5.989 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
Adskille Nimbus tænding Adskille Nimbus tænding
Jeg har fået en gammel Nimbus som har stået stille 2-3 år, den gnister ikke, så jeg går ud fra at platinerne måske er irrede. Jeg vil i hvert fald lige kigge efter.
Men når jeg tager tændingen af (både plastic delen og metalskålen) så kan jeg ikke få den adskilt, og noget af den er desuden smattet ind i tjære, se billedet.
Hvordan får jeg adskilt tændingen?
0 synes godt om
okt 2007
Følger: 4 MC-er: 2 Svar: 11
jun 2014
Følger: 1 Følgere: 29 MC-er: 3 Emner: 26 Svar: 296
Nu fik jeg det adskilt (små slag med en hammer), jeg har renset platinerne, spidsen af rotoren, og nu tjekker jeg indstillingen af platinerne, så må vi se om det lykkes, tak for svaret.
jun 2014
plus ledningen fra batteriet
Den røde ledning (fra "S") fra stoplyskontakten
okt 2007
jun 2014
Jeg er i tvivl om de tre ledninger i den sorte cirkel alle tre skal gå på der hvor der står "51" (så vidt jeg kan se). Altså om de sidder rigtigt på billedet.
Her er en forklaring af hvilke tre ledninger der er tale om.
1. går til batteri.
2. går til "B" på stoplyskontakten
3. går op videre op under tanken.
okt 2007
jun 2014
http://www.mcnimbus.dk/reservedele/reservedele/ledningsnet/index_h.htm
okt 2007
jun 2014
okt 2007
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 12 Svar: 1.323
Hvis du vil blive klogere på tændingssystemer er her lidt læsestof: http://www.ducati.dk/teknik/MC_taending.pdf
Hvis du tror der er rod i ledningsnettet, så start med at rydde op i det! På en gl motorcykel er det trods alt til at overskue. Så får du også luset ud i gl knækkede ledninger, som ellers kan være svære at finde.
Jeg ved godt du søger det universelle start nimbus hurtigt via computeren trick, men den er ret svær at give. Den bedste måde at løse problemer som dette på er systematisk fejlsøgning
Er sikker på du har den rette indstilling, så klø bare på med den!
jun 2014
Jeg synes jeg er godt i gang med fejlsøgningen, problemet er bare at jeg ikke rigtig ved hvordan jeg udmåler tændspole, kondensator, dynamo osv.
Kan den egentlig starte selvom dynamoen er defekt/ledningerne dertil er knækkede? ledningerne ned til dynamoen er nemlig noget smaddrede..
Adskille Nimbus tænding