{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.185 visninger | Oprettet:

Bo M
Bo M
Tilmeldt:
9. jun 2013
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 32

Indikation på slidt kobling {{forumTopicSubject}}

Virago 250. Har rodet med det for mange år siden, men er det først når koblingen begynder ikke at tage ved (slider/glider), at den er færdig eller kan der forudgående være problemer med gearskiftet ? Samt: Kan man formode at en billig gear/motorolie skal skiftes efter 2-3000 km's kørsel?
God sol de næste dage smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indikation på slidt kobling
  • #1   3. sep 2014 hvis du har problemer med gearskift, så kan det godt være olien som ikke er godt til din bike ... hvis ellers den ikke glider, er spændt op som den skal osv, så ville jeg nok prøve at skifte olien ...

  • #2   4. sep 2014 har prøvet billig olie fra biltema da min mc er fra 1990 , støjede og fik problemer med gearskift , skiftede igen efter 500 km og problemet forsvandt straks , så køb ordenlig olie smiley

  • Bo M
    Bo M Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 32
    #3   4. sep 2014 Tak for svar. Olien jeg bruger er netop fra Biltema. Tror også, at den nedbrydes ret hurtigt. Men hvad er god olie til sådan en lille 2½ ?

  • #4   4. sep 2014 tja fortrækker Castrol , men blev den ene gang lokket af en billig olie men ikke mere smiley men vi kan da prøve at søge på nettet

  • Bo M
    Bo M Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 32
    #5   4. sep 2014 Ja, man hælder vel heller ikke en dyr, hyper turbo olie på, som slet ikke kan udfolde sine egenskaber i en lille ældre maskine !

  • #6   4. sep 2014 Køb den olie fabrikanten foreskriver i en ordentlig kvalitet. Om det er en ny stor el. en lillle ældre mc gør ingen forskel. Det er jo ikke noget man skifter flere gange om året så det er jo ikke millioner kr vi snakker om
    Men kunne godt lyde som om det er olien det er galt med


  • #7   9. sep 2014 Silkolene har jeg aldrig haft problemer med

  • #8   9. sep 2014 Hvis koblingen glider, så er det nye friktionsplader der skal til, simple as that smiley

  • #9   9. sep 2014 #8 .. jamen hvad nu hvis den glider fordi det er noget nederen olie man har på ?

    Har lige state og set på at en MX kører mistede sit DM pga, noget nyt smart olie smadrede en perfekt iorden kobling på 15 min, hvor der ellers aldrig har været et problem ... Men du har ret ; tit er det bare Nye plader, men ikke altid !!


Kommentér på:
Indikation på slidt kobling

Annonce