Den vil ikke lade mere Den vil ikke lade mere
Hej. Jeg er faldet over det problem at min motorcykel ikke rigtig vil lade strøm mere. Da jeg lige startede fra et fladt batteri, stod den godt nok og kørte i tomgang, men lige så snart den fik noget gas, så "døde" omdrejninstælleren
Kørte en tur på den forleden, med fuldt ladet batteri, der virker omdrejningstælleren fint, men da jeg kom hjem igen og satte den til min impuls lader, viste den at det meste af strømmen var tømt, selv om den viste fuld da jeg startede, og kørte ca. 1 times tid
Men da omdrejningstælleren er elektronisk, fungere den ikke, hvis der ikke er noget strøm at hente.
Jeg mistænker lidt det intet er en løs forbindelse, eller en ødelagt generator? Hvor sidder sådan en egentlig henne?
Jeg havde noget lign. samme problem med min bil, hvor alt også bare lukkede og slukkede i instrument brættet, fordi det var eletronisk, Der var det generatoren der var stået af.
På forhånd tak.
-Frank
mar 2005
Følger: 34 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 346
Hvis du tror det er en løs forbindelse må du gå alle forbindelser igennem. Skil alle stik ad, rens og smør og saml dem igen.
Få fat i et multimeter og kontroller hvor meget den lader med på batteriet (DC)
Kontroller hvor meget generatoren leverer med ensretteren frakoblet.(AC)
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
maj 2011
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 2
Men det med at skulle skille ledninger af, er ikke noget jeg selv skal gøre ^^'
mar 2005
Følger: 34 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 346
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
Den vil ikke lade mere