fup eller fakta? {{forumTopicSubject}}
Hej. Jeg befinder mig i Hampi i det sydlige Indien og har fået min et cylindrede royal endfield 2006 Thunderbird 350cc til mekaniker. Som i måske ved, er indere ofte let tilbøjelige til at fuppe hvide og uvidne turister. Derfor vil jeg enormt gerne have jeres second oppinion på følgende scenario:
Mc'en havde stået med strøm, og vi kunne efter nogle dage ikke få startet motoren. Derudover lækker cylinderen luft og mekanikeren vil have skildt maskinen ad for at finde årsagen. mekanikeren fortæller at der er ridser inde i cylinderen og, at hele den øverste del skal skiftes inklusiv stemplet. 1/5 af cylinderens kammer er blevet ''slebet" helt glat, men det virker ikke som nogen større skade. Moteren lækkede også luft da jeg prøvede at kickstarte den. Den har stået stille i 3 dage og havde tilbagelagt 1000 km uden problemer, før jeg slukkede den. Mekanikeren hævdede også, at det var olietilførslen der var stoppet ind til motoren. Er det virkelig nødvendigt at skifte hele 'topstykket' bare af denne grund? Jeg håber der er nogen med bedre forstand på dette end jeg, og jeg undskylder for de eventuelt ukorrekte termer
apr 2014
Følgere: 9 MC-er: 4 Emner: 38 Svar: 439
jun 2013
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 4 Emner: 5 Svar: 180
Se delene når den er adskilt. Så kan du selv bedømme om det er så slemt. Bed om lidt dokumentation. Også på de nye dele.
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
jul 2011
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 119
aug 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
jul 2011
Følger: 15 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 98
aug 2013
jul 2011
Men derfor er det absolut vigtigt at være på dupperne... Og du kan meget vel have ret med ham her...
Men en tur er bare lidt federe hvis man ikke konstant er mistænksom... Specielt i Indien. Hold kæft der er mange spøjse personer at tale med, når paraderne falder lidt ned
aug 2013
Jeg syntes bare det virkede overdrevent at det hele sskulle skiftes
jul 2011
Beklager OT, håber de andre kan hjælpe med det tekniske...
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
Men du fortæller om 2 problemer !! .. 1. der fes "luft" ud .. hvor ? .. 2. den har ikke smurt !? .. har du kørt uden olie ? .. hvis ikke, så skal man jo finde ud af hvorfor den ikke smører .. Oliepumpe ? osv osv ..
maj 2007
Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
BTW, hvad koster sådan en Enfield, dernede.
fup eller fakta?