{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.011 visninger | Oprettet:

Suzuki GSX 400X Impulse Motor problem {{forumTopicSubject}}

Hej Derude.

Har erhvervet mig en Suzuki GSX400X Impulse fra 1990 kørt 65000 km. Jeg har siden i lørdags kørt cirka 300 km på den og den har kørt upåklageligt, går sundt i motoren starter rigtig godt, står i tomgang osv. Men idag var jeg på en cirka 45 kilometer sammenhængende tur, og da jeg kom til et kryds gik cyklen ud, jeg kunne dog starte igen og køre videre, op af en sidevej hvor jeg prøvede at skyde lidt til den, men den virkede død. holdte ind og stoppede maskinen, og herefter ville den kunne starte efter lang tørnen på starteren samt fuld gas men kun næsten køre med omkring 800 omdr. jeg lod den stå og fik den hentet senere på aftnen, og nu vil den slet ikke dreje rundt starteren klikker i relæet og det lyder som en starteren forsøger at dreje men uden held, kan få den til at trække ½ halv omgang rundt en gang imellem, men sjældent. er den død ? eller hvad kan det være

Mange hilsner Anders.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki GSX 400X Impulse Motor problem
  • #1   13. aug 2014 Prøv at starte med at måle om der er strøm på batteriet.

    Hvis nej bør du undersøge dit ladesystem - Hans Jørgen har lavet en ret god instruktion - søg på måle & ensretter, inden du kører videre.

    Forvent desuden at skulle investere i et nyt batteri.


  • #2   13. aug 2014 Hej Henrik, Batteriet er fint, har dog nyt liggende, glemte at nævne at starteten af og til skabte sig lidt pg gav en lidt hylende vrængende lyd.

    Tak for dit svar!


  • #3   13. aug 2014 det med den ikke vil tage gassen kan skyldes vacuum i tanken. Prøv at lette på dækslet næste gang den har symptomerne.

  • #4   13. aug 2014 Bare underligt at det kommet oven i hinanden at den går ud kører dårligt, og nu ikke kan dreje rundt via starteten ikke?

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.404
    #5   14. aug 2014 Karburatorerne er sikkert løbet over, så der står benzin oven på stemplerne,
    det kan ikke komprimeres,
    så det er af med karburatorerne og rense svømmerventilerne, og tjekke svømmer højden, den står muligvis for høj.
    Og hvis det er det, skal du skifte motor olien, da der er rendt benzin ned i det.


  • #6   14. aug 2014 Tak for det fanta.. ! Den bliver splittet ad den kaster også benzin ud af overløbsslangerne..

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.404
    #7   14. aug 2014 Ja så er der ingen tvivl, så den er startet med at drukne, og da den så havde stået lidt, er benzinen rendt ind i motoren, den skal sikkert også have 4 nye tændrør,
    de tåler ikke at blive våde.


  • #8   14. aug 2014 Men der må vel stadig være en grund til at sen begyndte at gå dårligere og sløvt, kan det bare være vacuum i tanken?

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.404
    #9   14. aug 2014 Det er jo fordi dine karburatorer hælder benzin ind i motoren, så den drukner, og derfor kører dårligt. og tilsidst har den så kvalt tændrørene.

  • #10   14. aug 2014 Jamen jeg kørte jo normalt på den og holdt stille i et kryds hvor den første gang begyndte og skabe sig og havde er langt stykke for inden givet den okay med omdr. Over 5000

  • #11   14. aug 2014 Sage jo os til dig at den skulle have ordnet karburator. Så igang med det. Men husk og samle det hele rigtigt og ik lige som på yamahaen;)

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.404
    #12   14. aug 2014 Klart når du har kørt frisk, kan den bedre æde benzinen, og når du så holder eller kører stille, drukner den,

Kommentér på:
Suzuki GSX 400X Impulse Motor problem

Annonce