Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overgemt effekt?
  • #1   1. aug 2014 Nu ved jeg ikke lige om der er noget specifikt du tænker på. Men dæk kan godt være blevet møre, og div. olier skal nok skiftes inden brug.

  • #2   1. aug 2014 nye dæk da de er over 2 år-..
    nyt kølervæske..
    nyt olie
    nyt bremsevæske
    nyt forgaffelolie


  • #5   1. aug 2014 Dæk må ikke være over 2 år??????
    Ubrugt forgaffel eller motorolie skiftes? og de andre væsker..?

    Hvad fanden bygger du det sludder på?


    Tue, Kom med nogle seriøse underbyggede argumenter på bare 3 af tingene!
    Det er en direkte udfordring!


  • #6   1. aug 2014 Jeg ville også få skiftet 2 gearet nu du er i gang, da de kan blive slidt med årene.
    Samt pærene, da de også springer på et tidspunkt.


  • #7   1. aug 2014 De skal ihvertfald have en ny støttefod på.



  • #8   1. aug 2014 motorolien optager kondens det gør alle olier... også selv om de står stille.
    kølervæske skal skiftes hver 2 år.. står i hverfald i min manuel
    forgaffelolie kan diskuteres...
    dæk burde skiftes efter 2 år,, eller nedslag i pris for cyklen...
    hvorfor mon eu har givet dækproducenter besked på og mærke dæk med dato..
    selv om det er en videnskab og læse


  • #9   1. aug 2014 Vi taler om en ubrugt maskine, så intet af det du skriver holder.
    Noget helt andet hvis vi taler om en maskine der er blevet brugt.

    Du skriver at dæk over 2 år skal skiftes... Det er sludder og jeg afventer at se et eneste underbygget argument fra din liste.


  • #10   1. aug 2014 tror jeg havde sat et par Nye dæk på , hvis jeg skulle være HELT oppe og ringe, og kørt min vej

  • #12   1. aug 2014 Personligt skifter jeg ret tit væsker på mine motorcykler...
    Men, en ubrugt maskine.. slap nu af...

    Det er kun på MCG man hører om den slags sludder..
    OG at racerpotter giver 15% effekt..
    og at motorcykler skal stå opvarmet om vinteren...
    og at motorcykelmotorer ætser hvis de opstaldes med brugt olie...
    og at....
    I kender selv resten af sludderhistorierne....


  • #13   1. aug 2014 Du skal huske at maskiner taber ca 10% effekt om året! fordi retometer fordeleren optager kondens. Så en 07er har kun 30% effekt tilbage..

  • #14   1. aug 2014 Gunner.. Så sandt så sandt...


  • #15   1. aug 2014 sludder henrik... er det dig der sælger maskinen? det lyder sådan..
    hvis du læser diverse olietest er der et drænings interval hvorved hvor lang tid olie beholder sin rust beskyttelse og smøreevne . også selv om den ikke er brugt. med mindre den er i en forseglet dunk.. nogle vil hænge sig i det andre vil ikke
    jeg ville hvis jeg var køber.. . dækkene kan diskuteres jeg ville få dem skiftet. du ved ikke om den har stået i et udstilling i vinduet og fået en masse uv..
    med mindre det er en ny cykel der står i en forseglet kasse og ikke har været åbnet .så kan det diskuteres..
    effekt tror jeg ikke den har tabt.. medmindre det er 4 år gammel benzin...


  • #16   1. aug 2014 @Henrik .. ha ha ha ha .. Så kan jeg da godt stoppe med at lede efter en gammel 911´er ... den er jo ætset væk så ... fuck hvor nederen ... smiley

  • #17   1. aug 2014 Tue.. Du taler uden om...
    Jeg hæfter mig ved at du skriver at dæk bør skiftes fordi de er over 2 år.
    Det må du gerne underbygge.
    Manden stiller et seriøst spørgsmål i et MC forum, han spørger ikke om din egen dækfetich, men om reel vejledning.
    Fint at du har din mening, men det er ikke det han spørger om.
    Jeg er ikke uenig om at 4 år kan gøre noget ved dæk, men at lave denne liste:
    nye dæk da de er over 2 år-..
    nyt kølervæske..
    nyt olie
    nyt bremsevæske
    nyt forgaffelolie

    Råber til himlen om at det er overkill....
    Så, venligst underbyg dine punkter med dokumentation og ikke bare at du har læst det...


