725 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

- Frander -
- Frander -
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14

Ariel NH HUNTER spørgsmål Ariel NH HUNTER spørgsmål

Hej, min bror har fået fat i en Ariel NH Hunter som han skal sælge for en bekendt. Vi skal have den startet så jeg har lige et par spørgsmål da vi jo ikke vil ødelægge sådan en fin gammel sag smiley

1. Kan det passe at den skal have 6v batteri?

2. Hvilken olie skal den have?

3. Kan man godt hælde 92 blyfri på, da det vel var en mere blyholdig benzin man havde dengang den blev lavet? -tænker det kun er en fordel med mindre bly i, men hvad ved jeg?

4. Der går et kabel fra styret ned til topstykket, går ud fra det er en "compression release valve", er det bare at aktivere den, starte motoren og lukke igen?

5. Der mangler et håndtag til et af kablerne, som vist i nedenstående link, hvad er det til?

https://www.dropbox.com/sc/urcevga2vmhuu5r/AADQIZI8lZfjGYojqPGqI55Ca

Håber der er en Ariel ekspert der lige vil bruge et par minutter smiley

P.S. Evt. en ca pris værdi, forudsat at den ingen mangler har, og kan starte og køre? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ariel NH HUNTER spørgsmål
  • #1   26. maj 2014 Den er da fin ??

• #2   26. maj 2014 Jeg bliver helt dårlig af den måde den bliver transporteret på...

Når i engang finder ud af hvad den skal koste må i godt smide mig en besked med pris.

• #3   26. maj 2014 Fin cykel. Den lyder bare super sådan en 1 cylinder : )
    1. ja, den kører 6 volt (hvis den da ikke er bygget om til 12 volt)
    2. den kører S.A.E 40
    3. du kan købe blyerstatning som den skal bruge på en shell tank
    4. ja, det gør den nemmer at sparke igang, par slip den når den starter (ikke fordi det gør den meget nemmere at starte : )
    5. det kabel går ned til tændingen så du kan indstille tændingstidspunktet. Det gør den nemmere at starte (advanced, flyt den frem).
    Her kan du finde en scannet udgave af manualen:
    http://www.mattsb.com/Ariel/ariel52-53og.htm

• #4   26. maj 2014 Den er sgu flot.. smiley
    SAE 50 olie i olietanken og 92 oktan er fin tilsæt blyerstatning for en sikkerheds skyld, grebet på styret du skriver om er nok ventilløfteren..

1: Åben benzinhanen
    2: Aktiver ventilløfteren og træd en gang på kickstarteren for at lufte ud
    3: Slip ventilløfteren og træd på kickstarteren til du mærker kompression, aktiver ventilløfteren og træd på kickstarteren til stemplet har været helt i top og lige er på vej nedad igen (kræver lidt øvelse) og slip ventilløfteren grebet igen.
    4: Tip karburator til den flyder over.
    5: Stil tændingen så den står på lav tænding
    6: Giv en anelse gas og Træd beslutsomt på kickstarteren, hvis du har gjort som beskrevet og maskinen er i orden starter den omgående.. smiley

• #5   26. maj 2014 Og ja, hvis den ikke er bygget om til 12 volt så skal den have et 6 volt batteri, men den har jo magnettænding så du kan fint starte den uden batteri på..

• #6   26. maj 2014 Det greb du mangler er enten tænding eller choker, du må lige kigge efter hvor kablet går hen, choker er ikke absolut nødvendig.
    Kan se jeg glemte choker i min "startvejledning", men hvis der er en choker skal den selvfølgelig aktiveres inden start når motoren er kold og åbnes igen når motoren er startet..

• #7   26. maj 2014 Vil også gerne høre en pris.

• - Frander -
    - Frander - Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #8   27. maj 2014 I skal have mange tak for svarene, Bertil A, Hönse og jer andre, det var lige det vi manglede smiley Jeg skal nok melde tilbage med en pris, det er helt sikkert.

Mht. fragt mener vi nu ikke der er sket noget som helst, den har lagt blødt hele turen, og den er tømt for væsker. smiley

Kommentér på:
Ariel NH HUNTER spørgsmål

Annonce