2.396 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Justering af støddæmpere Justering af støddæmpere

Hej,

Igår blev jeg gjort opmærksom på noget, som jeg egentlig burde ha' undersøgt for lang tid siden, da jeg vejer en smugle mere end typen som normalt kører på en CBR 600.
En kammerart fortalte at jeg burde prøve at måle mig frem til om støddæmperene er justeret korrekt, hvilket de nok ikke er - og han fortalte også at hvis de står som de gør fra fabrikken, så er de nok tilpasset en person på ~70 kg frem for mig på 125 kg.
Vi målte løst igår, og når jeg sidder på cyklen, så bliver den cirka 50 mm lavere i bagenden,

Hvordan får jeg justeret dem korrekt ind?

Jeg har en CBR 600 F4i fra 2002.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Justering af støddæmpere
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.918
    #1   1. aug 2014 Du skal skifte fjedre foran og bagved, for du kan ikke få det justeret korrekt ind når vægtforskellen er så stor.

• #2   1. aug 2014 Hej Sajmon,

Mange tak for dit svar... Jeg må ha fat i en honda forhandler for at høre hvad de kan anbefale af fjedere.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.918
    #5   1. aug 2014 Honda forhandlere kan ikke noget.

Snak med Hyperpro / AH racing eller lignende eksperter i affjedring.

• #6   1. aug 2014 Tak for tippene.
    Jeg arbejder videre med det smiley

• #7   1. aug 2014 Jeg kan se du er fra nordjylland, så det vil være super nemt for dig at tage kontakt til Michael fra Hyperpro, Holstebro. Han er yderst kompetent og ombyggede min blå zx6r med fantastisk resultat til en fin pris. Så ham vil jeg klart anbefale hvis det er...!
    Det bliver ihvertfald ham der skal lave min næste cykel også.

• #8   1. aug 2014 det er meget let .. gå ind på Racetech.com, og gå så ind på "spring calculator", det kan du taste din cykel og årgang ind, din vægt osv . så kommer den op med hvilke fjedre der sidder I original, og fortæller dig hviske fjedre du skal have til din vægt. Husk at tjekke både front and rear springs.

Din locale Honda forhandler ved nok ikke meget om det !! .. hvis du har problemer med at finde ud af det er du velkommen til at sende mig en besked, så skal jeg hjælpe dig

Kommentér på:
Justering af støddæmpere

Annonce