  • #18   1. aug 2014 Og det med retometer fordeleren er så sandt som det er skrevet. Verificeret her:
    http://gaarde.de/bgp/iltempo/iltempo-indhold.htm


  • #19   1. aug 2014 Tue.. Jeg sælger ikke maskinen, men har ingen interesse i at køre en skræmmekampagne om hvor slemt en mc kan have det efter hele 4 år i et salgslokale...
    Faktisk er der så mange af den slags holdningsudbrud fremfor fakta herinde at man normalt bare springer dem over.. Dit var bare lige i overkanten... Til at ignorere..


  • #20   1. aug 2014 Nu skriver jeg ikke her for og dokumentere ... du kunne også dokumentere, det ikke er nødvendigt! . og jeg skriver ikke her for og få ret, eller det skal lyde som om mit ord er det sidste.
    Men har læst omkring det der underbygger det via Google


  • #21   1. aug 2014 Det er ikke mig der postulerer... Det er dig...
    Derfor jeg tænker at du kunne underbygge....
    Men, det anede mig at det bare var skriv for skrivets skyld.

    Kunne du underbygge seriøst ville jeg bøje mig med det samme og erkende at jeg ikke vidste bedre.. og have lært noget nyt...
    Men, det blev så ikke i dag.


  • #22   1. aug 2014 Mellemgasfordeleren som vi alle kender så godt, skal nok have skiftet hydraulikpotten, ellers er vi vidst good to go

  • #23   1. aug 2014 du får det sidste ord Henrik.. en 4 årig mc stået i udstilling hos forhandler er = en ny cykel og der skal ikke gøres noget som helst.. så får du det sidste ord smiley


  • #25   1. aug 2014 Det kommer jo helt an på hvordan den har stået ved forhandleren, men uv, fugt og ovalitet grundet manglende dæktryk kan spille ind på dækkene. Dog er 2 år dog ingen ting i den sammenhæng. Men ved længere tids stilstand kan lejer få stilstandsmærker og pakninger blive trætte, men ikke inden for de først par år.

  • #26   1. aug 2014 Kim for helvede smiley nu havde vi lige fået lukket tråden lidt sobert og så kommer du med lejer og pakninger.
    Du glemmer at der er en masse helt uvidende mennesker herinde der tror på alt og bygger bjerge ud af småsten. Vi taler om en ny mc der har stået hos en forhandler lejerne har næppe taget skade, men nu hvor du har nævnt det vil nogle af de nye herinde stå op to gange hver nat for at dreje deres hjul 120 grader så lejerne ikke står og hviler samme sted.


  • #27   1. aug 2014 Gunnar.. Skal man da ikke det????


  • #28   1. aug 2014 Troede jeg gjorde det klart at det ikke sker inden for de første par år smiley
    På en mc motor vil det næppe blive etproblem med lejerne, såfremt de er af ordenlig kvalitet og har været korrekt monteret. Har dog oplevet en overgemt kina atv med lejemærker, men det er en anden historie.
    Pakninger, især dem over olieniveau kan godt blive trætte og tørre efter 5års stilstand. Så deres holdbarhed kan være forringet.

    Men igen, dek kommer jo an på måden den opbevares på. smiley

    Men ja, som tidligere nævnt kan mellemgasfordeleren blive træt i fjederlåsen til hydraulikken, så den skal heltsikkert skiftes efter to års stilstad.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #29   2. aug 2014 Cykler med 0km på tælleren skal alligevel have skiftet olie / filter efter 1000km, så det ville jeg ikke gøre med det samme.

