Arr noget møg! Pakning til bremsekalibre SV650 Arr noget møg! Pakning til bremsekalibre SV650
Har i dag været i gang med at skifte bremseklodser på min Suzuki SV650S, og bestemte mig for at skille bremsekalibrene ad også, da de så noget beskidte ud. Det gik også overraskende godt, i forhold til at det er første gang jeg gør det - men - da jeg skulle samle det hele, havde (og har stadig) én af pakningerne til stemplet valgt at udvidde sig så meget, at den er umulig at få på plads igen! Arr!
Jeg har siddet i over en time, i forsøget på at få pakningen ned i cylinderen på kaliberen, så jeg kan få smidt stemplet i, og få samlet det hele med ny bremsevæske på, men nej, nej, nej...
Nåede lige ned til den lokale forhandler inden han lukkede, og han kendte godt til det, men der var intet at gøre. Har prøvet med kold vand, at nulre pakningen, smøre ind i bremsevæske... intet hjælper - det er for stor :S
Satans til fredag aften - ingen køretur til mig.
Ved nogle her, om det er muligt at krympe sådan en pakning på nogen måde, eller ligger nogle inde med en, et sted på Midt- eller Vestsjælland?
Alternativ ved I, hvor den kan skaffes i morgen lørdag? Vil meget nødig vente til næste uge.
Håber I andre får en bedre start på weekenden!
apr 2007
Følger: 32 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 21 Svar: 1.073
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.519
mar 2014
Følger: 3 Følgere: 76 Emner: 26 Svar: 53
mar 2014
Er det a la micropopcorn med fuld effekt i 2-3 minutter, eller snakker vi en anden opskrift?
okt 2010
Følger: 16 Følgere: 45 MC-er: 4 Emner: 49 Svar: 506
mar 2014
En varm pande siger du?!
Håber jeg finder et sted i morgen, som har pakningen på lager..
mar 2013
Følger: 5 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 50 Svar: 509
Tim
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 53
mar 2014
Og jeg giver ret i, at det naturligvis er bedst at skifte til helt nye pakninger når man er i gang, men det var ikke planlagt at jeg ville skille ad og rense i dag - det skete bare - og så var pakningerne så gode, at de var lige til at sætte i igen - på nær den ene!!
Om den kan købes enkeltvis ved jeg ikke. Man skal vidst købe et helt reparationskit, og det er lidt æv, eftersom jeg allerede har samlet den ene side.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 11 MC-er: 4 Emner: 33 Svar: 570
Pil ikke ved noget du ikke har forstand på.
Bremserne kan redde liv en dag, måske andres-HVIS DE VIRKER !!
mar 2014
Ahem... Jeg kaster mig ikke ud i noget jeg ikke har, eller kan få, forstand på. Bremser er til at overskue for mig.
Underforstået: jeg kører ikke med det hvis ikke det virker perfekt.
Jeg søger blot en metode hvorpå jeg kan bringe en enkelt pakning tilbage til original størrelse, og hvis ikke dette er tilfældet, så spørger jeg om råd til, hvor en sådan kan skaffes i morgen lørdag.
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.773
Men der skal en ny pakning i, selvom du får skidtet samlet, så er pakningen stadig for stor, også vil stemplet hænge, hele funktionen med den pakning er at den skal hive stemplet tilbage, og det gør den ikke hvis den sidder i klemme.
Men prøv at tage pakningen med hen til nogle forskellige forhandlere, det kan jo være de har en i samme størrelse (eller lidt mindre :P)
mar 2014
Ja, det har jeg indset...og jeg kommer nok til at købe et helt reparationskit, med mindre der selvfølgelig er en forhandler, som kan sælge mig pakningen alene.
mar 2013
Følger: 5 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 50 Svar: 509
http://www.internationalmotoparts.com/
best
tim
mar 2014
Arr noget møg! Pakning til bremsekalibre SV650