{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
597 visninger | Oprettet:

Hjælp til at fejlsøge og fixe opladningsproblem... {{forumTopicSubject}}

Hey Alle
Jeg har en gammel Boldor 900 som ikke lader på batteriet. Dvs at den starter og kører perfekt på nyt opladet batteri, men går hurtigt død og begynder at hoste til den går død og batteriet er helt tømt. (nyt batteri)
Jeg kan naturligvis bare køre den til mekaniker, men vil rigtig gerne kunne fejlsøge selv og reparere det. Mon ikke det er ensretteren eller stator??
MEN jeg har ingen rigtig erfaring med at skrue selv, og så tænkte jeg om der var en i Kbh området som jeg kunne få til at vise mig hvordan og hvorledes... ville være kanon!... Anyone?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til at fejlsøge og fixe opladningsproblem...
  • #1   20. maj 2014 Jeg er 99% sikker på, at det er ensretteren.. Det er det oftest.. Men du kan måle dig frem..

• #2   20. maj 2014 Start dyret. Lad det rotere ved 3-5000 omdrejninger mens du måler spænding mellem stel og plus-pol på batteri. Du skulle gerne have en værdi på 13-15,5 V. Har du ikke det, er det nok din regulator/ensretter, der er stået af.

Har du 13-15,5 V er det noget så banalt som dit batteri, der har mistet kapacitet, og så skal det såmænd bare udskiftes.

Jeg TROR selv vi er ved det sidste. Hvor gammelt er batteriet?

Lav denne kontrol under alle omstændigheder - det tager ikke mange sekunder:-)

• #3   20. maj 2014 Tak Jabbekort og Knud... Batteriet er fra Marts og ladede op i 30 timer med ny syre på...så batteriet er helt ok. Jeg har bestilt en ny ensretter. Den ser sgu simpel ud, så mon ikke jeg kan finde ud af at skifte den! smiley

• #4   20. maj 2014 Lav nu målingen:-)

Den kræver såmænd bare anvendelse af et helt billigt multimeter fra BILKA, byggemarkedet eller Biltema. Det koster en halvtredser og det bliver med garanti ikke sidste gang du benytter det.

• #5   20. maj 2014 Jeg havde præcis samme problem på min tenere. Skiftede batteri, og problemet var der stadig efter noget tid.

Det viste sig at være min stator der var defekt. Det kunne måles med et multimeter i et stik. En sund stator skulle have en bestemt modstand mellem bestemte ben i stikket. Det var faktisk ret let at fejlfinde, når man lige fik hjælp til hvor man skulle starte med at lede

Jeg havde heldigvist en reservemotor, hvor jeg nuppede en stator fra. Jeg fik hjælp til at skifte den defekte på min MC. Det var liiiige lidt over hvad jeg kan klare selv. Men absolut muligt, hvis man har en rep.håndbog til hjælp. Jeg ville dog ikke gøre det, som helt noob smiley

Men som de andre siger: giv den lidt omdrejninger og mål hvor mange volt batteriet labber i sig - det må være første skridt...

• #6   20. maj 2014 jeg må ud og købe en multimetermåler...!

Kommentér på:
Hjælp til at fejlsøge og fixe opladningsproblem...

Annonce