2.206 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Søges : Jawa mekanikker/kyndig Søges : Jawa mekanikker/kyndig

Ja - som overskriften siger, så søger jeg Jawa kyndig person som kan bistå mig i nogle problemer med min jawa 350/640.
(Endten på konsulent basis eller mekanikker basis)

Det drejer sig både om gearkasse/koblingsproblemer samt lidt styrtøjs problemer i forbindelse med sidevognskørsel.

jeg modtager også gerne pm i min indbakke ved man ønsker fuld deskretion og anonymitet.

Håber virkeligt nogen kan hjælpe, da vi gerne vil på ture med mindstemanden i det gode vejr.

mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Søges : Jawa mekanikker/kyndig
  • #1   26. jul 2014 Kan du komme nærmere ind på hvad der skal laves?

• #2   26. jul 2014 Ikke rigtigt, det det er derfor jeg søger en kyndig. Men kan forsøge at beskrive det.

kobling gear problem er at den filer i kobling, (fjedre og koblingsplader er kontrolleret og har korrekt tykkelse.) Men kan få den til at file mere eller mindre ved at vippe med gearpedalen. (Koblingsbolt ved højre dæksel er ligeledes forsøgt justeret uden held.)
    den begynder først rigtigt at file i kobling over 4000 omdr.
    Den har ligeledes svært ved at skifte gear på pedal og skal efter et gearskift have et ekstra nøk på pedalen (f.eks ved skift til 1 gear skal pedalen løften lidt med foden for at den går i "indgreb")

ved kørsel med sidevogn "wobbler"styret med ved lav hastighed eller ved motorbremsning fra 40 og ned til 20 km/t - så kan den næsten gå helt i selvsving. (Bagerste fjedre på mc er skiftet til nye.)
    (Måske det har noget med indstilling af sidevogn at gøre .. hvilket jeg ikk kan forstå. ??)

håber det gav mening ??

Mvh

• #3   26. jul 2014 Jeg tror næsten at gear problemet skal opleves, men den har jo en lidt specielt gearkasse med to frigear og kobling i gearpedalen. Jeg er på ingen måde ekspert i dette.

Vedr. sidevognen, så har jeg brugt denne side til hjælp da jeg skulle indstille min.

http://www.scribd.com/doc/76958108/Det3hjul

Men det kræver et par forsøg før det bliver godt.Derudover så har min minteret en styrdæmper som afhjælper det problem du beskriver.

• #4   26. jul 2014 Er klar over at problemet næsten skal opleves vedr. Gearkasse, og er også klar over den har en lidt speciel gearkasse/kobling. Men noget siger mig at det alligevel ikke er helt som det skal være.

Har også overvejet det med styrdæmperen, men den skulle efter signet have styrdæmper i kronrøret, men ved ikke ehlt hvordan det lige foregår på min jawa.

• #5   26. jul 2014 Prøv lige at søge på nogle af mz forum emnerne og kig efter nummeret til Ole Bendtsen i Kjellerup - han er mz guru og kan sikkert hjælpe dig!

• #6   26. jul 2014 Okay - ser også lige hvad der kommer af indlæg herinde, da det jo ikke er en MZ jeg har ...

• #7   26. jul 2014 @kim- dit link virker ikke lige hos mig .... smiley

• #8   26. jul 2014 Bare en tanke, nu er det jo en to takter, så hvad olie har du på gearkassen? Kan godt forestille mig at den vil fedte hvis det er motorolie der er på, det oplevede jeg på en gammel Yamaha jeg arvede efter min far. Han havde hældt MC olie i gearkassen, og den var ikke god før den fik den rigtige gearolie.

• #9   26. jul 2014 Det er rigtig gear olie med samme viscositet som Jawa anbefaler.

• #10   26. jul 2014 Mz - jawa same same, but different........

• #11   26. jul 2014 http://www.sidevogn.dk/28355210 det her link burde virke. På min Jawa fra 1999, var det nødvendigt med en styrdæmper.

• #13   27. jul 2014 @Peter :

Jeg tror ikke helt jeg er med på hvilken kugle du omtaler først i dit svar. Kan du beskrive/forklare det nærmere ??

mvh

• #15   27. jul 2014 På jawa'en sidder der en semiautomatisk kobling som ser ud som på billedet.
    Hvorppå skiftearmen har fat.

profilbillede
  • #17   27. jul 2014 Den der sidder i midten er til at justere koblingstrykket med.

• #19   28. jul 2014 Nej - ikke lige umiddelbart.

Kommentér på:
Søges : Jawa mekanikker/kyndig

Annonce