{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.776 visninger | Oprettet:

Gløderør, kvalitet og pris ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa BG

Bilen døjer sgu med lidt startproblemer igen når den er varm.. dvs man kører den varm, slukker, og så skal starte igen, så skal den ha et par omgange på starteren før den springer i gang smiley
Derfor tænker jeg at den nok ville ha godt af 6 nye gløderør..

Men er der forskel på gløderør, ligesom med tændrør ? altså findes der nogen i super kvalitet som bilen bare ville elske, eller er det hip som hap, så længe de ikke hedder LingLingLongLife eller andet kinesisk pjat ?

Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gløderør, kvalitet og pris ?
  • #1   19. maj 2014 Du er på MCG smiley

Det er nok ikke gløderør når det er i varm tilstand!
    Giv den en Bell Add behandling og den er kørende igen

• #2   19. maj 2014 Flot og skrive bilgalleri i øvrigt smiley

Det ku være en mulighed smiley har kigget lidt på det, og haft det i overvejelserne smiley Men kunne jo være den kunne få renere forbrænding og hvad ved jeg, ved at skifte dem og så måske hente lidt af de tabte HK tilbage smiley

• #3   19. maj 2014 Gløderør har intet med effekten at gøre. De er kun en hjælp til at starte

• #4   19. maj 2014 Bell Add og evt dyseskift

• #5   19. maj 2014 Enig med Liltorp Racing. En diesel tænder ved kompression, og gløderørene er derfor inaktive, når motoren er startet. Giv den en bell add dysserens og derefter bell add additiv i dieselolien. Husk at skifte dieselfilter lidt oftere, end du plejer, hvis du bruger additiv, da det bliver stoppet til

• #7   19. maj 2014 Jeg prøver sgu med lidt Bell Add når den alligevel skal ha skiftet olie og filter smiley og så får den noget i tanken også som i siger smiley

Perfekt!

Chip er overvejet, men det er kun for at få de 35hk/70Nm mere så der kan komme lidt mere spark i den smiley

• #9   19. maj 2014 Når motoren er kold, så benytter den sig af gløderørene, som får motoren til at starte nemt. Når motoren er varm, så benyttes gløderørene ikke ved tænding? I så fald så er det jo ikke usandsynligt at motoren har lidt sværere ved at starte når den er varm, netop fordi at gløderørene ikke bliver brugt?
    Derudover så kan man vel forestille sig at når motoren er kold, så giver elektronikken en lidt federe blanding. Tilsvarende en choker. Når den er varm, så giver den ikke en federe blanding.

Jeg er ikke klog på moderne dieselmotorer overhovedet, men det er jo i generelthed ikke helt unormalt at en motor har sværere ved at starte når den er varm end når den er kold. Kommer an på motoren naturligvis.

Men altså i mine øre så lyder det ikke helt underligt at den har sværere ved at starte når den er varm? smiley

• #11   19. maj 2014 Det er jo ikke så heldigt med alle de biler der køre med start/stop funktion nu smiley inkl min egen Lupo der ikke har problemer smiley

• #13   19. maj 2014 #11 Start/stop funktionen er også absolut tåbelig. De meget, meget få kroner man sparer i benzin/diesel kommer man alligevel til at betale for en ny elstarter? Med alt sandsynlighed kommer man til at betale mere end hvad man har sparet...
    Og miljøet gavner det jo heller ikke når elstarteren er lavet på fabrikker i et land hvor strømmen produceres på beskidte kulkraftværker?

Nå undskyld, det er jo ikke det det skal handle om smiley

• #14   19. maj 2014 Det er en A6 Avant 2.5 V6 TDI 1998, så det er en ældre sag smiley

Må sgu prøve det der Bell Add der, hvis det er noget alle taler godt om smiley kan jo godt være det er så simpelt smiley

• #15   19. maj 2014 Uff - det er jo en af dem med de kedelige knaster/topstykker! Det kan du læse MEGET mere om på audiclub.dk smiley

• #17   19. maj 2014 Kenneth J : Ja det siger Audi også, men i samme omgang sagde han også at hvis de bliver lavet, så er fejlen fikset fremover, og det er en gammel taxi der har fået lavet hele skidtet.. den har lige rundet 510.000km i dag smiley

• #18   19. maj 2014 Tyder på, at den HAR fået ny top med større smørekanaler på et tidspunkt. Normalt stiger de af mellem 200 og 300 tkm smiley

• #19   19. maj 2014 Ja den har fået lavet de der ting, og den lyder rigtig fin og sund i motor.. lyder som en dieselvogn uden tvivl, men ingen skuren, hakken, skrumlen eller lign smiley

• #20   19. maj 2014 En 6-benet selvbrænder har en herlig lyd smiley

• #22   19. maj 2014 Johan P : Er det noget de kan gøre på alle værksteder ? Jeg er ikke bange for at køre ud til Audi overhovedet, meeeeen kan de nu gøre det samme til den halve pris, så er det jo også en løsning smiley

• #23   19. maj 2014 jeg kan godt hjælpe dig med og udelukke egr, luftmasse måler og gløderør allerede nu! da disse ting osse ville lave problemer kold
    det kan dog være flere ting
    1 dårligt batteri
    2 dårlig starter
    3. slidt motor
    det er de mest normale fejl på en diesel, med dine symptomer.
    1 og 2 er fordi startmotoren skal have flere omd. varm for at springe igang når den ikke får det ekstra skud diesel som den gør på kold motor, ved vag konceren har haft nogle problemer med starteren ikke køre samme hastighed når den er blevet varmet op af motoren,
    3, slid gør motoren ikke komprimere ligeså meget som da den var ny og derved startere dårligere når den ikke får ekstra diesel. har hørt det kan udbedres ved en optimering af styrbox ved og give den, det ekstra diesel den får ved koldstart, skal jeg dog ikke kloge mig på om det er sandt!

