1.166 visninger
|
Oprettet:
Dorsoduro 750 blid motorgang {{forumTopicSubject}}
Hvis du synes din Dorsoduro går ujævn og hakker i de lave omdrejninger, så kan jeg anbefale dig at få FV Motor til at kigge på den. Der blev monteret en modstand i en af følerne i indsugningen og lambda sonden blev afmonteret. Siden har jeg fået en helt anden maskine, med en blid motorgang. Snart skal jeg have monteret DNA luftfilter og så kører FV Motor den ind med en Bazzaz styringsboks. Den får nemlig for lidt fuel under 5000 omdr og for meget over 7000 omdr. Glæder mig til den sidste justering.
jan 2010
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 20
Jeg ku da nok godt være interreseret i dit tilbud hvis det også kunne gælde mig
okt 2004
Følger: 35 Følgere: 175 MC-er: 9 Emner: 200 Svar: 932
Jeg har læst en del om den og har da læst lidt om at som standart er den ikke optimal men gr trading har lavet et map til dorsoduro shiver, jeg har kørt omkring 1000 km nu.
Den kører godt men den går godt nok uroligt under 3500 omd jeg smed en 15 tands gearing på min shiver og det gjorde sport mode en del mere levende og touring en del sjovere, men har hørt og læst mig frem til at BAZZAZ skulle være guldkornet.
Jeg vender tilbage med en update.
Mikael
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
SÅ INGEN O2 Emulator sammen med Bazzaz
Nu ved jeg ikke om du, har købt den gemmen Bazzaz.dk. For så har vi da et stævnemøde, da jeg er ansvarlig for montering / indkøring.
Henrik (Vestjylland) O
Jeg har sku lidt svær, ved at forstå den fremgangs måde. Hvis det er laves som jeg tror, så er det tempraturfølere. Der er luset over.... Ikke smart !!!
okt 2004
Er det ikke korrekt at Tue kan indkøre ??
Mikael
dec 2007
okt 2004
dec 2007
okt 2004
Hvad er forskelllen fra dit til feks det tue har ?
Har du nogle før og efter grafer jeg kan se ?
Mikael
dec 2007
Tue's er ikke udstyret, med bremse og gasmåler. Han har lige fået Lambda sonte på, til gasmåling. Så det er en noget mere omstændighed proses, pga mange kontrol målinger.
Mine derimod er udstyret med bremse, der kan belaste motoren, ved den enkelte celler i fuelmappen. Jeg bruger så en 5 gas måler, hvor jeg måler CO, CO2, HC, O2 og NOX Det er en noget hurtigere proses, da jeg kun skal bruge en måling.
Hele udregningen af, værdiger i de enkelte celler. Bliver så udregnet ud fra belastning, Rpm, Brændstof sammensætning mm.
Så man kan godt sige, Bazzaz'en bliver programmeret af det enkelte rullefelt.
Jeg vil ikke ligge, de måling ud jeg har. Pga der er fejl i dem, pga fejl info fra Bazzaz USA
okt 2004
Den graf der ligger på BAZZAZ . net for shiver er den repræsentativ for hvad jeg kan forvente ?
Haber det går som det skal og den får alt det rysten ved lave omd væk.
Gælder indkøring både sport og touring program ?
Syntes at læse at lambda bliver afmonteret og kørt ind uden hvad formål er der så med en lambda sonde til måling af lambda ( tænker på ved indkøring på rullefeldt ) ??
Mikael
dec 2007
Men for at måle hvordan, motoren opføre sig, bruger vi gasmåler eller Lambdasonter der er exetern monteret. og køre sammen med rullefeltet istedet for motorstyringen. Det er så ud fra de målinger, den nye fuelmap kommer.
Vi må gå ud fra, de målinger Bazzaz USA har lavet, kan være vejledene. Så det er nok ca hvad der skal forventes.
okt 2004
Nu nævner du lige støj det er udstødnings støj du mener ?
Ja jeg glæder mig til at få BAZZAZ på og se mærke virkningen af det.
Tak for de forskellige forklaringer på dette lidt indviklet område henning.
Mikael
dec 2007
Jeg er sikker på du nok, skal blive glad for det.
Du spørg bare løs, det er en del af mit arbejde.
okt 2004
Er der noget om at omd begrænser sætter senere ind med BAZZAZ boxen monteret ? Har læst et sted at den sætter senere ind standart er det vist 9500 og med box 11500 omd
Virker indkøring både i touring mode og sport mode ( rain tror jeg ikke jeg kommer til at bruge ) eller er det kun i det pågældende program ??
Mikael
dec 2007
Normal mapper vi kun en "mode", men Bazzaz'en kan også håndtere 2 maps / mode. Men det er en aftale mellem dig og Gorm.
Dorsoduro 750 blid motorgang