2.210 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

VFR800 VTEC eller ej? VFR800 VTEC eller ej?

Hejsa!

Jeg skal ud og finde mig en VFR800, men hvilken model skal man vælge?
Skal man vælge modellen før VTEC (98-01) eller modellen med VTEC (02-12)?

Jeg foretrækker klart den nye model mht. udseendet, men har hørt mig blandet omkring motorkarakteristikken mht. VTEC "punktet" ved ca. 7000 omdr.

Jeg har kun prøvet en 1998 800 model pt. + min 86'er 750'er.
Kører umiddelbart godt. Helt jævnt træk igennem omdrejningsregisteret.
Fint moment og mellemområde på trods af mangel på VTEC.
Kan også godt lide lyden fra de tandhjulstrukne knaster.

Vil gerne høre lidt meninger fra folk der har VTEC modellen.
Gerne 02-04 modellen da det er den budgettet rækker til.

Er VTEC'en dyr i servicering? Hvor tit skal den have knastkædestrammer sådan en?
Bliver VTEC punktet irriterende eller er det bare lidt ekstra fun-faktor?

Er her nogen der har prøvet begge 800 modeller?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VFR800 VTEC eller ej?
  • #1   4. jun 2014 Jeg tror jeg ville vælge modellen før vtec, på grund af holbarheden

• #2   4. jun 2014 Har du forsøgt at spørge på VFR.dk
    Var selv medlem for år tilbage og her er der virkelig mange gode råd at hente.
    Der er helt sikkert nogle guruer derinde der kan give dig præcist svar.

• #3   4. jun 2014 Ja jeg tænker også at den gamle holder bedre smiley
    Jeg har ikke prøvet på VFR.dk endnu, men det kunne jeg selvfølgelig prøve.

• #4   4. jun 2014 Om det er en RC 24-1 eller 2 er sådan set underordnet. Det er kun kosmetiske ændringer og samme kanon gode motor. RC 36-1/2 har monoarm og er lidt mere up to date om man vil. Det er også en super fed maskine.

• #5   4. jun 2014 Har haft begge udgaver,super pålidelige,ok køreegenskaber,RC 46-2 klart pænest,men piv irriterende m vtec,ville til enhver tid vælge en rc 46-1 pga af det,og lyden nok den bedste der fåes smiley

• #6   4. jun 2014 Ok, tak for info Johnny smiley

• #7   4. jun 2014 Før du køber, så gå ind på www.vfr.dk og kig Shoppingguiden igennem. Man ser ofte der bliver oplyst forkert om cyklens reelle alder.
    Træls at købe en årg. 2001, hvor det så viser sig at være en årg. 2000. Der er nemlig en del forskel på de to årgange.

• #8   4. jun 2014 Hej kan varmt anbefale vtec har selv en og den kører pissegodt, og punktet hvor den går over på 16 ventiler, er slet ikke generende, tværtimod, jeg har haft masser af vfr 750 og Vfr 800 før 2001, den her er klart den fedeste, og langt den flotteste mc
    mvh Michael

• #9   4. jun 2014 en vtec med powercommander og en rigtig mapning på rulle felt kører bare kanon godt !!! klasse bedre end den gamle 800. En vtec styrer og bremser og lyder klart bedre
    service udgifterne ,er det kun ventil justering og knastkædestrammeren som er dyrere på en vtec , alt andet er stort set det samme
    Jeg har haft vfr750, vfr800 og vfr800 vtec og ville vælge vtec hvis jeg igen skulle køre vfr

Kommentér på:
VFR800 VTEC eller ej?

Annonce