1.810 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Mt 09 top fart. Mt 09 top fart.

Hej alle.

Har mig en mt09 og har læst den er begrandeset i 5 og 6 gear til omkring 225 på speedometeret.. Og tænker om det kan fjernes på nogen måde uden det koster en formue og man skal sende sin ecu til et eller andet mærkeligt sted.

Det er enlig bare hvis man en dag fik lyst til at tage den med på en bane dag jeg tænker at der er nogen baner hvor at man hurtig ville ramme top hastighed så det kunne jo være lidt sjovt hvis det nu kunne fjernes ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 stk væg lamper og et puslebord. Har ingen redskaber selv til dette. 400 kr.
  • Opgravning af 5 stk. buksbom stubbe 3.000 kr.
  • klip af hæk 900 kr.
  • Elektriker 580 kr.
  • Hovedrengøring 950 kr.
  • Oprydning efter bryllup 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mt 09 top fart.
  • #2   1. jul 2014 Hvorfor? Når du når hastigheder over de 200 er det alligevel ikke til at holde fast på en MC med så opret kørestilling og ingen kåbe.

• #3   2. jul 2014 Jeg havde nu også valgt at få det gjort.
    Hvis den kan, så skal den da også have lov smiley

Men vil give dig ret Jesper, sjovhedsfaktoren daler nok drastisk når man kommer på den anden side af 200 km/t.

• #4   2. jul 2014 Kan godt være, jeg spørger dumt, men når du skriver begrænset, betyder det så, at den ikke kan køre hurtigere end 225 eller bare, at speedometret ikke viser højere end 225? Ligesom næsten alle med digitalt speedo er begrænset til 299, selvom de kan køre 305-310.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.720
    #5   2. jul 2014 Mit gæt er at du skal have et TRE modul - det virker på så mange andre cykler som er begrænsede også...

• #6   2. jul 2014 Der er måske en grund til at den er begrænset. Sikkert for at overholde nogle regler, undgå nogle afgifter osv. Men har i overvejet at Yamaha måske kendte disse regler da de designede maskinen og derfor kun designede stel, affjedring, bremser osv til at holde til de 225. Svarede lidt materiale hist og her, lidt billigere materiale på bremseklodser osv osv.

225 er meget hurtigt, hold dig til det smiley

• #7   2. jul 2014 Jeg har prøvet en mt09 3 gange nu. Sidste gang rendte den 237 på speedo. Det svare nok meget godt til de 225 den er opgivet til. Men hvis du får den til at rende stærkere så inverter også lige i en styrdæmper for den er godt nok levende ved den fart!

• #8   2. jul 2014 Den skulle være begrænset i omdrejninger i 5 og 6. Og er med på at det nok ikke er sjov i længere tid men som sagt er det også hvis man skulle prøve den på bane og der ligger man jo ikke med top far i særlig lang tid..

Ved dog ikke om der er nogen regler med noget men den er ikke med nogen form for nedsat afgift i Danmark grundet det...

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.720
    #9   2. jul 2014 Slet ikke. Det er kun baseret på sikkerhed.

• #10   2. jul 2014 min SV'er render 235 efter gps, kunne sq godt bruge lidt mere topfart selvom den er uden kåbe smiley

• #11   2. jul 2014 Ved ikke hvorfor man altid vil ha mere topfart selvom man sjælden bruger det...jeg er selv på samme måde men har svært ved at argumentere for det smiley

Har haft min GSX 1400 til at løbe ca 270 km/t (går til 260 og gik et godt stykke over), ned af bakke med vinden i ryggen, og på klokken....men å behøver jeg heller ikke mere på en nøgen cykel

• #12   2. jul 2014 Det er din ecu der skal opgraderes...GooGle er din ven her..
    men firmaet som http://www.stoltecmoto.com/ gør det;)...

Kommentér på:
Mt 09 top fart.

Annonce