• #24   19. maj 2014 en ting der altid er værd at tage med i overvejelserne når det handler om fejlfinding mærkeværksted vs. automester eller lign. er audi værkstedet har massere erfaring med din model, og derfor sikkert kender til fejlen i forvejen og kan spare en masse tid, og ofte ender med at blive billigere i sidste ende selvom timeprisen er højere,

• #25   19. maj 2014 Jakob : Batteri er rimelig nyt og god kvalitet smiley Starteren lyder i mine øre som samme hastighed både kold og varm smiley Det ku måske godt lyde lidt som for lidt brændstof nu når jeg tænker mig om, for et lille vip på speederen syntes jeg kan klare problemet.. men så vil en dysse-rens jo gøre underværker i den situation smiley

• #26   19. maj 2014 Holmeren! :
    den store forskel er jo starteren ikke får starthjælp når den er varm som den gør kold!
    men det er da værd og prøve en dyserens, men så få lige lavet en ordenlig en og ikke bare sådan en gang aditiver i tanken.

• #28   20. maj 2014 Den type til filteret ? lad mig høre smiley

Har en lille ultralydsrenser stående, det ku være jeg skulle smide dem deri en tur smiley

• #30   20. maj 2014 Lyder sgu meget godt.. hvor kan man få det gjort ? smiley

• #32   21. maj 2014 Johan : Så skal du jo svare på hvor det er og hvad det koster, og ikke bare "på mit arbejde" smiley

• #33   21. maj 2014 det er noget der dur! men det er osse en anden pris, men skal det laves eller skal det ikke laves! kan godt ende i et par tusser men du vil sikkert osse mærke en verden til forskel hvis de er sodet!

• #34   21. maj 2014 Snakkede med min chef som har lavet Mercedes dieselmotorer i 15år, og han sagde at en halv liter automatgearkasseolie i tanken ville rense og smøre dyserne.. jeg troede sgu han tog pis på mig, men fik en laaaang beskrivelse omkring hvad der sker og hvorfor, og alt bunder i den diesel vi kører på, er for "ren" så den smører ikke systemet, og derved vil de fleste nye motorer hurtigt stoppe til i dyser osv.. de fungere stadig, men forstøver ikke som de skal osv.. men nu har jeg bestilt et helt Bell Add kit som jeg prøver at smide i tanken osv smiley

• #36   21. maj 2014 Johan, det med totaktsolien er ikke aht dyserne, men aht brændstofpumpen, som godt kan være lidt sart på Holmerens Audi, og voldsomt dyr at udskifte, hvis den går i stykker smiley

• #39   22. maj 2014 Johan :

Som sagt en 2.5 TDI-150 smiley om det er AFB eller AKN ved jeg ikke (Har ikke kigget efter, men eftersigende skulle de være ens)

• #40   22. maj 2014 Dårlig starter!!! Find en venlig sjæl i nærheden af dit hjem, med vcds program og kabel, få ham til at måle start omdrejningerne ved varm motor, også gerne ved kold motor. Jeg vil næsten vædde på at den ikke kører hurtigt nok ved varm motor og derfor sender den ingen diesel ind... Problemet kan ganske rigtigt løses ved at få "modificeret" styreboxen, så den spytter diesel ind ved lavere start omdrejninger.... Mener det er minimum 180 omdrejninger den skal levere ved start.....

• #41   22. maj 2014 Lindy L : En starter der kører på fuld skrue, både kold, middel og varm, hvordan kan den være færdig ? det er jo ikke starteren der bestemmer om den skal tænde dieselen smiley

• #42   22. maj 2014 Ved bare det er et gængs problem på de vag biler.... Har selv en touran der døjede med det samme som din. Starteren lød ens både kold og varm, men kørte altså ikke hurtigt nok, når den var varm....

• #43   22. maj 2014 mja måske.. men det ikke hver gang.. det kommer lidt an på nogle ting.. slukker jeg og tænder med det samme, springer den i gang.. lader jeg den stå 5min springer den nogengange i gang, og andre skal den lige ha en omgang mere, og efter 15min-1time, kan den så ha lidt problemer, men andre gange starter den nu også fint smiley så tror sgu det er dyserne der er snavset.. så prøver med bell add smiley

Ved i i øvrigt hvor man kan se hvilken motorolie der skal på ? smiley

Kommentér på:
Gløderør, kvalitet og pris ?

Annonce