{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
761 visninger | Oprettet:

Problemer med at fange gassen efter påløb {{forumTopicSubject}}

CBR 900 RR fra 1993.

Alle lejer i bagaksel er nye, nyt gummi i chokkobling, kædekit er nyt, motor indkørt på felt, justeret og synkroniseret.

Og alligevel har jeg, som regel efter påløb frem mod lyskryds eller sving ved lav fart (2. gear), svært ved at fange gassen i en flydende bevægelse. Man får et los i røven, og man sidder der og ligner en der ikke kan gøre for det. Den er meget hård og kontant og der er ingen glidende overgang.

Er der nogen der kan have en idé? Er min kæde for løs, måske?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problemer med at fange gassen efter påløb
  • #1   1. jun 2014 Det her kan måske lyde lidt som om jeg kalder dig en dårlig kører, men det GØR jeg ikke. Men du skulle prøve at bytte mc med en af dine venner. Bare for at se om han oplever det samme på din. Og om du måske oplever det samme på hans.

• #2   1. jun 2014 kunne god lyde lidt som om du smider koblingen eller giver for meget (evt mellem)gas

• #3   1. jun 2014 Kender det godt, jeg prøver at fange gassen inden jeg rammer svinget, sådan at jeg har den under kontrol når jeg går ind i svinget og glider igennem, det er ikke lige nemt hvergang...

Jeg skal ikke kunne sige om det har noget at gøre med karburator modeller er sværrere at fange gassen på en sprøjt, det kunne godt virke lidt sådan på de cykler jeg har kørt på.

• #4   1. jun 2014 Det er fra påløb, rundt i svinget og så en stille acceleration. Der er ingen kobling indblandet. Den triller i 2. gear rundt i kurven. Kunne godt prøve at bytte cykel ned en kammerat, det var da en mulighed. Men såfremt den stadig gør det, hvad kunne så spille ind? For ja, det er en gammel karburator-motor jo.

• #5   1. jun 2014 Har prøvet det samme på min CBR 1000, det var begge gaskabler der skulle justeres, Så var problemet væk.

• #6   1. jun 2014 Justeres hvordan? Er med på hvordan det foregår, men hvordan? Haha, jeg er ikke skizofren smiley

• #7   1. jun 2014 det ene kabel åbner, det andet lukker gassen.
    Der må ikke være frigang,
    Hvis der er frigang vil den gøre som du beskriver.
    Du skal muligvis helt ned på kaburatoren og justere.

• #8   1. jun 2014 Synes ellers jeg har prøvet at rode lidt med dem? Må prøve igen.

Mange tak for inputtet smiley

• #9   1. jun 2014 Der skal være frigang på kablerne men prøv at skru op for tomgangen smiley for megen motorbremse og til mcen skal trække .. giver et hul i "gassen" inden trækket omsættes til noget reelt fremdrift

Kan opgså være slidte nåle , ukorrekt justering osv. osv.

men prøv som før omtalt at få en kammerat til at tage samme tur på din knallert om han oplever samme problem

• #10   2. jun 2014 2 kabler .. et er gaskabel .. det andet er retur .
    1. løsen retur, og spænd gaskabel op så der er ca 2mm slup i det.
    2. retur kablet spænder du så op, men der SKAL være mere slup i det .. hvis de 2 kabler er spændt op imod hinanden, bliver din gas stram, og du får det ryk ,som du snakker om..
    3. formålet med retur kabler er intet andet end sikkerhed, for at hvis gassen skulle hænge/sætte sig, så kan du tvinge det hele tilbage ved at gase ned ... returkabel = sikkerhedskabel .. .

• #11   2. jun 2014 Hvad skal varm tomgang ligge på? 1000-1100 omdr? For det gør den nu. Den har fået nyt jetkit, er indkørt og justeret hos Bikx i Næstved til 119 hk på baghjul, så den kører fint nok.
    Må prøve det med de kabler. Jeg har justeret hvad jeg formoder er gassen, så der er respons med det samme jeg kigger på håndtaget, da det har jeg det bedst med. Må så bare sikre mig returen har lidt mere slup.

• #12   2. jun 2014 Den skal vidst have 1100+- 100 så du kan godt justere den en anelse op så den ligge mere i 1100-1200 end 1000-1100:

https://www.louis.de/index.php?topic=bikedb&CONTENT=technik&typ_id=SC28&lang=en

Kommentér på:
Problemer med at fange gassen efter påløb

Annonce