2.899 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Spørgsmål til ledningsnet.. ingen gnist.. GS 400 Spørgsmål til ledningsnet.. ingen gnist.. GS 400

hej, jeg har fået mig en suzuki gs 400 fra 1977, som jeg er godt igang med at ombygge til cafe racer..

Spørgsmålet er om jeg kan lave det så simpelt som på det første link. altså uden at monter batteri.
Regulateren kræver på + og - forbindelse, så kan jeg undvære den og samle den direkte udenom et batteri?



Det jeg har prøvet at få til at virke:
http://cycles.evanfell.com/wp-content/uploads/2010/03/Custom_Motorcycle_Wiring_Diagram_no_battery_by_Evan_Fell.png

Standart diagram:
https://onedrive.live.com/?cid=2370B62DDF9F0C6B&id=2370B62DDF9F0C6B%211033&sc=documents&v=3


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål til ledningsnet.. ingen gnist.. GS 400
  • Soltau
    Soltau Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Svar: 1
    #1   5. jun 2014 Hej Meick
    Du kan godt lave et ledningsnet , som det du linker til.

    Du kan evt. forsøge at forbinde et startbatteri til cyklen, med et sæt startkabler, og se om du får gnist på.
    Hvis du gør, er det muligvis dine forbindelser fra generator/laderegulator, den er gal med.
    Hvis ikke, så tjek justeringen af din tænding.

    Hilsen
    Claus Soltau


  • #2   6. jun 2014 Jeg tro at du nedsmelter din ensretter ved at køre uden batteri, det er den ikke lavet til. Montere i stedet for et lille lifepo4 batteri i stedet for, f.eks. http://www.jyskracing.dk/en/170-race-batteries
    De største ulemper ved intet batteri, er at dit lys vil pulse (mangler udglatningen fra batteriet) og at du intet lys vil have når motoren ikke kører.


  • #4   6. jun 2014 tak for svarende, har kigget på andre muligheder.

    Vil det kunne ladesig gøre bare helt at udelukke starter delen, på den måde som på det vedhæftede billede.



    profilbillede
  • #5   6. jun 2014 Mener du at fjerne starteren helt ?
    Hvis ja kan du bare afmontere den og kun bruge kickstarteren !!!
    Det betyder at du kan klare dig med en noget mindre batteri.
    Sæt Ensretterens plus & minus ledninger direkte på batteriet, så virker det bedst


  • #6   6. jun 2014 tak i har været til stor hjælp.

    Jeg fik det til at virke med batter smiley



  • #7   6. jun 2014 Fint smiley

    Det ville være en god ide at flytte dine sikringer, se billede


    profilbillede
  • #8   7. jun 2014 okay , jeg har bare lige prøvesamlet den uden sikringer.
    Hvilken forskel gør den opsætning ??

    Jeg har samlet den med et gammelt batteri fra min fzr 600, og så havede jeg haft strøm i system og så blev ledening fra batteriet op til "coil" brænd varm. er det fordi jeg har et for stort batteri på ?


  • #9   7. jun 2014 Prøv at se på det original diagram du linker til i dit første indlæg smiley
    De 30A (bør skiftes til 15A ifølge original diagrammet) er lade sikringen, den sidder der for at beskyttet batteriet/ledningsnet. De 10A er en sikring imod at der ikke er fejl i ledninger/komponenter i dit system.
    Har du haft spænding på systemet hele tiden mens du har prøve samlet ?
    Tændspolen/ledningen dertil er blevet varm da der hele tiden er blevet trukket strøm gennem denne p.g.a. af position af "tændingsknipseren" og/eller du har en kondensator der ikke er helt god mere (går ud fra at du benytter den originale GS400 tænding).
    Sørg desuden for at ALLE dine ledningssamlinger er 100% ok, det vil spare dig for mange problemer.
    Du bør IKKE lave en prøve opstilling uden de 2 sikringer samt tændingsnøglen.


  • #10   7. jun 2014 okay, så grunden til den bliver varm kan vare være den har sået på tændning?

    Jeg bruger ikke en tændings nøgle , men har bare en kontakt der kobler strømmen sammen.


  • #11   7. jun 2014 Jep, det er fordi den har stået med tændingen på smiley
    tændingsnøgle eller en kontakt det er lige meget, bare der en eller anden form for afbryder smiley
    Hvis du har fjernet selvstarteren kan du gå ret kraftigt ned i batteri størrelse, tilmed bliver batterierne også ret billige 2-4Ah burde være nok http://www.thansen.dk/soeg/?q=batteri køb et gel-batteri (vedligeholdsfri) det kan du montere i alle positioner.


  • #12   7. jun 2014 vil det sige jeg kan ligge baggeriet ned, og evt menter det oppe under sædet?? smiley

  • #13   7. jun 2014 Ja, f.eks.
    http://www.thansen.dk/product.asp?n=-1815930749&pn=-1049436794


Kommentér på:
Spørgsmål til ledningsnet.. ingen gnist.. GS 400

Annonce