4.406 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
helt ny evo motor til harley??? helt ny evo motor til harley???
Helt ny Evo motor ?
har hørt fra et par stykker at man kan købe en helt ny og standart evo motor til omkring 16000??? Kan det virkelig passe? , og hvor kan man købe dem til de penge??? håber i kan hjælpe
mvh jimmy
0 synes godt om
sep 2013
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 81
men det er så ex fragt osv
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.395
Prøv at høre ved Caps hvis det er en HD Evo du vil have. Men ellers er der Rev-Tech, S&S, Ultima. Rev-Tech laver faktisk en EVo kopi motor som er bygget op mere som en Twin-cam med større køleribber, oliedyser, bedre oliepumpe, og 4 x 4 i slaglængde og brorring (4 x 4 =1600) men de laver også en billigere på 88 inch (1449)
Men en HD fabrisk Evo er svært at slå i pris og holdbarhed.
apr 2005
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 9
sagen er den at jeg har en hd evo til og stå, som jeg går og overvejer at total renover?? og hvis den skal være lige så god som ny render den hurtigt op i de 16+++ da jeg skal have helt ny "crank case" krumptaps hus ? Også kunne man lige så godt gå hele vejen med cylinder stempler lejer osv......
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.025
apr 2005
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 9
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 102 Svar: 2.502
Men det er der så mange der gør...... ( undskyld Søren
Har lige lavet min shovelhead totalt (plejlstænger, motorhus, oliepumpe og topstykker genbrugt uden omkostninger), ca. 22.000. Har selfølgelig fået værksted til at sætte nye lejesæder osv til ny krumtap, som blev ca 10.500 (inkl. nye slag, søle, cylinder, lejer, resten bare stumper. Jeg har selv købt det meste de skulle tilpasse (stempler, knast osv), men det løber satme hurtigt, når nu bukserne er trukket ned. Og så har jeg selv brugt en helvedes masse timer på at skille og samle det hele.
Ps. Det jeg vil sige er, køb en ny. Det render stærkt når man gerne vil have de fede Jims løftere og huse osv.
apr 2005
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 9
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 102 Svar: 2.502
(link fjernet)
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.395
Hvis det er en EVO og du gerne vil have HK & NM, og stadigvæk have pålidelighed osv. Så kan du lave en del ting som forøger din motor trækkraft, og dens pålidelighed, og holdbarhed, smart formindsker motorstøj osv. Uden du kommer af med en massen kr.
Denne her kan du se flere emner om på nettet, og jeg har også selv oplevet af dem i plast går i stykker og dermed er der ingen olietryk. af med fabriks plast skiderikken og på med denne.
http://www.wwag.com/cgi-bin/WebObjects/WebSite.woa/wa/DirectAction?page=%2151259
Dem her - Fordi de er bedre end org. på mange måder, og er et must hvis du piller ved din motor. Der er mange mærker og typer og HD laver selv HD-SE der er bedre - disse er bare fra S&S
http://www.wwag.com/cgi-bin/WebObjects/WebSite.woa/wa/DirectAction?page=%21108087
Bedre stødstænger der er mere stive - for mindre flex.
http://www.wwag.com/cgi-bin/WebObjects/WebSite.woa/wa/DirectAction?page=%2152141
Og dem her - er det bedste i mange tilfælde. De er dyre, med minsker slid og støj og modstand. (mulighed for lidt HK) Dem kan man også få med løft i på samme som en knast. (mild løft)
http://www.wwag.com/cgi-bin/WebObjects/WebSite.woa/wa/DirectAction?page=%2153870
Så er det kun ny knast, og nye stempler i første overstørresle i høj.komp. og noget mere benzin - så har du en motor der går godt, stærk og støjsvag........
Du skal dog nok overveje at få afbalanceret din krumptap pg skiftet lejer i den.
helt ny evo motor til harley???