1.373 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Montering af Intercom Montering af Intercom

Hej,

Min fatter har lige investeret i et sæt Intercom (SENA SMH10R), så han kan høre både musik og gps på hans mc tur nu her…

Højtalerne er velcroet direkte på flamingoen og derefter er kindpuderne sat på igen… Issuet er blot at højtalerne er næsten 5mm tykke og da netop hjelmen passer i størrelsen, ender det med at højtalerne generer ret meget…

Mener at jeg engang så ved BMW i Ålborg, at de skar/smeltede noget af flamingoen i hjælpen, således højtalerne passede perfekt i hjelmen…

Nogen der har erfaring med dette og ved hvem der kan være behjælpelige med akut montage inden torsdag aften på Sjælland?

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte stikkontakt 1.550 kr.
  • Vandhane skal strammes fast 650 kr.
  • Udskifte en wifi-stik som er gået i stykker. Har købt det nye som skal sættes i. 700 kr.
  • Stoppet toilet 1.700 kr.
  • Sætte lamper op. 700 kr.
  • Havehjælp 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Montering af Intercom
  • #1   1. jul 2014 Man må jo helst ikke fjerne "sikkerheden" i hjelmen, men jeg ville dog ikke være så bange for at lave lidt....

Når i har afmonteret indmaden så kan man presse med lidt på flamingoen der hvor højtaleren skal sidde, jeg plejer at bruge den runde ende af en grydeske... altså selve håndtaget..... det kan godt presses et par mm ind, og self kun der hvor højtaleren skal være.

Man svækker self hjelmen, men jeg tror ikke på det er ret meget.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #2   1. jul 2014 Thomas... du har jo angivet den helt rigtige løsning! Split hjelmen så tilpas meget, at I har frit til området hvor øre-bøfferne skal monteres! Brug en skarp hobbykniv eller hvad I nu end har på værkstedet, og lav den fordybning som er nødvendig. Hvis I ikke kan få velcro'en til at sidde korrekt igen, så smid noget dobbeltklæbende tæppetape under, så skal det nok holde fint. I kan så passende lave nogle riller hvor ledninger kan føres "lidt bedre" end blot at proppe dem løst ind i hjelmen - herunder tilpasning af ledning fra SENA's kantmontering og ind til højtalere/mike...

Så... bare op på hesten og igang! Det er ikke så svært smiley

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #3   1. jul 2014 Tjek eventuelt dette link - som godt nok er en Schuberth S1 Pro med Interphone F3 - men samme princip:

https://www.dropbox.com/sh/btmivg4c58obbze/AABQjsJ_VALh6lOLSp_063pVa/Schuberth-IP3

• #4   1. jul 2014 Tak for inputs…

Leder stadig efter en der ved kan hjælpe med at få dette installeret, da min fatter ikke har fingersnilde til dette og jeg er ikke i nærheden…

Smid gerne en besked hvis I kender en forhandler eller en privat med fingersnilde, der har mulighed for at hjælpe med det...

Kommentér på:
Montering af Intercom

Annonce