434 visninger
|
Oprettet:
Ledningsnet - starter gs750 {{forumTopicSubject}}
Så har jeg brug for hjælp igen !
Jeg er igang med at sætte ledningsnettet på mit projekt. Mit problem ligger i, at jeg ikke kan få starteren til at kører. når jeg trykker på startkanppen kan jeg høre et klik fra omkring batterikassen. jeg kan til gengæld få starteren til at kører hvis jeg sætter den ene ledning til + og den anden til stel (se billeder)
Hvad kan jeg gøre galt ?
og skal både den røde og den sorte gå på + siden eller skal den sorte gå på stel ?
håber der er en der kan hjælpe er ret lost
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.769
Og du skal ikke trække et kabel fra plus også til stel, så har du i hvert fald en kortslutning.
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 36
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.769
Den røde som du holder er plus, den skal aldrig gå på stellet, så kortslutter den, følg plus ledningen, så finder du dit starter relæ for enden af den, eller følg plus ledningen fra starteren også tilbage til relæ'et, det er som sagt nok dit relæ der ikke virker.
Den sorte som sidder på batteriet, går på stellet/motorblokken, det kan selvfølgelig også være stelledningen til motoren der er dårlig, så kontroller også lige den, du kan også udelukke den ved at tage et startkabel også sæt på minus på batteriet, også ned på starteren.
Ledningsnet - starter gs750