1.759 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
41 Svar
Ekstra toppakning? Ekstra toppakning?
Godaften
Hvordan monterer man normalt en ekstra toppakning? Er det fint nok bare at smide 2 toppakninger oven på hinanden og så er det fint og holder tæt?
0 synes godt om
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 102 MC-er: 15 Emner: 226 Svar: 3.248
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 102 Svar: 2.502
mar 2005
Følger: 34 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 346
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.675
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 102 Svar: 2.502
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
dec 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 395
Du kunne også dreje af stemplerne. Går ud fra det er noget med trykladning?
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 488
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 73 Svar: 829
mar 2005
Følger: 34 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 346
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 390
Hvor meget tryk skal du køre med og hvad er kompressionsforholdet på din motor nu?
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
#18
Det var netop også en mellemlægningsplade jeg tænkte på at bruge. Og jeg regner ikke med ret meget tryk - ikke til at starte med i hvert fald. Max 0.5 bar. Nok tættere på 0.2-3 stykker.
Kompressionsforholdet pt er på 9:1. Tunede SR500 motorer kører typisk med et kompressionforhold på 11:1 eller 12:1.
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 390
Som i stil med slagelse cylinderservice.
Jeg vil ikke kloge mig på dit projekt, men mange gange kan en snak med en der ved lidt mere om motorer og trykladning spare dig for en masse penge og besvær.
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Luftkølet cylindere har, MEGET let ved at blive ovale. Når de får for meget varme, og det er helt sikker det, der kommer til at ske.
Vil du lave et billig tryklader project, så brug heller en CBR600 F3 fra 95. Den er både billig uden afgift og den er rigtig godt forbered på trykladning.
Det var en af de første, karburator med RAM. Og det virker !!, mest fordi Honda har lavet et overkill af slanger, til at udligne trykket fra RAM'en.
Jeg har haft fingerne i flere af dem med tryk og de holder fornuftig 0.4-0.6 bar.
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
Turboen får sit eget kølesystem. Den bliver ikke koblet på motorcyklens oliesystem
Desuden prøver jeg ikke at lave en banemotorcykel. Jeg leder ikke efter 20-30 hestekræfter mere. 5-10 er fint til mig.
Men SR500/XT500 motorer bliver ofte tunet op langt over 40 hestekræfter - så det er ikke fordi den ikke kan holde til lidt ekstra effekt
Og jeg skal bestemt ikke have en CBR600. Først og fremmest så har jeg ikke kørekort til den, for det andet så er den hæslig, og for det tredje så er jeg slet ikke interesseret i så mange hestekræfter - turbo eller ej
Projektet her er bare for øvelsens skyld. Lykkedes det så er det awesome, lykkedes det ikke så lærer jeg forhåbentlig noget nyt, som jeg ikke ville have lært med en google søgning på emnet
Racing4fun, du har selv kritiseret mig for at spekulere for meget i projekter og ikke rent faktisk lave noget - nu sætter jeg et projekt igang - du burde være glad og tilfreds
#20 Jeg har mulighed for at lave dette projekt netop fordi jeg lige pt er på første semester på maskinmesterskole. Dvs jeg har både værksted og en række erfarne maskinmestre til rådighed
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
En varme / luft kappe, som man bruger på flymotore, kan sikker afhjælpe problemet. Og lad være med at ignorer problemet, for det er der.
Ang kørekort... Lige så snart du har trykladning på, så har du under ingen omstændigheder kørekort, uanset ladetryk. en turbo uden typegodkendelse. Bliver altid regnet for en effekt forøgelse på over 20%.
Ja det er vel også på tide, du prøvet at få olie under neglene. Istedet for at kneppe dig selv ihjel med teorier. Alt respekt her fra, jeg er bare ikke enig med dig, omkring motorvalget.
Jeg vil endda, strække mig så langt. Jeg godt vil ligge rullefelt til, når den skal køre ind. Og nej det er ikke bare, for at få den evige håneret. Det er min fagligestolthed, tros alt for stor til.
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
Og det med kørekort osv er jeg godt klar over, men det er alligevel noget lettere at se at jeg ikke må køre en 600 racermaskine, frem for at se at der er turbo monteret på SR'en. Turboen kommer til at ligge inde under sædet.
Men det er også helt ligegyldigt. Jeg skal ikke have en CBR500. Grunden til at det er en SR500 jeg vil tryklade er udelukkende at det er den motorcykel jeg har tilgængelig. Jeg har også min vintermaskine som er en XT250, men den er om noget endnu mere uegnet til at tryklades.