    Dæk på en cykel med 0km på tælleren, er ofte IKKE NYE når de bliver monteret på cyklen, og der er flere dækproducenter som har max alder på dæk.
    Jeg mener det er Bridgestone der f.eks siger 5 år hvis de er opbevaret tørt / køligt og uden UV påvirkning - men hvis en MC står i et udstillingsvindue, får dækkene jo varme / kulde / fugt og UV stråler, og alt efter alder og type kan det være 3 eller 5 år de max må være fra produktionsdato før de skal skiftes.
    Mine Pirelli Diablo Rosso II på min XT'er, var møre da jeg fik cyklen og bagdækket holdt kun 2500km, og fordækket fulgte efter ved 3500km - men de havde også produktionsdato i 2009 selvom cyklen var produceret i 12 og først taget i brug i august 13 - dvs lige sådan en vi taler om her i tråden.

    Kølervæske er ikke så vigtig - det holder fint smøreevne / frostbeskyttelse længere end 2 år, så det tager jeg jo nok ved næste service - dvs 20.000km.

    Bremsevæsken ville jeg skifte med det samme. Det skifter jeg flere gange om året af forskellige årsager på de fleste af mine maskiner.
    Det er skiftet på XT'eren sidste vinter, da det var blevet grumset meget kort tid efter cyklen blev taget i brug, og efter en hel sæson på den samme væske, er den stadig krystalklar. Jeg fik ikke målt kogepunkt på den væske jeg tappede af, men grums er aldrig en god ting.

    Forgaffel olie? Tja... Jeg har set flere eksempler på at fabrikanten påfylder temmelig uens mængde på forgaffelbenene - og det var også tilfældet på min XT'er, så det er skiftet og nøje afmålt efter foreskrifterne.
    Jeg bilder mig ikke ind at jeg kan mærke forskel på før og efter fordi den er så "behageligt" (blødt...) affjedret, men så ved jeg det er iorden.

    Jeg er ligeglad med at blive kaldt hysterisk - mine skuldre kan sagtens bære det. smiley
    Men alt hvad jeg selv har skruet på gennem tiden, har vist sig at være særdeles driftsikkert - og jeg har tæt på blind tillid til en MC jeg selv har haft adskilt / samlet, så for mig er det mere det psykiske i at visse ting bare er iorden, der gør at jeg gider bruge tid på det.

    Set i bakspejlet, skulle jeg have krævet nye dæk på XT'eren - det er det eneste jeg ville ændre hvis jeg kunne.


  • #30   2. aug 2014 joh,, hvis vi nu skal gakke ind I detaljer; affjedring ved jeg da noget om ..

    1. tror ikke man behøver at være bange for manglene effect I affjedringen fordi den har atået med original olie I nogle år. Men specielt på Japanske cycler ( hvis man gerne vil ha´en god affjedring ) så bør man vide at den Nye cycler IKKe kunner med den bedste olie fabrikken kunne producer .. Det er heller ikke ret tit at cyklen har den same olie I gafflen fra ny som fabrikken selv anbefaler man skal benytte sig af. Det gør de af forskellige årsager, og penge er een af den.

    Hvad man kan mærke som kører ?! .. vi lavede en test med at få nogle gafler DLC coatet I sort og guld . ( og blank ) ALLE kunne mærke en forskel I forbedring af dæmpning med de sotre og guld gaflerne, og og de blanke som var "standard", kunne alle mærke at de var mere træg .. Sandheden var at alle var coatet ! .. og sandheden var at det var faktisk ikke noget man kunne registrere på en dynotester I form af nedsat friction .. Derimod havede det en MEGET større effekt at skifte pakdåser og Teflon bøsninger ud, og DET kunne ses I en dyno .. På en MX´er bliver der forøget friction efter 20 køretimer .. Det er vel så ca et års gennemsnits kørsel på en landevejs MC ..

