{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.281 visninger | Oprettet:

Jesper M
Jesper M
Tilmeldt:
7. aug 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Ujævn tomgang og "prutter" når man går ned i omdrejninger {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg vil hører om der er nogle der har en ide om hvad der kan være galt med min MC. Jeg har købt en ældre Honda NTV 650 fra 89, som egentlig kører fint, men når den er i tomgang (specielt når den er rigtig varm efter en lang køretur) går den noget ujævnt i motorgangen. Den taber lige pludselig omdrejningerne og er lige ved at gå i stå, hvorefter den kommer op i normale omdrejninger igen. Når jeg kører og er oppe i fart, men slipper gassen prutter den også. Jeg har skiftet tændrør og erfarede at det ene var meget sodet til.

Er der nogle herinde der kan give et bud på hvad jeg evt. selv kan gøre, eller bliver det nødvendigt for mig at sende den på et autoriseret MC værksted?

På forhånd tak

Mvh Jesper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ujævn tomgang og "prutter" når man går ned i omdrejninger
  • #1   7. aug 2014 Det lyder som en choker der hænger.

  • #2   7. aug 2014 Måske den mangler at blive synkroniseret?



  • #3   7. aug 2014 Hej Jesper,
    Jeg kører selv NTV og vil sige, at hvis din motorcykel prutter i udstødningen, når du slipper gassen, så er det med stor sandsynlighed fordi udstødningen er utæt.
    Det er et kendt problem at de orginale udstødninger bliver hullede, da de siddder lavt monteret på cyklen og til tider bliver ramt at småsten smiley

    Alternativt kunne det være pakningen mellem forrør og udstødning.


    Vedr. de svingende omdrejninger, så vil jeg kontrollere med æter/startgas ved indsugningsgummierne, da den måske suger falsk luft.

    Men som de andre også er inde på i tråden, så burde du nok synkronisere dine karburatorer (det er anbefalet at stille veniler FØRST).

    Venlig hilsen
    Alex


  • Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   8. aug 2014 Hej med jer

    Okay mange tak for jeres svar, jamen så vil jeg tjekke min udstødning, choker og prøve at få den synkroniseret og se om det løser problemet smiley

    Vh Jesper


Kommentér på:
Ujævn tomgang og "prutter" når man går ned i omdrejninger

Annonce