{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.789 visninger | Oprettet:

Hakker ved acceleration {{forumTopicSubject}}

Hej MCG.

Jeg har fået skiftet gaskabel og koblingskabel, og ikke andet. Men lige pludselig har min mc fået lyst til at gå dårligt. Den kan sagtens trække, men det er som om den mangler det sidste, og så hakker den når det sker. Ved opstart fra stillestående kan jeg nogle gange næsten gå i stå da den hakker så meget. Tænkte at det kunne være grundet koblingskabel, men når koblingen er sluppet helt fortsætter den med at hakke ved acceleration. Har ikke lust til at køre på maskinen hvis det kan skade den ydeligere, og er lidt på bar bund med hvad der kan være sket, karburator eller motor har ikke været skilt ad. Den lyder også lidt anderledes end før. En lidt mere karakteristisk tikken end før.

Håber i kan komme med nogle forslag til hvad der kan gøres inden den ryger til mekaniker, og en står regning:(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hakker ved acceleration
  • #2   27. jun 2014 Kawasaki z1000 j2 fra 1982

  • #3   27. jun 2014 Lyder som om at den 8-takter. I så fald så får den en for fed benzinblanding. Hvorfor ved jeg ikke. Alternativt så er det din tænding. Kunne godt lyde som en manglende stelforbindelse. Især fordi at den vel hakker på alle cylindere. derfor er et usandsynligt at det er alle tændrørene eller alle kaburatorer den er galt med.

    Kan det tænkes at mekanikeren har skulle tage nogle skjolde af, da han skiftede kobling- og gaskabler? I så fald så kan det være at han skruet et eller andet elektrisk af og glemt at sætte det på igen - fx en stelforbindelse smiley


  • #4   27. jun 2014 Det er mug selv der har skiftet kabler, og har husket at montere alt jeg fjernede;)

  • #5   27. jun 2014 man skal vel også justere gas kablet efter følgende???

  • #6   27. jun 2014 Hvordan helvede kan en motor 8-takte?? Det må være et selvopfunden begreb.

    Er gaskablet strammet op, og har du skruet på chokerkabel?


  • #7   27. jun 2014 Det hele er som det skal være, choker normal, tomgangs skrue normal...

  • #9   27. jun 2014 #6 Nej det er skam ikke selvopfundet smiley Det er det man kalder det når den "hakker". Når den "hakker" så er det fordi at motoren ikke antænder benzinblandingen hver gang den skal. Som vi alle ved så tænder en 4-takt motor ved hver 4 takt. Hvis blandingen er alt for fed, så tænder den kun hver 8 gang. Det er derfor at den "hakker".
    På en 2-takts motor hedder det at den 4 takter. En 2-takt motor 4-takter næsten altid i tomgang. Nogle gange 6 eller 8 takter den endda. Men det er ligegyldigt for denne diskutionen.

    Men som Jesper P siger, så kan det være bøvl med din choker, selvom det ikke burde give en så stor effekt.

    Justering af gaskablet er ligegyldigt. Uanset hvordan gaskablet er monteret, så ændrer det ikke på benzinblandingen. Det ville kun ændre på tomgangen.


    Jeg antager at du har flere karburatorer. Det ville være meget underligt, hvis alle karburatorer er blevet snasket til samtidig. Det lyder for mig som et tændingsproblem. I og med at du ikke har skruet noget fra hinanden, så vil jeg tro at du har en løs forbindelse et sted, som du er kommet til at skubbe til, da du skiftede gas- og koblingskabler.


  • #10   27. jun 2014 Arsukfjorden, da du skriver "motoren der ikke antænder benzin blandingen..." går det op for mig at jeg ikke har skiftet tændrør i den tid jeg har haft motorcyklen, og rigtig nok så har det afhjulpet problemet. Jeg er ked af at så simpelt et problem skulle postes herinde. Men takker for alle jer ihærdiske mennesker som har givet jer tid til at svare på mit spørgsmål..

    En sidste ting. Da jeg skiftede koblingskabel, har koblingspunket siden været meget lille. Det kan være lidt svært at lave en glidende overgang fra at holde stille i et kryds da det er så småt. Jeg har haft skilt den lille mekanisme ad som gør man kan skifte gear. Der er nogle små lejere som glider ud af deres "skål" som så gør at den lille cylinder de sidder bag skubbes ud og derved trykker en stang ind i motoren... Jeg kan ikke lige se hvordan man skulle kunne gøre koblings punktet mindre, da det er cylinderen som skubber til stangen som gør det muligt at skifte gear.


  • #11   28. jun 2014 Arsukfjorden : din påstand med 8 takter gad jeg godt se på skrift , har nu arbejdet med bil , mc osv. igennem mere end 20år ... og har da ved min søde grød aldrig hørt lignende udtryk !

  • #13   28. jun 2014 det kaldes normalt for udsættere , en totakter kan firtakte (lyde sådan) - otte takter findes bare ikke i nogen motor endnu !


  • #16   29. jun 2014 Okay, jeg må hjem og skille den ad igen så:( der sidder et lille dæksel på ydersiden af det store dæksel, hvor den mekanisme sidder inde bag. Kan jeg måske indstille det der!?

  • #18   29. jun 2014 Fedt jamen jeg prøver;) tusinde tak

Kommentér på:
Hakker ved acceleration

Annonce