Fejlfinding Yamaha ybr 125 '08 {{forumTopicSubject}}
Efter at have stået ca 20 dage vil den bare ikke starte. Kæft jeg er SUR
Og hvor det gruer når jeg begynder at skille ad, der er 40 elektriske stik jeg ikke aner hvad er til.
En karburator er ikke hvad den har været...
Nåh, til mit problem. Er kommet frem til at tændrøret ikke bliver vådt, overhovedet ser det ud til. Men da det er første gang jeg har med en "nyere" cykel at gøre aner jeg ikke rigtig hvor jeg skal starte.
Har smidt et par billeder ind af hvad jeg tænkte kunne være problemet. Benzinen ser ud til at komme fint igennem pumpe og slange og ender i denne (anordning, aner ikke hvad den hedder.) Den er skilt ad og renset uden held.
http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/diverse_mc/27361-fejlfinding_ybr_125
Nogen ideer til fejlfinding?
Tak
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
jun 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 158
Er dog ikke meget for at skifte del efter del indtil den starter. Kan man teste pumpen?
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 6 Emner: 31 Svar: 648
Der kan være mange ting galt, alt er jo elektronisk, så start med at sørge for at batteriet er HELT ladet op. Sæt tænding på og lad pumpen arbejde i 15 sekunder inden du prøver at starte.
Starter den ikke, kan du se om der er dårlig forbindelse ved en temperaturføler, lambdasonde eller lign.. ALLE ledninger skal være forbundet helt rigtigt, ellers giver motorstyringen ikke signal til din indsprøjtningsdyse og så får du ikke noget benzin i brændkammeret
feb 2014
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 292
jun 2008
Så er der lidt at gå efter, prøver at smide et helt nyt batteri på, eller et større et
Tvivler dog, men vil så gå alle forbindelser igennem, det er ellers meget smart, havde glemt at samle et stik og motorlampen gav mig en fin 3-9 kode, men hvad med at give en kode mere når det så er samlet og den stadig ikke virker.
Det kan blive FOR elektronisk for menig mand.
Tak for svar.
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 6 Emner: 31 Svar: 648
Når det ikke virker, kan det være lidt sværere at rode med..
Hvad gør den helt nøjagtigt, når du prøver at starte?
jun 2008
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 77 MC-er: 2 Emner: 39 Svar: 2.276
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 12 Svar: 1.322
Nogle cykler kan godt tørne starteren selvom den er aktiveret, uden selvfølgelig at starte
Fejlfinding Yamaha ybr 125 '08