4.163 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Henrik H
Henrik H
Tilmeldt:
15. okt 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13

Honda CX500 C 1983. Kan ej starte. Honda CX500 C 1983. Kan ej starte.

Hej.

Søger et klogt hoved eller en god idé til hvorfor min MC ikke vil starte som ellers har kørt ganske driftsikkert og upåklageligt.

Efter en meget meget våd køretur begyndte den at hakke på den ene cylinder ved "højere" hastighed over 110 km/t. Efter nogen kørsel på ca. 30 min kørte den kun på den ene cylinder.

Jeg tænkte at der er sikkert et tændrør der har fået vand eller ligende.
Da jeg kom hjem og den gik i tomgang kom der liv i den anden cylinder også og alt synes at der var ingen problemer mere.

DAGEN EFTER VILLE DEN IKKE STARTE:

Ingen gnist på nogle af tændrørene.
Den får benzin da begge tændrør bliver våde og lugter af benzin.

Nye dele: Tændrør, tændkabler, tændrørshætter samt fuldt opladet batteri.

Starteren kører fint rundt men ingen gnist?
Ingen sikringer er sprunget ( de 4 rørsikringer oppe ved styret ).

Der sidder en tændspole for hver cylinder. Jeg tænker at det kunne være dem men chancen for at de begge står af samtidig er usandsynlig lille.

KOM FRISK! Gode idéer og tanker?

Mvh. Henrik.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Samling af Kyoto kommode / delvist samlet 500 kr.
  • Udskifte vandhane til opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Nedtagning af radiator. 2.380 kr.
  • Flytte haveaffald 833 kr.
  • Montere fatning 400 kr.
  • Komfur& kogepladen tilkobling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honda CX500 C 1983. Kan ej starte.
  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #2   24. sep 2014 Det tænkte jeg også men nu har den stået i tør garage siden jeg kørte på den til Bakkens lukning og det er vel ved at være 6-7 uger siden.
    Der kom virkelig også regn. Seriøst skybryd kom der så vand fik den da:-).

    Hvad dælen kan det være? Hvad har muligvis fået vand som gør at den ikke laver gnist?


  • #3   24. sep 2014 ud og skille stik ad, og se om de er irret. på min gamle cb750 Bol D'Or var der et stik oppe ved kronrøret der havde dårlig forbindelse til tider, når det var tilfældet gik den rigtig dårligt.

    hvis du er ferm med et multimeter skal der når der er tænding på cyklen være 12V over spolerne på lavvolt siden.


  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #4   24. sep 2014 Hej Andreas. Godt bud. Det vil jeg kontrollere. Det er helt sikkert på EL-Siden ihvertfald.

  • #5   24. sep 2014 Dødemands knappen er lidt øm på de gamle Hondaer, prøv at luse over ved den!

  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #6   24. sep 2014 Hej Asger.

    Også en god idé. Vil jeg afprøve også.


  • #7   24. sep 2014 Sidder der ikke en sikring på batteri også?

  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #8   24. sep 2014 Hej Dennis.

    Jo gør der, den er OK men hvis var gået burde starteren vel heller ikke køre rundt tændingslamper og andet ikke virke?


  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #10   24. sep 2014 Hej Hans-Henrik. Det vil klart gøre næste gang jeg skal have gang i de sorte fingre og mc'en:-).
    Jeg skal love for at dine links er noget der "rykker". Det er til at forstå og er helt sikkert udarbejdet af en fagmand / kender.

    Mange tak.


  • #11   24. sep 2014 Der kan også være kommet vand i tændingslåsen med defekt til følge. Sådan en havde jeg på værkstedet for ikke så længe siden. Ny tændingslås så sprang den igang igen .

  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #12   24. sep 2014 Hej Chris. Var min egen tanke også men spørgsmålet er så at få konstateret fejlen før udskiftning.
    Må starte med visuel kontrol af div forbindelser derefter måling af gennemgang.


  • #13   24. sep 2014 For mit vedkommende gav det sig selv. Når jeg lirkede med nøglen så kom der en svag gnit på rørene sommetider. Men det er jo ikke sikkert at du er så heldig. Pøj pøj med det. Lad os hører hvad fejlen var når den er fundet.

  • #14   24. sep 2014 Ps. Det var iøvrigt også en cx500

  • #15   24. sep 2014 Og låsen koster under 200 så vidt jeg lige husker.

  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #16   28. sep 2014 Hej Hans Henrik.

    Sådan ser der ud under min saddel. Har slet ikke de stik du beskriver i dit link:

    http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/guider/18775-honda_cx500_taending


    Er det fordi jeg kører med en anden slags tænding på min det ser således ud?
    Hvordan måler jeg i så fald så min stator ud?


    profilbillede
  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #17   28. sep 2014 Jeg troede ellers lige jeg havde fundet stikkende på venstre side af cyklen ved siden af batteriet men de ser således ud.
    Skal jeg bruge dem til noget hvis jeg skal udmåle stator?



    profilbillede
  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #18   28. sep 2014 Som du kan se er der færre stikben her end vidst i linket.

    profilbillede
  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #19   28. sep 2014 Og Chris det var da iøvrigt en billig tændingslås. Var da værd at prøve selvom skulle ramme forkert.

  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #21   28. sep 2014 Hvordan kan jeg se om tændrørsnøglernes er med modstand 5f??

    Jeg får samtidig lige tjekker om der står R på de tændrør jeg har sat i. Det er vel noget med glødetallet er det ikke?


  • #22   28. sep 2014 Har du kontrolleret den åndsvage dødmandsknap???? Der er jo ikke mindre end 2 positioner hvor den er "afbrudt"........

  • #23   28. sep 2014 Lavede nemlig selv den åndsvage fejl, da jeg havde sat motor på min egen....

  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #25   29. sep 2014 Dødmandsknap luset = Ingen gnist.

    12 V på begge tændspoler med tænding på:
    Tændspole højre side. Blå ledning 12 Volt & sort/hvis ledning 12 Volt
    Tændspole venstre side. Gul ledning 12 Volt % sort/hvid 12 Volt.

    Billedet viser en af de nye tændrørshætter. Der står KIJIMA K05F.
    Er det dem der er noget møg Hans Henrik?

    Kan det virkelig tænkes at begge tændspoler er brændt af samtidig???
    Det kan jo ske men ligger hos mig meget fjernt men har dog stadig meget lyst til bare at udskifte begge to???



    profilbillede
  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #26   29. sep 2014 Hans Henrik.
    Sådan ser de nye tændrør ud.

    Som du kan se står der NGK R. Er de så som du mener de skal være?

    Hele teksten på tændrøret står der NGR R dr8es-L


    profilbillede
Kommentér på:
Honda CX500 C 1983. Kan ej starte.

Annonce