud af hvordan den er blevet droslet, da det kan ske på mange forskellige måder, tit og ofter er det som før omtalt ringe i indsug, og nogle gange stå det på selve indreg ,men det er absolut ikke altid,
    mvh

• #7   8. maj 2014 Der var aplus bilsyn så af en anden mening. Ham jeg havde i røret mente bestemt at der skal betales mere en sjat afgift, hvis begrænsningerne fjernes, eftersom at cyklen er toldsynet til 72 kW. Håbløst!

• #8   8. maj 2014 hmm.

i dette tilfælde så betaler man
    jo ikke afgift af hk.

men af model og årgang og stand .

så jeg tror ikke at den synsmand har ret .

mvh

• #9   8. maj 2014 Uanset så skal den synes igen, da den skal registreres i systemet med den oprindelige effekt og der skal også betales afgift som den oprindelige version. Men tvivler på det ændre noget på afgiftens størrelse !
    Har du set de tyske papirer på cyklen? normalt står der også hvad den org. ydelse var før den blev droslet. Det er noget de gør for at få en billigere forsikring i tyskland

• #10   8. maj 2014 Den er på danske plader.

• #11   8. maj 2014 Da jeg forhørte mig om drosling på en Tl1000S fra Tyskland, fik jeg at vide at det kunne være lavet på mange forskelige måder.

Nu er det jo en sprøjt. Der kunne være mindre dyser. indsugning og en blanding.

Så jeg blev rådet til at opgive det, da det kunne blive meget dyrt.

Men ved ikke om det kan være det samme på en blade:-)

• #12   8. maj 2014 Får du styr på afgiftspørgsmålet og bestemmer dig, kan du se res.delsnummeret på indsugningsstutse og CDI til den udroslede udgave i Honda Ds Leistungsumrüstungsbrief for SC33, som du finder her:
    http://www.honda.de/service/motorraeder/service_leistungsumruestung.php

Honda D skriver i samme, at de ikke har betænkeligheder ved at en droslet SC33 bliver ombygget til fuld effekt og omvendt. Det kan måske gøre indtryk på synsmanden, hvis han/hun tvivler smiley

• #13   8. maj 2014 Som jeg ser der er der tale om at der bliver leveret 2 versioner ab fabrik. Der er altså ikke tale om at den er droslet efterfølgende. Hvis du vil ændre den til en 94 kW version, er der tale om en konstruktiv synspligtig ombygning / ændring. Da det også er en effektforøgelse på mere end 20% skal der fremlægges dok. for egnethed og støjniveau også.
    Det fremgår også af de tyske papirer at fabrikspladen skal udskiftes og påtegnes med de nye værdier for støjniveau / omdrejningstal.
    Om det tyske dokument. kan anvendes som dok. for konstruktiv ændring på en dansk cykel kan du forhøre dig om hos Trafikstyrelsen.

Kommentér på:
Importeret fireblade med begrænsning

Annonce