{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.194 visninger | Oprettet:

Jakob H
Jakob H
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7

fup eller fakta? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg befinder mig i Hampi i det sydlige Indien og har fået min et cylindrede royal endfield 2006 Thunderbird 350cc til mekaniker. Som i måske ved, er indere ofte let tilbøjelige til at fuppe hvide og uvidne turister. Derfor vil jeg enormt gerne have jeres second oppinion på følgende scenario:
Mc'en havde stået med strøm, og vi kunne efter nogle dage ikke få startet motoren. Derudover lækker cylinderen luft og mekanikeren vil have skildt maskinen ad for at finde årsagen. mekanikeren fortæller at der er ridser inde i cylinderen og, at hele den øverste del skal skiftes inklusiv stemplet. 1/5 af cylinderens kammer er blevet ''slebet" helt glat, men det virker ikke som nogen større skade. Moteren lækkede også luft da jeg prøvede at kickstarte den. Den har stået stille i 3 dage og havde tilbagelagt 1000 km uden problemer, før jeg slukkede den. Mekanikeren hævdede også, at det var olietilførslen der var stoppet ind til motoren. Er det virkelig nødvendigt at skifte hele 'topstykket' bare af denne grund? Jeg håber der er nogen med bedre forstand på dette end jeg, og jeg undskylder for de eventuelt ukorrekte termer smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fup eller fakta?
  • #1   9. sep 2014 Hvordan lækker den luft ? Er der komparation på den ? Har i kontrolleret at ventilerne står korrekt ?

• #2   9. sep 2014 lyder som top pakning eller udstød pakning. Men hvis olietilførslen har været stoppet kan der ske kæmpe skader ikke mindst topstykket.
    Se delene når den er adskilt. Så kan du selv bedømme om det er så slemt. Bed om lidt dokumentation. Også på de nye dele.

• #3   9. sep 2014 Koster de ikke så lidt der nede, at den bare skal køres, i havnen og køb en ny ?

• #4   9. sep 2014 What he said ^^

• Jakob H
    Jakob H Tilmeldt:
    aug 2013

#5   9. sep 2014 Naa så billige er de heller ikke, og de falder ikke rigtigt i værdi.

• #6   9. sep 2014 Helt OT : men du skal da opdatere os lidt med din tur... Billeder eller forumindlæg ville være guf for os herhjemme, der snart bliver ramt af efterår ??

• Jakob H
    Jakob H Tilmeldt:
    aug 2013

#8   9. sep 2014 Det vil jeg da gøre smiley

• #9   9. sep 2014 En anden ting at huske: de første uger man er i Indien, så tror man alle vil svindle og snyde... Efter et par måneder så forsvinder paraderne lige så langsomt... Og indere bliver også til "mennesker"...

Men derfor er det absolut vigtigt at være på dupperne... Og du kan meget vel have ret med ham her...

Men en tur er bare lidt federe hvis man ikke konstant er mistænksom... Specielt i Indien. Hold kæft der er mange spøjse personer at tale med, når paraderne falder lidt ned smiley

• Jakob H
    Jakob H Tilmeldt:
    aug 2013

#10   9. sep 2014 Jeg har smidt paraderne for længe siden smiley Det klarede to uger i mumbai indtil vi havde købt cyklerne.
    Jeg syntes bare det virkede overdrevent at det hele sskulle skiftes

• #11   9. sep 2014 Super smiley crazy land smiley

Beklager OT, håber de andre kan hjælpe med det tekniske...

• #12   9. sep 2014 altså, hvis den ikke har smurt hele toppen, så kan man jo se det ! .. ridser , spånner osv. Hvis stemplet ikke har fået smøring, bliver der selvfølgelig ridser ... hvis topstykket er revnet, så det ikke kan holde tæt mere og ikke kan rettes, ja så er det et nyt !!

Men du fortæller om 2 problemer !! .. 1. der fes "luft" ud .. hvor ? .. 2. den har ikke smurt !? .. har du kørt uden olie ? .. hvis ikke, så skal man jo finde ud af hvorfor den ikke smører .. Oliepumpe ? osv osv ..

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #13   9. sep 2014 Lav en tur beskrivelse og smid på forum.
    BTW, hvad koster sådan en Enfield, dernede.

Kommentér på:
fup eller fakta?

Annonce