{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2001 yamaha r6 - ny motor
  • #1   8. jul 2014 Hvordan aflivede du lige den?


  • #2   8. jul 2014 var på vej ned af en lille bakke ved vildsund, hvor der så hurtigt kom en underlig lyd fra motor og derefter kørte den kun på 2 cyll, der lå en tank 200 meter derfra så jeg kørte derned og ringede til min mekaniker, som sagde at det var ikk rigtigt noget han kunne gøre noget ved over telefonen self. og han ikk havde tid til at komme og hente den så jeg skulle trille ligeså stille de 10 km tilbage til ham, så på vej op af samme bakke igen begyndte den at prutte/skyde lidt og derefter tog den ved på alle 4 cyll igen, da jeg kom ud til værkstedet gik han den hurtigt igemmen og startede den og gav den gas og lyttede efter om han kunne høre nogle mislyde men det sagde han at han ikk kunne høre noget, så jeg kunne bare køre videre og hvis det skete igen skulle jeg komme tilbage med den....

    MEN.. havde hele tiden på fornemmelsen at der var et eller andet galt og snakkede med mekkanikkeren om det og nogle som jeg køre med om den ikk lød lidt dybere i lyden men fik at vide at det var noget jeg bildte mig ind, men det viste sig at den havde tabt en del kraft og en dag gik motoren så amok igen og mekker tog sig så mere tid til at gå den igemmem og det viste sig at der kommer udstødningsgasser den forkerte vej gemmem motoren smiley


  • #3   8. jul 2014 Den forkerte vej?

  • #4   8. jul 2014 ja der er direkt forbindelse gemmem motoren, han kan ikk sige om der er bøjet en ventil/ røget en stempel/stempelring osv

  • Lars M
    Lars M Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 31
    #5   8. jul 2014 Gør den det konstant?
    Jeg har samme symptomer som du beskriver på min R6 fra 2000.
    Men min gør det kun når den har fået rimelig godt med klø. Så er det som om den sætter ud, kører på 2 cylinder, får en dyb/brølende lyd og har mistet alt trækkraft.
    Kører jeg lidt videre et par km bare helt stille og roligt, så kommer den til sig selv igen og bliver normal, og trækker som den skal.
    Har haft min ved mekaniker også, og han mener det er noget i kaburator som er galt. Han har været ude på en tur på den hvor den også gjorde det.


  • #6   8. jul 2014 efter den gjorde det anden gang har jeg ikk kunne få den over 2000 rpm det har vist noget med at der kommer røg op til luftfilteret og derfor ikk kan få luft

  • Lars M
    Lars M Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 31
    #7   8. jul 2014 Nååå okay. Så galt er det ikke på min. Den kan godt tage omdrejninger, men lyder ikke helt sund.

  • #8   8. jul 2014 Er det bare mig eller er der bare meget motor bøvl med R6 i forhold til Suzuki's og Honda's tilsvarende modeller ?

  • #9   8. jul 2014 Vis det er så har jeg muligvis en motor til salg venter lige på min mekaniker siger om min mc kan reddes men der går nok en uges tid

  • #10   9. jul 2014 Hej!

    Jeg går og hekser lidt med den type motor og det må desværre erkendes at de gamle 1 gen. motorer har en svaghed i Nicasil behandlingen (overfladebelægning på cylinder boringen).

    Dette gør at Nicasilen revner/ knækker af i små flader og finder af og til op i ventilen, hvorpå denne så bliver ødelagt.

    Der findes et firma i England der kan renovere disse gamle motorer, hvis man vil have ulejligheden med at sende den der over, hvad prisen er ved jeg ikke endnu, jeg er ved at undersøge det.

    Man kan også vælge at finde en anden brugt motor, hvor man skal leve med den samme usikkerhed "vil det ske igen!" jeg har selv 3 motorer, hvor de 2 er revnet og nr.3 kører.

    Motoren er efterhånden svær at få fat i og Tyskerne på Ebay, ved nok, hvad de skal have for ulejligheden.

    Det bedste råd er egentlig at komme videre med en nyere cykel, hvor disse problemer er overstået eller hvis man er forelsket nok i denne cykel. at sende motoren til England og få den renoveret, der er meget mere styr på belægningsprocessen i dag kontra År.1999

    Det er en nem motor at rykke ud af stellet og den er til at have med og gøre, hvad angår øvrige reparationer.

    Hvis denne besked har givet anledning til flere spørgsmål fra dig eller andre, så er I velkommen til at skrive til mig.

    Med venlig hilsen

    Allan Nørregaard



  • #11   9. jul 2014 Så giver det menning..synes nok der var utrolig mange af de r6ere med smasket motore..

  • #12   9. jul 2014 Fint indlæg Allan......hvornår sluttede problemet

  • #13   9. jul 2014 Hej igen!
    Problemerne sluttede da man opgraderede modellen i 2003. Jeg mener at Yamaha gik over til keramikforinger i stedet og modellen blev også udstyret med indsprøjtning samtidig. Alle interne mål cylinder, stempler slaglængde blev bibeholdt og mange af tingene kan genbruges.

    Jeg kan også oplyse at det Engelske motorrenoveringsfirma ikke ser sig i stand til at renovere blokken, jeg fik svar i formiddags, så fremtiden for den gamle R6 ser ikke alt for gode ud.

    Der er lidt ærgerligt, for motorene går ellers godt og stellet er ok til sportslig kørsel.

    Med venlig hilsen

    Allan Nørregaard


  • #14   12. jul 2014 Jeg kigger lige nu på en brugt r6-er årg 2000 med 40k km på tælleren.
    Er det en jeg skal gå uden om så??
    Kan jeg tjekke omotoren er sund ved at give sen godt med gas på en prøve tur? Hvordan kan man ellers tjekke om motoren er sund ved en prøvetur?
    Har forelsket mig i denne model men ikke for enhver pris:)


  • #15   12. jul 2014 Hej !

    Det er lidt svært at finde ud af, men en god ting er at få foretaget en kompressionstest og der skal være nogenlunde balance i kompressionen, dvs ikke mere end 10% forskel.

    Og ellers en tur på rullefelt og se hvad den kan yde. Held og lykke med købet :0)

    Med venlig hilsen

    Allan Nørregaard.


  • #16   12. jul 2014 Dvs hvis jeg køre en tur på den inden køb, den går godt i motor, hopper ikke ud af gear osv. Køber den, smider den på rullefelt og den smider et sted imellem 105-115 hk på hjulet så burde den være sund nok?

  • #17   12. jul 2014 Hmm!

    Jeg tror nærmere på mellem 98 - 103 HK. Lægger den der og er komp. Ok, så kan man sagtens have sjov på landevejen. Gearkassen er ikke noget at være bange for, de fleste er renoveret.

    Mvh.

    Allan Nørregaard


Kommentér på:
2001 yamaha r6 - ny motor

Annonce