{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.878 visninger | Oprettet:

Udskiftning af knækket gaskabel Yamaha XJ 650 1983 {{forumTopicSubject}}

Hej

Mit gaskabel er knækket og skal så skiftes.
Da det er et større styr en det der er på standardmodellen har jeg bestilt et universalkabel hjem, jeg så selv skal samle og sætte på.

Da jeg først lige har fået motorcykel er jeg lidt usikker på hvad der skal gøres og har ikke rigtigt kunnet finde en god instruktionsvideo.

- er der nogen der ved hvor man kan finde en god video til netop XJ 650?

- Er der nogen der har et billede af hvordan kablet skal se ud? (på den måde kan jeg måske regne mig frem til hvordan det skal samles).

Det gælder både nede ved selve motoren, men også hvordan man skifter det oppe i håndtaget, ved nemlig ikke hvordan det ser ud inden i sådan et.

På forhånd tak for hjælpen!

Mvh Emanuel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udskiftning af knækket gaskabel Yamaha XJ 650 1983
  • #1   16. okt 2014 Tror du ikke det kommer helt af sig selv, når du skiller det ad? ?? Jeg mener så kan du jo sammenligne med det der sidder på...

Men jeg ved ikke noget om din cykel

• #2   16. okt 2014 Jeg giver det et forsøg smiley

• #3   16. okt 2014 Det er dejligt simpelt, og hvis du er i tvivl om hvordan det skal sidde igennem stellet, så løsne det i begge ender strip bunden (der hvor det skal sidde på karburatoren) på det nye kabel sammen med toppen (der hvor det sidder fast på styret) med det gamle kabel, og træk det lige så stille igennem. Så ligger det som det gamle kabel. Så spænd fast som du løsnede. Det kan drille lidt da der sidder nogle fjedre på der måske skal nørkles lidt med. Men det er meget simpelt! Ofte er det en bolt på karburatoren der skal løsnes, og 2 beslag der skal skrues kontra på styret smiley håber det gav mening

• #4   16. okt 2014 Hej Rasmus

Forklaringen gav god mening, bortset fra at jeg ikke ser nogen fjeder eller bolte der på den måde skal løsnes eller strammes ved karburatoren. Jeg har vedhæftet et billede, så kan du se hvilke dele jeg har at arbejde med i forhold til det gamle kabel.

Giver det mening, det der er på billedet?

Problemet er at kablet knækkede inden jeg kunne se hvordan det sad til nede ved kaburatoren, så jeg er lidt usikker på hvordan samlingen skal være der.

profilbillede
  • #5   16. okt 2014 På cmsnl.com er der detaljer tegninger over næsten alle japaner, prøv at slå din model op, og find tegningen for at se om det kan hjælpe dig lidt..

• #6   16. okt 2014 Hej Keld

Fedt tak, der er noget at kigge på smiley

• #7   16. okt 2014 Jeg har ret hurtigt luret hvordan man skifter det oppe ved håndtaget, så det drejer sig mere om hvilken afslutning det skal have i den anden ende, nede ved karburatoren, baseret på det billede jeg har postet.

Jeg forestiller mig at kablet trækkes ud af enden på det sorte kabel, ned gennem den løse sølvmetal "bolt". Når kablet er gennem den, med den tynde ende øverst, så sættes en nippel på, så kablet ikke kan trækkes tilbage igennem.
    Sølvbolten trækkes så igennem den lille arm nede på karburatoren og så burde det fungere...

Lyder det fornuftigt? og giver det overhovedet mening?

• #8   16. okt 2014 Jeg ved det slet slet ikke, men det lyder som om du har tænkt over det smiley

Har du prøvet at google billeder af dit kabel. Evt ebay? ???

• #9   16. okt 2014 Jeg kan sagtens finde en masse kabler og de har allesammen nippel på i enden, men jeg tror jeg må sjusse mig frem, det lader ikke til at nettet er oversvømmet med instruktionsvideoer til lige netop XJ 650 smiley

• #10   16. okt 2014 http://2.bp.blogspot.com/__bTSJsGrheE/S7uoPjeSr9I/AAAAAAAACZ4/M8xBGXknVg4/s1600/mikuni.jpg

Skal umiddelbart mene det skulle sidde på vippearmen i midten.

• #11   16. okt 2014 Og det kabel ligner da noget til en fladspjældskarburator?

• #12   16. okt 2014 Det er denne motorcykel og det ligner den vippearm du lige sendte et billede af.

Vil det være nok at påsætte en nippel for en enden af kablet tror du?

profilbillede
  • #13   16. okt 2014 Jeg ved ikke hvad forskellen på de forskellige kabler og karburatorer er..bestilte et universalkabel hos AT Mc teknik ud fra stelnummer og model, så det burde passe..håber jeg

• #14   17. okt 2014 Et original passer, et universal gør ikke, det må tilpasses.

Kommentér på:
Udskiftning af knækket gaskabel Yamaha XJ 650 1983

Annonce