{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.006 visninger | Oprettet:

Fejlfinding Yamaha ybr 125 '08 {{forumTopicSubject}}

Efter at have stået ca 20 dage vil den bare ikke starte. Kæft jeg er SUR smiley

Og hvor det gruer når jeg begynder at skille ad, der er 40 elektriske stik jeg ikke aner hvad er til.

En karburator er ikke hvad den har været...

Nåh, til mit problem. Er kommet frem til at tændrøret ikke bliver vådt, overhovedet ser det ud til. Men da det er første gang jeg har med en "nyere" cykel at gøre aner jeg ikke rigtig hvor jeg skal starte.

Har smidt et par billeder ind af hvad jeg tænkte kunne være problemet. Benzinen ser ud til at komme fint igennem pumpe og slange og ender i denne (anordning, aner ikke hvad den hedder.) Den er skilt ad og renset uden held.

http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/diverse_mc/27361-fejlfinding_ybr_125

Nogen ideer til fejlfinding?

Tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fejlfinding Yamaha ybr 125 '08
  • #1   4. aug 2014 benzinpumpen kan være en milghed , lyt om den kører når du sætter tænding på

• #2   4. aug 2014 Men da jeg pillede tanken af var der masser af benzin i slangen under? Det er måske ingen garanti, den siger nemlig ingenting når jeg sætter tænding på.

Er dog ikke meget for at skifte del efter del indtil den starter. Kan man teste pumpen?

• #3   4. aug 2014 Den anordning du linker til, er din benzinindsprøjtningsdyse.. Der er ikke karburator på din model.

Der kan være mange ting galt, alt er jo elektronisk, så start med at sørge for at batteriet er HELT ladet op. Sæt tænding på og lad pumpen arbejde i 15 sekunder inden du prøver at starte.

Starter den ikke, kan du se om der er dårlig forbindelse ved en temperaturføler, lambdasonde eller lign.. ALLE ledninger skal være forbundet helt rigtigt, ellers giver motorstyringen ikke signal til din indsprøjtningsdyse og så får du ikke noget benzin i brændkammeret smiley

• #4   4. aug 2014 Jeg ville prøve at forbinde den med et bil batteri, og se om det ikke kan sparke liv i bæstet

• #5   4. aug 2014 Aha, ja der kan man bare se smiley

Så er der lidt at gå efter, prøver at smide et helt nyt batteri på, eller et større et smiley

Tvivler dog, men vil så gå alle forbindelser igennem, det er ellers meget smart, havde glemt at samle et stik og motorlampen gav mig en fin 3-9 kode, men hvad med at give en kode mere når det så er samlet og den stadig ikke virker.

Det kan blive FOR elektronisk for menig mand.

Tak for svar.

• #6   4. aug 2014 Hehe - Når det virker kører det rigtigt godt..
    Når det ikke virker, kan det være lidt sværere at rode med.. smiley

Hvad gør den helt nøjagtigt, når du prøver at starte?

• #7   4. aug 2014 Den drejer starter motoren som det eneste, kører vel max 3-4 sek. Kan hverken løbes eller kickstartes igang.

• #8   4. aug 2014 kan du se om der er gnist på tændrøret ? mvh hc

• #9   5. aug 2014 Og det er ikke dødemandsknappen der har fået et klem?
    Nogle cykler kan godt tørne starteren selvom den er aktiveret, uden selvfølgelig at starte smiley

Kommentér på:
Fejlfinding Yamaha ybr 125 '08

Annonce