    Udover det er det tæt på ikke ret mange hverken private, forhandlere osv, der tager bagdæmpere fra hinanden , som udskifter det ting som faktisk burde udskftes , så som, Sealhead/ pakdåsehoved Teflon, piston/ventil ring, osv .. Enten fordi man ikke viste hvor man skulle få delene fra, eller fordi man ikke viste at det var nødvendigt, og kunden nok heller ikke ville betale for det, så det endte "bare" med en gang ny olie, .. tæt på spild af tid ..


  • #31   2. aug 2014 Tak for mange brugbare og nogle underholdende svar smiley
    Det lyder næsten som det ville være bedre at købe en brugt på samme alder, hvis den ikke har kørt så meget og er passet ordentligt.


  • #32   2. aug 2014 #11

    Øøøøøh - synes du skal læse manualen til din MC/bil. Bremsevæsken foreskrives faktisk at skulle skiftes hver 2. år. (ved godt der ikke er mange der gør det).

    Om man burde gøre det på en ny maskine kan man så diskutere - men synes div. folk skulle læse lidt op på deres teori - INDEN de punker Tue.

    Dæk - vil jeg ikke give nogen helt ret i - men jeg ville nok nærmere SE-MÆRKE på de aktuelle - og så bedømme ud fra det.


  • Allan S
    Allan S Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #33   2. aug 2014 jeg ville købe den nye .brugt selv om den er passet er alting brugt og der slidt mere eller mindre . vis du køber den nye er der jo garanti

  • #34   2. aug 2014 Ikke en skid på en cykel der har stået stille...

    Køb - få en sindssyg rabtat - kør - servicer ved 1000 .... kør en masse km... skift dæk.

    Så nu er den præcis lige så meget (lidt) værd som hvis du havde købt en ny model.
    Du har bare fået den billig smiley


    Og ja levetiden på olien er faldet dramatisk af at stå i butik....... før var den x Millioner¨år ......nu er den måske kun xx 100 tusind år smiley

    Hallo det er ikke andet end rådnede plantedele fra undergrunden der er syltet i lidt millioner år.... taget op tilsat mirakelvip og hældt på dyre dåser smiley


  • #36   2. aug 2014 Hvis dæk skal skiftes når de er 2 år gamle så kan daekonline.dk godt dreje nøglen om, alle deres dæk er min 2 år :o)

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #37   2. aug 2014 Slet ik. Det er ofte at man får dæk fra samme år når man køber derfra.

  • #38   2. aug 2014 Jan, sagen er jo, at den brugte typisk koster mindre, fx 50 mod 75. Eksempel: brugt 2010 årgang, 7000 km, 50.000. Overgemt 2009, 0 km, 75.000. Samme model. Den brugte er i fin stand.

  • #39   2. aug 2014 bestiller dæk fra http://www.mynetmoto.com/motorradreifen.cfm/lang/dk/country/dk/mc_daek.html
    det er ihvertfald nye dæk jeg har fået de 2 gange jeg har bestilt.. og tit billigere og hurtigere end dækonline ..( uden og reklamere ) smiley


  • #40   2. aug 2014 Med 25000 til forskel havde jeg taget den brugte, især hvis de 50000 er med garanti/reklamtionsret

  • #42   2. aug 2014 Er der nogen der har nogle gode links til steder de sælger dæk ?

    købte en VW Up! forrige år, og opdagede at alle dæk er over 2 år gamle nu, endda også vinter dækkene , så nu er på VW og Neger tvillingen klosset op på øl kasser, og jeg skal snart på arbejde igen !


  • #43   2. aug 2014 http://www.mynetauto.com eller Reifen på Google eller Dækonline.

  • #44   2. aug 2014 Hvorfor erI ikke ud at køre????

  • #45   3. aug 2014 Hej Knud.... Ingen mc pt. Travlt med tvillinger på snart to og en lille ny fra den 12-7. Sku være undskyldning nok:-). Tror alle andres forklaring minder om den. smiley Gir et pusterum fra bleer med gevinst.

Kommentér på:
Overgemt effekt?

Annonce