2.899 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
Spørgsmål til ledningsnet.. ingen gnist.. GS 400 Spørgsmål til ledningsnet.. ingen gnist.. GS 400
hej, jeg har fået mig en suzuki gs 400 fra 1977, som jeg er godt igang med at ombygge til cafe racer..
Spørgsmålet er om jeg kan lave det så simpelt som på det første link. altså uden at monter batteri.
Regulateren kræver på + og - forbindelse, så kan jeg undvære den og samle den direkte udenom et batteri?
Det jeg har prøvet at få til at virke:
http://cycles.evanfell.com/wp-content/uploads/2010/03/Custom_Motorcycle_Wiring_Diagram_no_battery_by_Evan_Fell.png
Standart diagram:
https://onedrive.live.com/?cid=2370B62DDF9F0C6B&id=2370B62DDF9F0C6B%211033&sc=documents&v=3
0 synes godt om
mar 2009
Følger: 1 Svar: 1
Du kan godt lave et ledningsnet , som det du linker til.
Du kan evt. forsøge at forbinde et startbatteri til cyklen, med et sæt startkabler, og se om du får gnist på.
Hvis du gør, er det muligvis dine forbindelser fra generator/laderegulator, den er gal med.
Hvis ikke, så tjek justeringen af din tænding.
Hilsen
Claus Soltau
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 17 MC-er: 6 Emner: 2 Svar: 176
De største ulemper ved intet batteri, er at dit lys vil pulse (mangler udglatningen fra batteriet) og at du intet lys vil have når motoren ikke kører.
nov 2013
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 9
Vil det kunne ladesig gøre bare helt at udelukke starter delen, på den måde som på det vedhæftede billede.
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 17 MC-er: 6 Emner: 2 Svar: 176
Hvis ja kan du bare afmontere den og kun bruge kickstarteren !!!
Det betyder at du kan klare dig med en noget mindre batteri.
Sæt Ensretterens plus & minus ledninger direkte på batteriet, så virker det bedst
nov 2013
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 9
Jeg fik det til at virke med batter
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 17 MC-er: 6 Emner: 2 Svar: 176
Det ville være en god ide at flytte dine sikringer, se billede
nov 2013
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 9
Hvilken forskel gør den opsætning ??
Jeg har samlet den med et gammelt batteri fra min fzr 600, og så havede jeg haft strøm i system og så blev ledening fra batteriet op til "coil" brænd varm. er det fordi jeg har et for stort batteri på ?
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 17 MC-er: 6 Emner: 2 Svar: 176
De 30A (bør skiftes til 15A ifølge original diagrammet) er lade sikringen, den sidder der for at beskyttet batteriet/ledningsnet. De 10A er en sikring imod at der ikke er fejl i ledninger/komponenter i dit system.
Har du haft spænding på systemet hele tiden mens du har prøve samlet ?
Tændspolen/ledningen dertil er blevet varm da der hele tiden er blevet trukket strøm gennem denne p.g.a. af position af "tændingsknipseren" og/eller du har en kondensator der ikke er helt god mere (går ud fra at du benytter den originale GS400 tænding).
Sørg desuden for at ALLE dine ledningssamlinger er 100% ok, det vil spare dig for mange problemer.
Du bør IKKE lave en prøve opstilling uden de 2 sikringer samt tændingsnøglen.
nov 2013
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 9
Jeg bruger ikke en tændings nøgle , men har bare en kontakt der kobler strømmen sammen.
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 17 MC-er: 6 Emner: 2 Svar: 176
tændingsnøgle eller en kontakt det er lige meget, bare der en eller anden form for afbryder
Hvis du har fjernet selvstarteren kan du gå ret kraftigt ned i batteri størrelse, tilmed bliver batterierne også ret billige 2-4Ah burde være nok http://www.thansen.dk/soeg/?q=batteri køb et gel-batteri (vedligeholdsfri) det kan du montere i alle positioner.
nov 2013
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 9
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 17 MC-er: 6 Emner: 2 Svar: 176
http://www.thansen.dk/product.asp?n=-1815930749&pn=-1049436794
Spørgsmål til ledningsnet.. ingen gnist.. GS 400