{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
915 visninger | Oprettet:

Yamaha XS 650 1979 mislyd - Gearkasse/kæde??? {{forumTopicSubject}}

Hej
Håber alle har nydt den sommer som tydeligvis er forbi....

Min kære XS'er har desværre fået en mislyd som kommer fra venstre side, ned fra gearkassen/kæden bad dækslet. Jeg kan simpelthen ikke lokalisere hvor præcist den kommer fra. Lyden er der kun i 3 gear, når jeg slipper gassen og motorbremser. Lyden kommer fra omkring 2500 omdrejninger og forsvinder igen ved 1500 omdrejninger. Jeg kan også fremprovokere lyden ved at f.eks skifte fra 2 gear til 3 og så holde koblingen lige på koblingspunktet. Lyden kan bedst beskrives som en KLUNK, KLUNK, KLUNK lyd. Det er ikke højt, men helt sikkert en lyd som ikke har været der før. Motorcyklen trækker fint og lyden er der ikke i 3 gear når jeg giver gas eller cruiser.

Motorcyklen skifter gear uden problemer, og jeg har prøvet at sætte den i gear (med motoren slukket) og rullet den frem og tilbage i alle gear for at kunne mærke om noget føltes anderledes/forkert. Det føltes ens i alle gear, selvfølgelig bortset fra stor modstand i 1 gear, lidt mindre i 2 osv.

Det skal siges at jeg har kørt fra KBH til jylland og tilbage igen, og bagefter opdagede jeg at kæden var noget løs. Så den har jeg strammet op, men det har ikke hjulpet det helt store. Lyden er lidt lavere og kom før fra 3500 til 2000 omdrejninger, men det interval har som tidligere nævnt ændret sig efter opstramningen.

Kædekitet på cyklen har kun kørt 5000 km, og jeg skal indrømme at jeg måske ikke har været alt for godt til at smøre det, men det er dog blevet smurt nogen gange.

Jeg har tjekket kæden for stive led, og trukket i den ved det bagerste tandhjul for at se hvor meget jeg kunne hive den væk fra tænderne=næsten ingen ting.

Jeg har tjekket alle motorbeslag, bagsvinger osv. To steder fandt et par bolte som var løse men det er blevet strammet op. Det har ikke hjulpet.

Er der nogen som har nogen ideer/forslag til hvor lyden kunne komme fra? Jeg vil helst udelukke alt andet, inden jeg piller motoren ud, og åbner til gearkassen.

På forhånd tak

Mvh
Daniel J


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha XS 650 1979 mislyd - Gearkasse/kæde???
  • #1   21. aug 2014 Hvis fejlen kun er der når du kører I 3 gear, så må det da være gearkassen der er noget med. Har du prøvet at ramme 2500 omdrejninger I andre gear ? Hvis lyden ikke kommer I andre gear, så må du nok I gang med den gearkasse smiley




Kommentér på:
Yamaha XS 650 1979 mislyd - Gearkasse/kæde???

Annonce