Men jeg takker for tilbuddet om indkørsel på rullefelt. Det kan være at jeg benytter mig af det på et tidspunkt. Jeg regner dog ikke med at jeg rigtig når at få brugt motorcyklen med turbo på før til næste sæsson, da jeg skifter til vintercyklen. Det giver selvfølgelig fin mulighed for at rode med SR'en, men det besværliggøres af at SR'en står ved min gamle Daddy på Sjælland hen over vinteren og jer er på Sydfyn.
Og jeg fører da projekter ud i livet. Lige pt er det en Underberg oplukker, der kan oplukke 3 Underberg flasker på én gang. Ikke helt færdig dog. Skulle den gerne være i morgen
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
Men ja en Underberg åbner er et tåbeligt projekt, men det er fantastisk øvelse i problemløsning, designing osv. Efter ferien bliver projektet en lille væskepumpe, som skal bruges i endnu en drukrelateret maskine
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
Problemet med hvis jeg modtager filerne i STL format er at så kan jeg ikke redigere så nemt i dem. Fordi hvis du fx har lavet et hul på 5mm, så er det ikke sikkert at hullet kommer ud på præcis 5mm når det printes. Det kommer måske ud som 4.9 eller 5.1mm og det skal jeg tage højde for i tegningerne.
Det endelig print kommer an på mange faktorer. Lufttemperatur, luftfugtighed, plasttype, selve 3D modellen, hastighed, opløsning osv
Men du kan bare sende mig en ipt fil. Så kigger jeg på det. Jeg kan dog allerede sige dig at jeg ikke når at printe noget indenfor den næste uge. Underberg åbneren tager alt min tid i dag og i morgen og på tirsdag tager jeg på ferie indtil d. 19
Jeg har i øvrigt flere slags plast. ABS og PLA er det mest normale at printe i, men min printers hot-end(den der smelter plastiken) er ren metal, så jeg kan smelte andre slags plastik også. Har Nylon og Polycarbonat liggende også. Jeg har dog ikke nået at eksperimentere med dem, men de er generelt noget stærkere end ABS og PLA og kan holde til højere temperaturer
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
Alternativt så skal modellen laves i 2 dele. Selve bunden og så "buen", sådan at man kan spænde buen ned på selve bunddelen.
Men hvad skal det leje holde til? Plastikken kan jo ikke holde til hvad som helst. Og hvor stort er emnet? Det er jo ikke rigtig til at se på tegningen
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Jeg kan ikke huske målet på den, men lejet er et 6310
De skal bruges til at holde rullen / bremserne. Så under alle omstændigheder kan de ikke holde til en live test. Det er bare ikke for sjovt, at står med 12 custom made lejer bukke, i næsten gratis fly alu. Hvis der er fejl i dem og ikke kan bruges.
Hvor store emner kan du lave ?? Vi arbejder på en vandbremse, jeg gerne vil have en 3D print af. Den er omkring Ø 350mm. men kan jo skalenes ned.
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
Den største fare ved sådan et stort print er dog at det tager rigtig, RIGTIG lang tid. Ved normale hastigheder(omkring 100mm/s) vil et sådan print kunne tage alt fra 10 til måske 100 timer, alt efter hvor meget infill man laver.
Jeg ved ikke hvor meget du har kigget på 3D printning, men det er sjældent at man printer med 100% infill. Typisk printer man med et sted mellem 10 og 40%. De fleste bruger firkanter eller "diamond" infill, men jeg foretrækker Honeycombs, da de lægges komplet for hvert lag. Diamonds lægges på kryds og tværs. Ligesom hvis man forsøger at lave et firkantet "tårn" af blyanter. Så kommer der luft imellem de forskelige lag.
2sek har et billede af infill tests.
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
De resterende 3 er bare noget hø, da de ikke er regelmæssige og er langsomme at printe med. Giver ingen mening at bruge dem.
Honecombs er ikke med, men er egentlig bare sekskanter.
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Hvad løber sådan et print op i ca ?? Gratis -40% er jo min favorit pris
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
Men send mig filen på emil_nyboder@hotmail.com. Så smider jeg den ind i Slic3r og ser hvad den siger om volumen
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
Men ser man det som et hjælpeværktøj, så er mulighederne rigtig, rigtig mangfoldige
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.675
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
Det kan man. Jeg har også en bestilling på en nye drejeknap til mit kollegie's fælleshus's komfur
Ekstra toppakning?