656 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Bankene lyd fra oliekøler Bankene lyd fra oliekøler

Hej MCG

Jeg har haft bundkaret af min suzuki gsx600f 93. Jeg har nu samlet det hele igen og hældt olie på. Når jeg starter mcen op, kommer der en bankene lyd, som jeg tror kommer fra olie køleren. Kan nemlig høre at motoren køre pænt og jævt. Den bankene lyd fortsætter og der begynder at komme grå røg op fra oliekøleren. Er det fordi den skal udluftes efter jeg har haft den afkoblet:)? Synes ikke rigtig der står noget om det i min service manual.

på forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardin i Velux vindue. 1.000 kr.
  • Hæng 5 billeder op på vores kontor 500 kr.
  • Handyman 1.400 kr.
  • Sæt et skab fast mod vægen 799 kr.
  • Ophæng af en enkelt kommode, en hylde og to lamper 1.400 kr.
  • Klippe hæk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bankene lyd fra oliekøler
  • #1   19. jul 2014 aner ikke noget om din oliekøler og dens banke lyde,

men gå ud fra, at der er termostat på din oliekøler, og den derfor er tom for olie,
    ( hvis du har tømt den ) indtil den bliver varm og lukker olie ind , så hold øje med olie nivo på din mc også .

mvh

• #3   19. jul 2014 Johan.

det er så ikke ens betydning med at det ikke findes .

smiley :)
    mvh .

• #5   19. jul 2014 hæ . hæ .

ved det findes på flere modeller,

og at de åbner op for flere kananer jo varmer olien bliver .

mvh

• #6   19. jul 2014 Er det ikke muligt at hælde lidt olie i på køleren så den bedre kan overføre varmen. ( hvis en termostat er til stede)

• #7   19. jul 2014 Der sidder ikke termostat på olie køleren ... smiley Anyway, hvorfor har du i det hele taget haft den afmonteret??? men der kan i yderste konsekvens ligge sig en luftlomme i den så olien ikke cirkulere, har dog ikke hørt om nogen der har prøvet det endnu...

• #8   19. jul 2014 Kim S. Med Afmonteret mener jeg de to banjo bolte der sidder på bundkaret :).

Johan P. er ikke sikker. undersøger det hurtigst muligt smiley

• #9   20. jul 2014 igen hvorfor???? hvis det er for at skifte olie skal det hele nok komme med ned i bunden alligevel.... smiley Et forsigtigt gæt, men kunne det være dine kobling du kan høre istedetfor?? den giver nogle banke lyde i det lave omd område hvis fjederne er ved at være slappe.. har selv lige haft det "problem" på min egen gsxf

• #10   20. jul 2014 Var nede og teste igen for at høre om den fulgte med omdrejningerne. Det gjordere den med stort set ingen forsinkelse. Jeg kigge lidt nærmere på det og kunne mærke at der kom olie igennem køleren. Efter at jeg kiggede manualen igennem igen opdagede jeg, at jeg har glemt at indsætte nye pakninger mellem cylinder og manifold. Dette kunne nok forklare mislyden smiley tak for jeres tid smiley

• #11   20. jul 2014 godt du fandt fejlen .

mvh

ps.
    og lige igen til jer kloge mennesker.

der er flere motorcykler der har termostat, også på olie køleren .

sådan er det .

mvh

• #12   21. jul 2014 Det er der bestemt flere mc´er der har smiley bare ikke trådstarters smiley

• #13   21. jul 2014 Enig.

smiley :)

mvh

Kommentér på:
Bankene lyd fra oliekøler

Annonce